StoryEditor

Toyotin kompaktni crossover C-HR: ‘svemirac‘ na hibridni pogon

24. lipnja 2020. - 17:06
Vojko Bašić/Hanza media

Toyotin kompaktni crossover C-HR plijeni pažnju atraktivnim, čak svemirskim dizajnom, uz tradicionalnu sigurnost, izdržljivost, trajnost i stabilnost. Novi Toyotin SUV temelji se na sofisticiranoj TNGA platformi. Težište mu je spušteno, te postavljeno 2,5 centimetara niže nego kod najozbiljnijih konkurenata. Dinamičkim svojstvima C-HR predstavlja pozitivan odmak od svega što je Toyota do sada nudila (osim GT86), pa i u pogledu dizajna. Dizajnerski je na pola puta između SUV-a i coupea, na tragu Nissan Jukea, a vanjskim dimenzijama gotovo identičan Qashqaiju.

Zahvaljujući Toyotinu partneru, tvrtki "Auto Čondić" iz Splita, imali smo priliku isprobati slabiju hibridnu verziju ovog križanca SUV-a i coupea.Dužinom od 4360 mm, širinom od 1795 mm i visinom od 1565 mm u hibridnoj verziji, te međuosovinskim razmakom od 2640 mm, C-HR je identičan konceptu predstavljenom 2014. godine u Parizu. Bočne stranice obilježene su snažnim uzdužnim pregibom koji spaja lukove blatobrana, čime je dodatno naglašena mišićava atletska figura, dok stražnja svjetla doslovno strše iz karoserije. Modularna struktura japanskog crossovera kombinira snažan donji dio vozila s povećanom odignutošću od tla s kabinom koja ima kupeovski profil. Stil nalik coupeu dodatno je naglašen kvakama na stražnjim vratima, koje su skrivene i integrirane u stražnji stup vozila. Osim toga, padajuća linija krova završava malim spojlerom koji dodatno ističe dinamičnost vozila. Stražnji dio zauzimaju peta vrata, koja omogućavaju lak prilaz prtljažniku kapaciteta 377 litara. Straga ima dovoljno prostora za odrasle osobe, a zbog manjih i zatamnjenih stražnjih bočnih stakala atmosfera je u najmanju ruku neobična.

Toyotin crossover u ponudi motora, osim 1,2-litrenog turbobenzinca sa 116 KS, ima dva hibrida. Slabiji je 1,8-litreni, snage 122 KS, dok je snažniji 2,0-litreni koji isporučuje 184 KS. Uz hibridni pogon, koji čine 1.8-litreni benzinac od 98 KS i elektromotor snage 53 kW, ide isključivo CVT mjenjač, a isto je i sa snažnijim hibridom. Ukupna izlazna snaga slabijeg pogonskog sklopa je 122 KS uz emisiju CO2 od samo 86 g/km, što je rekord u ovom segmentu, uz prosječnu potrošnju od 3,5 l/100 km. Krasi ga okretni moment od 142 Nm pri 3600 "điri", a s ovim hibridnim pogonom novi C-HR ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,0 sekundi, te postiže najveću brzinu od 170 km/h.

Osim što je novi hibridni pogon lakši i učinkovitiji od prethodnog, nudi puno bolje performanse. Elementi hibridnog sustava manji su i lakši, a njihov je položaj izmijenjen radi što boljeg rasporeda s ciljem postizanja što nižeg težišta. Premda su japanski inženjeri dotjerali CVT mjenjač pretumbavši glavne komponente tako da on u gradskoj vožnji funkcionira odlično, nisu uspjeli u potpunosti eliminirati efekt skutera kad se krene u maksimalno ubrzanje. Kazaljka okretomjera zalijepi se na sam rub crvene zone, dok se ona brzinomjera ujednačeno diže. Za opušteniju vožnju CVT mjenjač svakako je dobra opcija, ali za življu, u kojoj dolaze do izražaja krutost šasije, te kvalitete ovjesa i upravljača, bolja je opcija ručni mjenjač.

Toyota C-HR opremljena je brojnim sigurnosnim sustavima. Tako je unaprijeđen paket aktivne sigurnosti, Toyotina standardna oprema Safety Sense u svim izvedbama. Ovaj sustav sadrži Pre-Collision System (sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara) uz PSC s Pedestrian Detection (sustav prepoznavanja pješaka), Adaptiv Cruise Control (adaptivni tempomat), Lane Departure Alert sa zakretanjem upravljača (sustav upozorenja prilikom nenamjernog napuštanja prometnog traka), Automatic High Beam (sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala) i Road Sign Assist.

U hibridnoj kombinaciji za svemirski crossover predviđene su tri linije opreme, a naš je bio opremljen drugim paketom C-LUB, čija je cijena 27.065 eura s uračunatim Toyotinim popustom od 25.000 kuna. Testni je model od dodatne opreme imao Assist Pack (GO navigacija, projektorska bi-LED prednje svjetla, prednje LED maglenke, stražnji LED žmigavci s dinamičnim smjerom skretanja, BSM sustav prepoznavanja vozila u mrtvom kutu, RCTA sustav prepoznavanja vozila u mrtvom kutu prilikom vožnje unatrag i RCTB sustav kočenja...) te metalik boju, tako da mu je na kraju cijena 29.265 eura, naravno, uz akcijski popust. Osnovni model C-HR s turbobenzincem košta 20.105 eura.

SADRŽAJ OMOGUĆIO "AUTO ČONDIĆ"

Tehničke karakteristike

Motor
4-cilindarski, atmosferski benzinski + elektromotor; Obujam: 1798 ccm; Snaga: 98 KS pri 5200/min; Okretni moment: 142 Nm pri 3600/min; Elektromotor: 53 kW; Ukupna snaga: 122 KS pri 5200/min; Mjenjač: automatski, CVT; Pogon: na prednje kotače
Dimenzije
4360 x 1795 x 1565 mm; Međuosovinski razmak: 2640 mm; Prtljažnik: 377 l;
Performanse
Ubrzanje: 11,0 s; Najveća brzina: 170 km/h; Potrošnja: 3,5/3,9/4,1 l/100 km
Cijena
Testni model: 27.065 eura
S doplatama: 29.265 eura

Izdvojeno

06. kolovoz 2020 02:40