Izbojci biljke u proljeće se mogu koristiti kao dodatak salatama ili kuhati za prilog jelima, osušeni se koriste za čaj, jer su iznimno bogati flavonoidima i polifenolima
TOP 10 ANTIOKSIDANSA

Kupine sadrže goleme količine vitamina C, a malobrojni ih jedu. To je velika šteta, napravite džemove i sirupe s voćkom koja stvarno puca od zdravlja

27. kolovoza 2020. - 15:00

Kupine, kraljice kasnog ljeta, iznimno su korisne za zdravlje. Poznato je da su izvrstan saveznik protiv žeđi i da sadrže goleme količine vitamina C. Na žalost, ovo vrijedno voće mnogima je potpuna nepoznanica ili ga nikad nisu ni probali.

Kupine su rasprostranjene u cijeloj Europi, a posebno su poznate po visokom sadržaju vitamina A, minerala i voćne kiseline. Može ih se pronaći na južnim padinama ili šumskim rubovima, ukratko, gdje god ima dovoljno sunca koje im je nužno za rast.

Prvi plodovi kupina dozrijevaju u srpnju, ali mogu se brati sve do rujna. Voće je pogodno za neposrednu upotrebu, ali mogu se spremiti u zamrzivač ili čuvati u hladnjaku nekoliko dana.

Od ovih crnih ljepotica možete napraviti kupinovo vino, neodoljive slastice, izvrstan džem, ili ih skuhati u kompot. Sok od kupine poznat je kao odličan lijek za crijevne ili želučane tegobe, kao i za probleme s mokrenjem.


Izbojci ove biljke se u proljeće koriste kao dodatak salatama u malim količinama ili kuhaju kao prilog raznim jelima, a osušeni se mogu koristiti za pripremu čaja jer su iznimno bogati flavonoidima i polifenolima.

Kupine spadaju u top 10 namirnica najbogatijih antioksidansima koji štite organizam od raznih virusa, a time i od određenih bolesti.

Samo jedna šalica kupina, od oko 15 bobica, sadrži čak 30 mg vitamina C te gotovo 1 mg mangana, što zadovoljava čak 50 posto dnevnih potreba za ovim važnim nutrijentima. Osim toga obiluju i vitaminom K, koji je izuzetno važan za zdravlje srca i kostiju. Svoju tamnu boju mogu zahvaliti antocijaninima, moćnim antikancerogenim spojevima.

Hrane mozak

Donosimo vam nekoliko dobrih razloga zašto bi svakako u ovim vrućim danima trebali nabrati kupine i konzumirati ih bilo sirove ili u nekom drugom obliku.

Kupine se smatraju "hranom za mozak“. Osobito korisno djeluju na kratkotrajno pamćenje, a zahvaljujući visokoj dozi mangana, pridonose jačanju električnih impulsa u moždanim sinapsama. Novije studije su pokazala da se njihovom redovitom konzumacijom značajno smanjuje rizik od degenerativnih promjena na mozgu.

Obiluju polifenolima antocijaninima, za koje je utvrđeno da sprečava mutacije u stanicama i time štite od malignih bolesti.

Obiluju i vitaminom K koji je ključan za zdravlje srca i cijelog krvožilnog sustava jer sprečava nakupljanje plaka i otvrdnjavanje arterija.


Redovitom konzumacijom kupina znatno se smanjuje rizik od srčanog udara i normalizira krvni tlak. Vitamin K povoljno djeluje i na ravnotežu hormona, čime se regulira menstruacijski ciklus te ublažavaju bolovi i grčevi.

Upalni procesi jedan su od glavnih okidača za većinu teških i kroničnih bolesti. Zbog visokog sadržaja polifenola i drugih snažnih antioksidansa kupine djeluju protiv slobodnih radikala i tako štite stanice od oksidativnih oštećenja.

Kupine također ublažavaju preobilna menstrualna krvarenja, pa su stoga idealna pomoć ženama koje pate od menoragije.
Antocijanini kojima su kupine bogate pružaju keratinocitima u koži zaštitu od UV oštećenja.

Keratinociti su stanice koje u epidermi stvaraju zaštitni sloj od UV zračenja i neprestano ga obnavljaju. Zahvaljujući obilju vitamina C, kupine potiču stvaranje kolagena i pomažu suhoj koži da sačuva elastičnost i lijep i zdrav izgled.

20. listopad 2020 10:12