StoryEditor

kosti i mišićiPozitivan učinak maslinovog ulja: mediteranska prehrana štiti žene od štetnih posljedica menopauze

Piše Dr. Ivica Vlatković
29. lipnja 2022. - 07:53

Mediteranska prehrana povezana je s većom masom kostiju i gustoćom mišića u klimakteriju. Istraživanje je pokazalo kako mediteranska prehrana štiti žene od nekih štetnih zdravstvenih posljedica menopauze.

Dok je mediteranska dijeta (MedDiet) povezana s nižom incidencijom raka, bolesti srca i dijabetesa, malo je studija istraživalo njezine učinke na bolesti menopauze. Brazilski istraživači otkrili su da smanjuje rizik od osteoporoze (slabljenja kostiju), kao i smanjenja mišićne snage koje pogađa starije žene.

"Otkrili smo da mediteranska prehrana može biti korisna nemedicinska strategija za prevenciju osteoporoze i prijeloma kostiju kod žena u postmenopauzi", rekao je glavni istraživač Thais Rasia Silva.

"Žene u postmenopauzi, posebice one s niskom koštanom masom (osteopenija), svakodnevno bi trebale primjenjivati mediteransku prehranu koja se sastoji od velikog unosa voća i povrća, maslinova ulja, krumpira, žitarica i sjemena, umjereno visoke potrošnje ribe i niskog unosa crvenog mesa i zasićenih masnoća. Umjerena, redovita potrošnja crnog vina također je dio plana ovakve prehrane."

Prema Silvi istraživanje učinaka prehrane na žene u postmenopauzi je važno jer smanjena proizvodnja estrogena povećava gubitak koštane mase, što povećava rizik od prijeloma.

Druga posljedica menopauze i starenja je smanjenje mase skeletnih mišića, što dovodi do smanjenja snagu te pridonosi bolesti i višim stopama smrtnosti.

Sudionice studije bili su 103 zdrave žene od 55 godina, iz Brazila, koje su u prosjeku prije 5,5 godina ušle u klimakterij. Sve su podvrgnute testovima za mjerenje mineralne gustoće kostiju, mišićne mase i ukupne masti u tijelu. Uz to, također, ispunili su i upitnike o učestalosti hrane, dakle o onome što su jele u prethodnom mjesecu.

Analiza podataka je pokazala da su one koje su se pridržavale mediteranske prehrane imale znatno veću mineralnu gustoću kostiju na lumbalnoj kralježnici, uz veću mišićnu masu, rekao je Silva.

Prividna veza bila je neovisna o njihovoj trenutačnoj razini tjelesne aktivnosti, prethodnom pušenju te da li su prethodno uzimale hormonske nadomjesne lijekove.

"Potrebno vam je dovoljno kalcija za jačanje kostiju i vitamina D kako bi vaše tijelo apsorbiralo kalcij. Hrana koja sadrži te hranjive sastojke nalazi se u mediteranskoj prehrani", izjavila je nutricionistica Vanessa Rissetto za Olive Oil Times.

14. kolovoz 2022 16:54