StoryEditorOCM

Angelina i Brad nisu jediniBogati i slavni sve češće ulažu u maslinarstvo, iako im zarada i zdravlje često nisu primarni motivi...

Piše M. Č.
27. rujna 2017. - 15:03
Sting je začetnik trenda ekološkog maslinarstva među svjetskim 'facama'

Lanjska vijest da su na svom provansalskom imanju Angelina Jolie i Brad Pitt pokrenuli i proizvodnju vlastitog maslinovog ulja prošla je nezapaženo s obzirom da je medijski prostor punio raspad njihovog braka. 

No, hollywoodske megazvijezde nisu jedine slavne osobe koje su se posvetile maslinarstvu, čini se kako je to sve popularniji trend među bogatima i slavnima koji posjeduju imanja u Toskani i Provansi.

Puno prije nego su Angelina i Brad započeli svoju ljubavnu vezu, Sting i njegova supruga Trudie Styler su proizvodili i prodavali vlastito organsko maslinovo ulje. 

Slavni glazbenik je sa suprugom 1999. kupio 300 godina staro imanje u Toskani, 350 hektara na kojima su, između ostaloga, bili i maslinici. 

Nazvano po imanju, Il Palagio, njihovo maslinovo ulje pravi se od sorti frantoio, moraiolo i leccino, a u travnju ove godine osvojilo je zlatnu medalju na međunarodnom maslinarskom natjecanju u New Yorku.

Popularni francuski pjevač i glumac Patrick Bruel ove je godine za svoje ulje također zaslužio zlato na maslinarskom natjecanju Provence-Alpes-Côte d’Azur. 

Bez obzira na pozornost koju je ta nagrada izazvala, Bruel je samozatajan kad je u pitanju marketing ulja koje se prodaje pod nazivom brenda l'Huile H. 

Glumčevo ime se ne pojavljuje nigdje na etiketi, ali se zna da se ulje L'aglandau proizvodi u njegovom 20-hektarskom organskim masliniku u Provansi. 

Joël Gayet, marketinški stručnjak brenda, za Le Figaro je rekao kako Bruel izbjegava publicitet jer želi da njegovo ulje govori samo za sebe.

U istom članku je navedeno i kako slavni francuski glumac Jean Reno također rado provodi slobodno vrijeme u svom masliniku u Provansi. 

Reno proizvodi maslinovo ulje od 2015. godine u dolini Baux-de-Provence. Brendirano pod nazivom Reserve Jean Reno, uz proizvodnju od 1500 do 2000 litara godišnje, to se ulje trenutačno prodaje samo američkim restoranima preko tvrtke d'Artagnan.

Stručnjaci dobro znaju kako je proizvodnja visokokvalitetnog ekstradjevičanskog maslinovog ulja intenzivan i skup posao, ali ulja slavnih osoba dolaze i uz "slavnu" cijenu. 

Angelinino i Bradovo ulje 'lHuile d'Olive Miraval košta 31 dolar (28 eura) za pola litre, kao i Bruelovo, dok je Stingovo još 77 centi skuplje za istu količinu. 

Budući da, usprkos visokoj cijeni, limitirane količine koje se mogu proizvesti na ovim privatnim imanjima ne garantiraju značajniju zaradu, postavlja se pitanje što to bogate i slavne privlači proizvodnji maslinovog ulja.

Alexis Muñoz, poznati uljar kojeg slavni često konzultiraju kad kreću u maslinarsku avanturu, potvrđuje kako im zarada nije motiv, ali ima drugih potencijalnih prednosti. Mnoge zvijezde, kaže on, kupuju imanja u Provansi na kojima ima maslina, a blizu su i uljare.

- Prirodno, oni žele proizvesti vlastito ulje i neće puno zaraditi prodajući ga, ali postoje fiskalne prednosti u pretvaranju druge rezidencije u poljoprivrednu jedinicu: manji porezi i mogućnost apliciranja za potpore – kaže Muñoz.

Među francuskim celebrityjima koji su se bavili ili se još bave proizvodnjom i prodajom maslinovog ulja su legendarni Charles Aznavour, glumica i manekenka Carole Bouquet, modna dizajnerica Norma Kamali, a među posljednjima je Ines De La Fressange, bivše zaštitno lice Chanela, posudila svoje ime maslinovom ulju slavnog brenda Oliviers&Co koje se prodaje u boci koju je ona dizajnirala.

26. travanj 2024 08:41