Napravit ću nešto "vooov" kazala je 2011. godine novinarka Sanja Muzaferija i tako došla na ideju kako će nazvati udrugu kojom će pokazati da su žene u svijetu vina itekako prisutne. I naravno, zove se WOW - Women on Wine ilitiga po domaći 'Žene i vino'.
Ideja da se pokaže jaka ženska vinska scena, uspješne vinarke, somelijerke, vlasnice vinoteka, žene koje se bave marketingom ili pišu o vinu, proširila se, zapravo, na promociju hrvatskog vinarstva bilo ono muško ili žensko, a i sami vinari su trud žena WOWica prepoznali.
Udruga je najprije funkcionirala samo u metropoli i postala prepoznatljiva po događanju nazvanom Pink day, kad su uživa u rose vinima, a onda polako je krenulo širenje na cijelu Hrvatsku.
Dalmatinsku priču o promociji vina i vinarstva uzela je na sebe Adela Visković, Splićanka koju svi poznaju kao odličnu osobu za organizaciju svakakvih događanja vezanih za gastronomsku i vinsku scenu.
Reći ćete "šta će inženjerka građevinarstva u vinarstvu?", ali oni koji poznaju Adelu, a poznaje je cijeli grad i šire, znaju da njezin angažman znači da će dobro organizirati event, okupiti veliki broj ljudi i privući medijsku pažnju preko društvenih mreža, a to je to što treba da bi se promovirao bilo koji segment rada.
Ona je evo, odabrala vina i organizirala WOWice od Zadra do Dubrovnika. I ne, nije smisao njihova postojanja da idu na izlete po vinarijama, jedu, piju i zabavljaju se, nego zaista ozbiljno rade na promociji toga segmenta proizvodnje. Osobito pomažu novim generacijama vinara koji su mladi, obrazovani i žele stići daleko po kvaliteti i plasmanu svojih vina. Prisutne su na sajmovima, poput GAST-a, organiziraju predavanja, poput onoga o crljenku, nedavno u hotelu "Park", te okupljanja vinara, od kojih se jedno vrijedno, događalo proteklih dana u Splitu.
Tako spominje događanje Pink week kada se pet restorana uključilo s menijem po sto kuna, a namjena je bila pomoći udruzi za žene oboljele od raka.
- Naravno da je u osnovi svega dobro druženje i prijateljstvo jer bez toga ne bismo postojali. Ali bilo bi vrlo ružno na nas gledati kao na žene koje idu od restorana do restorana, jedu i piju. Potakli smo puno pozitivnih priča i smatramo da je izuzetno važno raditi na povezivanju vinara koji za to sami često nemaju ni volje ni vremena. Jedna od dobrih priča je i naše povezivanje s Alenom Gulinom i Sinišom Koceićem koji se bave edukacijom, savjetovanjem i treninzima po restoranima kako bi kulturu vina podigli na višu razinu. Radili smo na projektu "Vino u sridu" koji se događao u Muzeju grada Splita. Svake srijede vinari su se predstavljali na način da se vino na čaše po deset kuna moglo kušati u toku cijelog dana, a navečer su se predstavljali u tom sjajnom ambijentu u srcu grada. Zajedno s njima sudjelovali smo i na proteklom sajmu "Gast", na kojemu su se opet održavale radionice, a i birao se najbolji rose po izboru WOWica. Ove godine je pobjednik rose "Deklić" iz Istre.
Nije tajna da dalmatinski vinari kaskaju u prezentaciji, baš poput maslinara. Istra je već davno daleko otišla u vrhunskoj promociji svojih ulja, vina, boškarina, koza... Naši ljudi vrijedno rade, ali su u tom segmentu bolje pripreme plasmana uvijek bili sporiji. Srećom, dolaze mlade generacije koje su toga jako svjesne.
- Na primjer u Komarni imate vinare poput Rizmana, Volarevića, Tera madre, ili u Imotskoj krajini Grabovac i Sušić, u Planome Kairos, Inge Jelavić, koji rade vrlo ozbiljne europske projekte. Te ljude treba predstavljati jer imaju odličan proizvod - kaže članica uprave WOW-a.
WOWice su redovite gošće na Danima jegulja u Opuzenu koje organizira udruga "Maškadur" odnosno Monika Prović, također članica WOW-a čija je obitelj u proizvodnji vina. U svim tim projektima rado sudjeluju i naša tri poznata kuhara, vrhunska chefa Hrvoje Zirojević, Braco Sanjin i Ivan Pažanin, koji su, kaže Adela, uz sve svoje obaveze uvijek spremni odazvati se.
Važnost takvih događanja u kojima se hrana i vino uvijek nudi po popularnim cijenama, prepoznali su i vlasnici nekih restorana poput Zrna soli, Bokerije, Diokletian's wine house, Radisona i Parka jer time postižu da su im restorani puni i u mnogim zimskim večerima kad u gradu nema turista i kad je potpuno mrtav.
WOWice redovito surađuju i sa Sajmom vina koji već tradicionalno organizira naša Slobodna Dalmacija u Dioklecijanovim podrumima, a idući je krajem svibnja.
Uprava
Predsjednica i osnivačica: Sanja Muzaferija
Dopredsjednica: Margita Belušić Gobić (Rijeka)
Glavna tajnica: Meri Cipranić
Članice uprave: Augusta Fabijanić (Zagreb), Adela Visković (Split), Sandra Petričić (Zadar)
Urednica društvenih mreža: Alis Marić
Kontakti sa članstvom: Stanka Miljković
'Pink Day Festival'
Centralni godišnji događaj udruge je Pink Day Festival u muzeju Mimama koji je u subotu održan po šesti put. Okupio je brojne inozemne i domaće proizvođaće rose vina i maslinovih ulja
- Moja je ideja otpočetka bila da Pink Day nadraste vinsku smotru i postane simbol proljeća, ružičastih misli, pozitive; festival proljeća i – žena, ali, naravno i ružičastog vina i zelenog maslinovog ulja – rekla je osnivačica i direktorica Pink Daya, novinarka Sanja Muzaferija i istaknula da je danas svugdje u svijetu potrošnja i potražnja rosea u velikom porastu a da njena udruga danas broji čak 170 članica diljem Hrvatske – koje su na Pink day mogle ući besplatno. Ostalima je ulaznica bila 150 kuna, a neki pink detalj odjeće ili modnog dodatka su „must“.