StoryEditor
GastroKAMEN SPOTICANJA

Uporno jedete namirnice za pomoć pri mršavljenju, a ništa se ne događa? Ne budite naivni, čitajte mala slova na proizvodu, evo kakve se zamke kriju

Piše L.L.
18. veljače 2020. - 14:45
Shutterstock

Želite izgubiti onih nekoliko kilograma viška, no koje god metode isprobavali to vam nikako ne polazi za rukom?

Veliki broj ljudi nakon raznih dijeta koje su isprobali, a koje su unutar samog procesa možda i pokazivale pomak naprijed, čim su prekinuli s takvim načinom prehrane svjedočili su poništavanju prvotnih rezultata.

Razlozi za to mogu biti mnogi: genetika, dezinformacije, sjedilački stil života i mnogi drugi, a povratak na staru brojku na vagi nikako ne djeluje motivirajuće. 

Postavlja se pitanje što radimo neispravno.

U pokušajima gubljenja kilograma neki su od osnovnih koraka koje se svi trudimo prijeći, a prvi među njima je povećati svoju fizičku aktivnost.

Bilo da se trudite izgubiti koji kilogram ili ne, ovaj korak svakako svima preporučujemo jer je pravilna i redovita fizička aktivnost jedan od osnovnih ključeva zdravog stila života.

Sljedeći korak uglavnom se odnosi na odabir namirnica i sastavljanje režima prehrane, a nerijetko se u ovom slučaju oslanjamo na proizvode iz trgovina zdrave hrane ili s raznim certifikatima koji upućuju na kvalitetu proizvoda.

Ono što je bitno naglasiti jest da cijela poruka nije sadržana u velikim slovima na prednjoj strani proizvoda.

Iako će naglašena oznaka i certifikat nerijetko zadovoljiti vašu želju za zdravim zalogajima, unutar sitnog fonta na poleđini nerijetko se kriju i zamke.

U nastavku vam donosimo neke od namirnica za koje ste smatrali da si ih možete priuštiti za vrijeme dijete, no njihov stvarni sastav zapravo će polučiti suprotne rezultate.

Kokice iz mikrovalne

Kokice se uglavnom smatraju dopuštenom grickalicom za vrijeme dijete, no možda ipak nisu najbolji odabir.

Ako im svejedno nikako ne možete odoljeti, bitno je barem pripaziti na količinu maslaca i soli s kojom ih začinjavate.

Svakako pokušajte zaobići i one namijenjene pripremi u mikrovalnoj pećnici, jer sastav vrećice u kojoj se nalaze nikako nije preporučljiv.

Preljevi za salate

Iako će preljevi vašu salatu učiniti zanimljivijom i ukusnijom, zasigurno će djelovati i na smanjenje zdravog koeficijenta vašeg obroka.

Stoga, ako ste odlučili paziti na svoju prehranu, salatu upotpunite isključivo svježim voćem, povrćem i začinima, a dodatke poput preljeva, topljenog sira, pečene slanine i krutona izbacite.

Proteinske pločice

Proteinske pločice nikako nisu niti zdrave niti dijetalne kako zvuče. Zapravo su teško prerađene, pune dodanih masti i šećera zbog čega biste ih svakako trebali izbjegavati ako želite izgubiti na težini.

Tjestenina

Mnogi je obožavamo, no činjenice su ipak činjenice. Tjestenina, posebice prerađena sorta, bogata je ugljikohidratima i rafiniranim brašnom, pa ako joj svejedno ne možete odoljeti ipak se odlučite za integralnu verziju.

Instant zobena kaša

Prava zobena kaša bogata je vlaknima, željezom i proteinima stoga, ako želite izgubiti na težini, ne pribjegavajte brzim i lakim rješenjima u malim vrećicama.

Skuhajte si sami zobenu kašu i začinite je suhim i svježim voćem, imajući na umu da je instant verzija prepuna šećera i aditiva koji vam nikako neće pomoći u borbi protiv kilograma.

Niskokalorični napitci

Iako će nas mnoge povući natpis "Low Calories", činjenica je da su takvi napitci nerijetko pretrpani šećerom. Stoga si učinite uslugu i pijte običnu vodu.

Voćni sokovi

Pakirani voćni sokovi u svom sastavu sadrže malo ili gotovo ništa stvarnog voća. Riječ je zapravo o koncentratima lijepog okusa i mirisa koji su ujedno bogati i šećerom. Sljedeći put kada osjetite želju za nekim voćnim sokom, radije si ga sami iscijedite.

Jogurt s dodatkom okusa

Grčki jogurt jedina je vrsta jogurta sa smanjenim udjelom mliječne masti, a ujedno je i siromašan šećerima. Naravno, ova činjenica vrijedi samo ako mu pri tome nisu dodani voćni ili neki drugi okusi. Stoga preporučujemo da se svakako držite običnog tipa jogurta.

Margarin

Iako je velika razlika u cijeni, svakako mislite na svoje zdravlje te uvijek konzumirajte maslac umjesto margarina.

Margarin, osim  što je prepun aditiva, uvelike će vam otežati i put do željene težine, a masnoće koje sadrži mogu povećati rizik od velikog broja bolesti.

Prerađena organska i vegetarijanska brza hrana

Iako je nešto označeno kao organsko ili vege, ne mora nužno značiti da je zdravo ili dijetalno.

Svakako provjerite i tablicu s nutritivnim vrijednostima na poleđini sljedeći put kada se odlučite za ovaj proizvod, lako moguće da ćete se neugodno iznenaditi.

Sportski napitci

Sportski napitci, kako im i samo ime kaže, namijenjeni su sportašima. Proizvodi poput sportskih napitaka koji služe za nadopunu elektrolita idealni su za osobe intenzivnije fizičke aktivnosti.

No, ako se ne nalazite u toj kategoriji, ovaj proizvod je za vas još samo jedan napitak bogat šećerom s kojim sigurno nećete izgubiti kilograme.

Smrznuta hrana

Iako je ponekad zgodno i vremenski pogodno pripremati smrznutu hranu, to vam nikako ne bi trebala biti navika. Osim što ni približno nije okusa kao i svježa hrana, ovaj tip namirnica često je izrazito bogat kalorijama i brojnim drugim nezdravim dodacima.

Stoga, želite li izgubiti koji kilogram viška najbitnije je da se posvetite svojoj fizičkoj aktivnosti i redovito prakticirate dulje šetnje, trčanje, plivanje ili bilo koji drugi trening koji vam odgovara.

Sljedeći korak svakako bi trebao biti temeljen na vašem planu prehrane. Iako će vam se ponekad činiti neukusni, teškim i zamornim, imajte na umu da se radi o vašem zdravlju, a hrana koju jedete i koju sami odabirete trebala bi odražavati vašu želju za kvalitetnijim i zdravijim stilom života.

{instagram}