StoryEditor
Auto motosubaru impreza

E-Boxer: blagi hibrid i bivšoj sportskoj ikoni

Piše Zdravko Juričko
5. lipnja 2020. - 06:21
Subaru

Subaru je zbog pandemije koronavirusa virtualnim putem predstavio redizajniranu Imprezu, peterovratni model (hatchback) pete generacije koja je na tržištu s određenim preinakama od 2016. godine.

Za modelsku godinu 2020. godinu, kao prije toga Subaru XV i Forester, Impreza je dobila novi e-Boxer hibridni pogon. Subaru više nema u svojoj paleti dizelsku verziju svog boxer motora, po mnogima inačicu koja je bila i zanimljiva s tehničke strane, ali i zbog voznih karakteristika. No, ostale su benzinske izvedbe, koje će uz e-Boxer hibridni pogon biti dio njihove strategije u očekivanju prelaska na potpunu elektrifikaciju.

Impreza e-Boxer koristi 2,0-litreni benzinski boxer motor, prikladno optimiziran u smislu potrošnje goriva, modificiran za upotrebu isključivo na hibridnim modelima. Riječ je 4-cilindarskom boxer motoru, s izravnim ubrizgavanjem, koji zadovoljava norme Euro6d-TEMP.

Ovaj motor je uparen s CVT Lineartronic bezstupanjskim mjenjačem s lančanim prijenosom, uz mogućnost ručnog mijenjanja stupnjeva prijenosa u sedam virtualnih brzina pomoću polugica na volanu, dok se snaga na sve kotače prenosi preko Active Torque Split AWD sustava. Maksimalna snaga mu je 150 KS uz najveći okretni moment od 194 Nm pri 4000 „điri“. Njegova električna pogonska jedinica sastoji se od AC (izmjenična struja) sinkronog elektromotora, koji pruža snagu od 12,3 kW (16,7 KS) i okretni moment od 66 Nm, a smješten je unutar „Hybrid Lineartronic“ mjenjača.

Baterije su litij-ionske s maksimalnom snagom od 13,5 kW i napona 118,4 V, te kapaciteta 4,8 Ah. Maksimalna brzina hibridne Impreze je 197 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 10 sekundi. Emisija CO2 prema WLTP sustavu je 174 g/km u kombiniranim uvjetima, a potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima 7,7 l/100 km (WLTP). S e-Boxer hibridnim sustavom Impreza ima uštedu do 10 posto goriva u odnosu na benzinsku 2,0-litrenu izvedbu istog modela.

AC/DC izmjenjivač/pretvarač baterije smješten je u poseban prozračan prostor straga ispod prtljažnika, iznad stražnje osovine, u poprečnom položaju, kako se ne bi žrtvovao koristan prostor za prtljagu i zadržala kvaliteta držanja u vožnji vozila. Težina Impreze e-Boxer je 1514 kg, odnosno 133 kg više u odnosu na Imprezu s 1,6-litrenim benzinskim motorom, dok je raspored težine 50 posto na prednjoj osovini i 50 posto na stražnjoj osovini.

S najmodernijim i najsofisticiranijim upravljačkim sustavima, nova Impreza e-Boxer zadovoljava još veće sigurnosne standarde. EyeSight System u verziji v3 standardan je već od osnovne opreme. Ukomponirane su i druge dodatne pomoći u vožnji, koje imaju za cilj povećati razinu aktivne i preventivne sigurnosti, pružajući tako vozaču priliku da usmjeri pažnju na vožnju, uživajući u potpunosti u dinamičnim kvalitetama nove Impreze e-Boxer, čineći putovanje sigurnim, ugodnim i zabavnim.

Tu su i sustavi: kontrola kočenja prije sudara (Pre-Collision Braking System), upravljanje gasom prije sudara (Pre-Collision Throttle Management), upozorenje o polasku s voznog traka te upozorenje za pomicanje iz voznog traka (Lane Departure Warning i Lane Sway Warning), upozorenje o pokretanju vozila (Lead Vehicle Start Alert), pomoć pri održavanju traka (Lane Keep Assist) i prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control).

Cijena Impreze e-Boxer Style Navi kreće od 270.093 kune, a skuplja verzija Premium je 290.857 kuna s uključenom metalik bojom.

Izdvojeno

06. kolovoz 2020 02:14