StoryEditor
Životza dobro jutro

Jutros ste se probudili mrzovoljni i pospani? Možda je vrijeme da promijenite navike spavanja i prestane odgađati alarm, dodatna energija je zajamčena

Piše PSD
18. svibnja 2020. - 09:34
Shutterstock

Jeste li se jutro probudili svježi i poletni ili mrzovoljni i pospani?

Bilo da vas muči zvuk alarma, spremanje za posao, obaveze i ljudi koji vas taj dan očekuju vedre i prpošne, buđenje i jutra općenito mogu izazvati mrzovoljnost i neraspoloženost kod velikog broja ljudi ( bez obzira jeste li jutarnji tip ili ne). No, ustajanje iz kreveta ne mora nužno biti vaša najomraženija radnja kojom započinjete dan, posebice ako u svoju dnevnu rutinu uvedete neke nove navike.

Činjenica je da ako jutro započnemo dobro raspoloženi da ćemo taj dan biti na znatno višoj razini aktivnosti, sreće i produktivnosti, pa evo nekoliko savjeta kako to postići na jednostavan način.

Vrijeme buđenja

Ljudi su po prirodi stvorenja koja vole navike, a vrijeme buđenje jedna je od njih. Kako bi vam ustajanje iz kreveta postalo podnošljivije, i s vremenom počelo dolaziti prirodnije, svaki dan si navijte alarm u isto vrijeme. Učinite to i bez obzira na vrijeme kada ste zaspali, iako je preporučljivo ići na spavanje u donekle slično vrijeme. I da, to uključuje i vikend.

Važno je držati se vremena buđenja koje ste odredili bez obzira na sve. Nekad će vam biti primamljivo pritisnuti gumb 'odgode' na alarmu, ali odgađanje vam više ne daje nikakve prednosti spavanja. Zapravo, odgađanje alrama svakih nekoliko minuta, drijemanje i stalno buđenje čak može izazvati i zdravstvene tegobe, a ne vam samo produljiti agoniju ustajanja iz kreveta. Takvo buđenje može imati utjecaj na vaš kardiovaskularni i živčani sustav pa svakako pokušajte uvesti rutinu buđenja u isto vrijeme svaki dan i to samo jednim alarmom.

Vašem će tijelu i mozgu možda trebati neko vrijeme da se naviknu na to, ali kad to postignete, bit će vam drago.

Odjeća i frizura

Iako će vam se na prvu učiniti apsolutno nebitnim faktorom, odjeća itekako može kroz jutro utjecati na vaše raspoloženje, koje se u suštini može odraziti i na cijeli dan. Moguće niste tip osobe koji odjeći pridaje neku posebnu važnost (ne morate ni biti), no pokušajte ujutro malo više pažnje dati svojoj frizuri i nekom odjevnom detalju zbog kojeg biste se mogli osjećati svježije i povećati si samopouzdanje.

Pripremite večer prije odjeću koju planirate sutra obući, kako biste ujutro dobili malo na vremenu, i pokušajte kroz tjedan isprobati nekoliko različitih kombinacija. Ovim 'sitnim' korakom mogli biste si začiniti jutro i osigurati si tako bolji i uspješniji dan.

Jutarnja tjelovježba

Ideja o započinjanju dana tjelovježbom, ako niste jutarnji tip, mogla bi vam se učiniti odbojnom na prvu, no jednom kada krenete s ovom praksom, bit ćete si višestruko zahvalni.

Tjelovježba općenito dokazano pospješuje zdravlje ljudi i potiče kvalitetan san, a jutarnja praksa k tome će vas prirodno razbuditi, povisiti vam nivo energije i olakšati vam djelovanje kroz dan. Osobe koje vježbaju barem dva i pola sata tjedno, dokazano imaju kvalitetniji san, a zbog više razine endorfina osjećaju se zadovoljnije i bolje raspoloženo.

Tjelesna aktivnost također može poboljšati vaš ukupni mentalni i fizički fokus, rad i energiju. Povrh svega, ako želite smršaviti, jutarnje će vam vježbanje pomoći da brže postignete svoje ciljeve.

Navike spavanja

Način na koji spavate može promijeniti osjećaj buđenja zato počnite njegovati zdrave navike spavanja. Zdrave navike pomoći će vam da lakše zapete, održite miran san i u konačnici se svježi i naspavani probudite.

Za početak, pokušajte svake večeri odlaziti u krevet u isto vrijeme imajući na umu da je poželjno ciljati na najmanje osam sati sna po noći. Također biste trebali isključiti elektroničke uređaje prije odlaska u krevet, jer svjetlost koju ti uređaji proizvode može ometati proizvodnju melatonina i narušiti vam kvalitetu sna.

Također biste trebali izbjegavati jesti unutar tri sata prije spavanja te posebno izbjegavati alkohol u večernjim terminima. Iako vam alkohol može pomoći da zaspite brže, on također sprječava tijelo da prijeđe u fazu dubokog sna, a ujutro vas čini još umornijim.

Stvorite novu jutarnju rutinu

Ponekad je sve što vam za dobro jutro treba, rutina koju volite i zbog koje ćete se jedva čekati ustati iz kreveta. Smatrajte takav početak dana nagradom koju dajete sami sebi, a bilo da se radi o slušanju glazbe, šetanju psa, pripremanju doručka za svoje ukućane, čitanju ili nekom umjetničkom izričaju, pronađite u svojoj novoj rutini motivaciju za ispunjena jutra zbog kojih ćete se jedva čekati ustati iz kreveta.

#NAVIKA BUĐENJA#ALARM#JUTARNJI TIP#JUTARNJA TJELOVJEŽBA

Izdvojeno

05. lipanj 2020 18:01