StoryEditor
Auto motoNEUGODNE SITUACIJE

Pucanje remena ili lanca dovodi do krkljanca u motoru

11. srpnja 2021. - 07:32

Prije kupnje rabljenog vozila vrlo je bitno znati je li motor ima zupčasti remen ili lanac, te se informirati u kojem se intervalu obavlja zamjena zupčastog remena ili lanca. Za lakše razumijevanje problematike treba naglasiti da zupčasti remen ili lanac spajaju bregastu osovinu (kod nekih motora i pumpu vode) i radilicu motora.

Pucanje lanca ili remena dovodi do velikih oštećenja u motoru (pucanje ventila, oštećenje klipnjača…). U slučaju da nije navedeno da su u servisu zamijenjeni svi potrebni dijelovi, a bilo je već vrijeme za tako nešto, štete nastale pucanjem/otkazivanjem remena mogu biti višestruko veće od zamjene tog dijela.

Zamjena zupčastog remena ograničena je na vremenski period neovisno o prijeđenim kilometrima, najčešće između pet, a najduže do 10 godina, ovisno kako je proizvođač propisao. Potreba zamjene remena prema prijeđenim kilometrima je različito definirana kod svakog proizvođača ili generacije motora. Zamjene su u širokim rasponima od 60.000 do 240.000 kilometara kod određenih novih generacija motora pa je obavezno konzultirati se sa serviserom oko toga kada je potrebno zamijeniti zupčasti remen.

Uglavnom, ako se na motoru mijenja zupčasti remen u prosjeku svakih 200.000 km ili 10 godina, vrlo vjerojatno će to biti puno povoljnije i pouzdanije rješenje od lančanog prijenosnika za kojeg možete čuti od servisera da je sklon pucanju, a proizvođač mu čak i ne odredi potreban interval zamjene već samo potrebnu kontrolu u servisu prilikom redovnog servisiranja vozila. Od servisera se može saznati da do pucanja lanca dolazi između 120.000 i 200.000 kilometara i da ga je preporuka mijenjati, a cijena troška zamjene i rezervnih dijelova može biti i do tri puta biti veća nego zamjena zupčastog remena.

Lančani prijenosnici uglavnom nemaju određeni interval zamjene po prijeđenim kilometrima od strane proizvođača i kod redovite zamjene odgovarajućeg motornog ulja i filtra nije ih potrebno mijenjati do nekog većeg servisa motora između 200.000 i 300.000 kilometara. Ako se motor već otvara zbog neke neispravnosti, tada se preporučuje zamjena lanca. Uglavnom, ovaj tip prijenosnika je prvotno zamišljen da može izdržati koliko će trajati i motor.

Zvuči idealno no nažalost često nije uvijek tako. Pojedini proizvođači su kod novijih generacija motora smanjili dimenzije lanca kako bi olakšali pojedine mase u pokretu i dobili bolje karakteristike motora, ali nažalost približili su se i ranijem otkazivanju lanca. Potrebno je dobro provjeriti prije kupnje s ovlaštenim servisom je li motor sličnih karakteristika. Pojedine motore potrebno je kompletno izvaditi iz vozila kako bi se zamijenio lanac motora i svi potrebni popratni rezervni dijelovi.

Važno je znati da ako dođe do neplaniranog kvara, popravak vozila može, ovisno o dostupnosti rezervnih dijelova, potrajati od 15 do 30 radnih dana pa je zgodno na vrijeme se uvjeriti je li sustav distribucije motora pravilno i na vrijeme održavan sukladno uputama proizvođača ili prema preporukama servisa.

item - id = 1111838
related id = 0 -> 1127911
related id = 1 -> 1127652
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. rujan 2021 23:59