StoryEditor
Splitsvečanost na sveučilištu

Dodijeljene zahvalnice splitskim znanstvenicima koji su sudjelovali u projektima s CERN-om; Video porukom čestitala im i ministrica Divjak

7. ožujka 2019. - 14:07
zahvalnice_znanstvenici4-070318

Splitskim znanstvenicima koji su sudjelovali u projektima suradnje s najvećim istraživačkim centrom na svijetu, Europskim laboratorijem za fiziku čestica (CERN), kojemu je Hrvatska od prošlog tjedna postala pridruženi član, u četvrtak su dodijeljene zahvalnice za doprinos razvoju i prepoznatljivosti Sveučilišta.

Uz znanstvenika svjetskoga glasa prof. dr. Daniela Denegrija, koji je i pokrenuo cijeli projekt splitske suradnje s CERN-om još 1993. godine, zahvalnice su dobili njegovi prvi suradnici prof. dr. Željko Antunović, prof. dr. Mile Dželalija, prof. dr. Nikola Godinović, prof. dr. Ivica Puljak i dipl. ing. Ivica Sorić.

Zasluženu počast dobilo je još 15 onih koji su im se pridružili tijekom godina: prof. dr. Sven Gotovac, prof. dr. Julije Ožegović, prof. dr. Eugen Mudnić, prof. dr. Linda Vicković, doc. dr. Marko Kovač, doc. dr. Josip Musić, doc. dr. Vesna Pekić, dr. Toni Šćulac, mr. Petra Lončar, mr. Marina Prvan i prof. Dunja Polić. Naknadno će ih zbog jučerašnje odsutnosti dobiti i doc. dr. Duje Čoko, doc. dr. Damir Lelas, dr. Ante Kristić, te mr. Duje Giljanović.

Jedan od uvjeta za pristupanje ovoj važnoj svjetskoj organizaciji sa sjedištem u Švicarskoj bio je značajan znanstveni kapacitet, a upravo su spomenuti Splićani kao rezultat suradnje s CERN-om objavili 1100 radova koji su citirani više od 47.000 puta.

- Izrazito sam ponosan i vjerujte da sam prije bio informiran da je ovako snažna poveznica našega grada i CERN-a, svečano potpisivanje ugovora napravili bismo u Splitu. Ovi ljudi su itekako radili da bi postigli ovako značajne rezultate. Vjerujem da imamo dobru perspektivu i naš je zadatak prikazati je na pravi način našoj mladosti - kazao je uoči uručenja zahvalnica prof. dr. Dragan Ljutić, sveučilišni rektor, dok je okupljene videoporukom pozdravila Blaženka Divjak, ministrica znanosti i obrazovanja.

- Čast je biti u društvu vrsnih stručnjaka, zaista sam ponosan na sjajne rezultate koje ste postigli. Ovim se još jednom potvrdilo da je Split grad izvrsnosti, znanosti i znanja. Sveučilište je motor našeg razvoja i imat ćete našu apsolutnu potporu u daljnjem iskoraku - poručio je gradonačelnik Andro Krstulović Opara, dok se prof. dr. Denegri obratio u ime svih znanstvenika:

- CERN je najbolji primjer što Europa može napraviti kad ujedini svoje snage, postao je vodeća znanstvena institucija na svijetu, na kojem su splitski znanstvenici i studenti ravnopravni, a sada im se otvaraju brojne nove mogućnosti. Ne samo da se možemo kandidirati za proizvodnju dijelova, nego i veći broj inženjera, informatičara, finih mehaničara, ali i studenata imat će pravo participirati u CERN-u.

Profesor Godinović okupljene je nasmijao kazavši kako je atmosfera u CERN-u toliko uzbudljiva da mu je ponekad bilo žao ići spavati iako je osjećao umor, a prof. dr. Nikola Koceić Bilan, dekan Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, najavio je za sljedeću godinu pokretanje studija astrofizike i fizike elementarnih čestica, i to na engleskom jeziku.

item - id = 592439
related id = 0 -> 1106181
related id = 1 -> 1022959
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. rujan 2021 21:21