StoryEditorOCM
ObalaIZBRISANI S ASFALTA

Dalmatinski taksisti usred noći počeli štrajkati: ‘Bez najave su nam ukinuli ključnu stvar, ostat ćemo bez posla!‘

Piše Dijana Turić
20. travnja 2024. - 10:03

Makarski vijećnici prije četiri mjeseca usvojili su Odluku o uređenju prometa kojom, među ostalim, Franjevački put, dakle prometnica kojom se s rive, te iz središta grada i trajektnog pristaništa izlazi u smjeru istoka i Jadranske magistrale, postaje dvosmjeran.

Tako je prošlog tjedna započelo ocrtavanje horizontalne signalizacije na tom dijelu grada, a kako navode iz lokalne vlasti, testiranja koja su provedena ljetos pokazuju da će se na taj način značajno smanjiti gužve i rasteretiti promet.

- Vozila će se kretati i iz smjera sjevera prema gradskom parkiralištu i onom u sklopu Franjevačkog samostana, a kad se uskoro spoje Jadranska magistrala i Kotiška ulica, doći će do bržeg povezivanja obale i državne ceste.

Ujedno unapređujemo postojeća parkirališna mjesta (Rupa), uvodimo nove tarife prilagođene građanima (Sinokoša), a kružni prijevoz (Điro) smanjuje pritisak vozila na centar. Sve ovo pokazuje da promet sagledavamo sveobuhvatno, temeljito i holistički – navode iz gradske uprave.

Međutim, istog dana kada je ocrtana signalizacija na ulazu na parkiralište Osejava, nestalo je devet taksi-stajališta zbog čega je 15 taksista organiziralo noćni štrajk, jer im nitko iz Grada nije niti poslao obavijest da će taj prostor za smještaj njihovih vozila biti ukinut, a na tom mjestu je sada predviđeno autobusno stajalište.

image

S istočnog kraja rive u trenu je izbrisano dugogodišnje stajalište taksista, jer Franjevački put postaje dvosmjeran

Dijana Turić

Kako su nam kazali ogorčeni prijevoznici koji Gradu plaćaju dozvole pet godina unaprijed, nenajavljenim brisanjem njihovih stajališta, nestala su im radna mjesta, a strepe da će njihovih 50 obitelji, što je najmanje 200 ljudi, ostati bez kruha.

- Oduvijek se na ulazu na parkiralište Osejava nalazilo devet mjesta za nas taksiste, a tu je još i informacijska ploča, pa su svi gosti i domaći ljudi znali gdje nas mogu naći. Međutim, preko noći nam je Grad obrisao mjesta i tu namjerava ucrtati oznaku za autobusno stajalište, a gdje ćemo mi završiti, samo bog zna.

Nama ne smeta što će Franjevački put biti dvosmjeran, jer će to pomoći u cirkulaciji prometa i nećemo morati kružiti da bismo došli do centra grada. Za ukidanje naših mjesta doznali smo kada smo navečer došli na posao.

Na mjestu obrisanih oznaka za stajalište se sada nalazi ograda, a odmah smo kontaktirali predsjednika Ceha prijevoznika koji djeluje pri Obrtničkoj komori Makarska, ali ni on ništa nije znao oko ukidanja stajališta. Sada s radom počinje panoramski kotač i mislili smo da ćemo time imati više posla, jer je Marineta funkcionirala savršeno dok je bio otvoren klub "Marineta" kao i dvije diskoteke, ali sada nema ničega.

Od tada omladina izlazi samo po lokalnim kafićima, a nama je posao opao. Kako će nam tek sada biti kada su nam ukinuli taxi stajališta – pitaju se i tvrde razočarani i ljutiti taksisti koji ljeti moraju biti aktivni minimalno 20 sati dnevno da bi nešto zaradili.

Kako naglašavaju naši sugovornici, Gradu plaćaju dozvole za rad pet godina unaprijed i ranije su iznosile 80 eura po vozilu, a sada 67 eura, jer su plaćanje dozvola regulirali Županija splitsko-dalmatinska i država, a uz to plaćaju sve moguće namete.

image
Dijana Turić

Licencije im izdaje Županija.

- Nas ima stvarno previše u odnosu na malu Makarsku, a tu je i puno "divljih" kombi prijevoznika. Imamo više od 50 vozila i sada je upitno gdje ćemo biti stacionirani. Radili smo uglavnom noću, jer je danju slab protok gostiju, a koliko smo tek spasili mladih života jer svake večeri domaću mladost vozimo kući nakon izlazaka po cijeloj Rivijeri i po "normalnim" cijenama.

Ako smo dozvole platili toliko unaprijed, onda nam Grad ne bi smio ukinuti stajališta. Ako nam ne vrate naša stajališta, svake večeri ćemo organizirati mirne prosvjede i legalno blokirati i grad ako treba, prijavom mirnog okupljanja – navode privatni prijevoznici.

Taksisti zahtijevaju da im lokalna vlast na potezu od Inine benzinske postaje na Plišćevcu do parkirališta Osejava omogući 15 mjesta za vozila ili 10 na parkiralištu Osejava, jer im je sada u cijelom gradu ostalo tek nekoliko mjesta pokraj robne kuće "Merces" u središtu grada, na Plišćevcu i ispod Autobusnog kolodvora, a sve godine je minimalno šest novih vozila u opticaju.

Kako tvrdi jedan od prosvjednika, lani je u obrt uložio 25 tisuća eura, jer je kupio vozilo s ekološkijim Euro 6 motorom koje je zakonom propisano za vožnju. Inače, Franjevački put ima status županijske cesta, ali je Županijska uprava za ceste Split (ŽUC) dala Gradu dozvolu za iscrtavanje parkirališnih mjesta pa tako i njihovo brisanje.

Kako navode iz ŽUC-a, gradska vlast je prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama nadležna za odluke o načinu uređivanja prometa na svojem području na način da, među ostalim, određuje ceste s prednošću prolaska, dvosmjerni i jednosmjerni promet kao i parkirališne površine.

- U skladu s navedenim, Grad Makarska zatražio je suglasnost na prometni projekt kojim su regulirana navedena pitanja te je suglasnost izdana od strane ŽUC-a Split – kažu u regionalnoj ustanovi.

image

Makarski taksisti strahuju za svoj kruh i obitelji

Dijana Turić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 21:13