StoryEditor
ArhivaPRVI KILOMETRI

Toyota RAV4 Hybrid - hibridno srce snažnije tuče i bolje vuče

Piše PSD.
28. siječnja 2016. - 15:57
Toyota, kao pionir u proizvodnji hibridnih automobila pogonjenih kombinacijom klasičnog benzinskog agregata i elektromotora, čija je era započela 1997. godine lansiranjem Priusa, proširuje ponudu vozila na hibridni pogon, s popularnim kompaktnim SUV-om RAV4.

Četvrta generacija obnovljenog modela RAV4 koja je predstavljena 2013. opremljena je hibridnom varijantom, čime se prodružio Toyotinoj obitelji hibridnih vozila – Yarisu, Aurisu, i naravno Priusu.

RAV4 u hibridnoj varijanti dolazi s pogonom na sve kotače, ali se nudi i s prednjim pogonom s početnom cijenom od 259.900 kuna.

Na testnim vožnjama održanim u okolici Alicantea, gdje smo napravili više od 300 kilometara po različitim cestama i putevima, uživali smo u mnogobrojnim mogućnostima i prednostima koje pruža hibridni RAV4.

Ne samo da je kompaktni hibridni SUV snažan i potentan, nego je i vrlo štedljiv, čime je ekološki puno prihvatljiviji nego do sada. Pogonski sklop hibridne verzije RAV4 sastoji se od 2.5-litrenog 4-cilindarskog atmosferskog benzinca snage 152 KS i dva elektromotora smještena na prednjoj i stražnjoj osovini sa 105, odnosno 50 kW, ako se radi o pogonu na sve kotače.



Bezstupanjski E-CVT mjenjač, koji tradicionalno stiže s hibridnim modelima, omogućuje vožnju bez i najmanjih trzaja i promjena stupnjeva prijenosa. Za dinamičniju vožnju dodana je opcija sekvencijalnog Shiftmatic mjenjača koji simulira promjene stupnjeva prijenosa te sportski režim vožnje.

Ukupna snaga hibridnog sustava RAV4 je 197 KS pri 5700 okretaja, dok mu je okretni moment 270 Nm između 4400 i 4800 „điri“, čime je ovaj Toyotin kompaktni SUV dobio najsnažniji agregat uopće do sada. S hibridnim sklopom RAV4 sprinta do „stotke“ za samo 8,3 sekunde uz prosječnu potrošnju od 4,9 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 115 g/km.

S njim je proširena ponuda motora japanskog kompaktnog SUV-a, koja uz hibridni pogon sada ima novi BMW-ov 2.0-litreni D-4D 4-cilindarski agregat sa 143 KS i bitno dorađeni 2.0-litreni benzinski Valvematic sa 151 KS.

Zahvaljujući snažnim elektromotorima na prednjoj i stražnjoj osovini, RAV4 je SUV s E-Four, dakle električnim pogonom na sve kotače bez potrebe za središnjim pogonskim vratilom. Na taj način nudi više prostora na stražnjoj klupi, povećanu trakciju na lošim terenima i sposobnost vuče prikolice do 1650 kilograma.

Kada je Toyotina ikona opremljena samo prednjim pogonom, njezina vučna sposobnost dvostruko je manja i iznosi 800 kilograma. Uz kombinaciju 2.5-litrenog benzinca i dva elektromotora, hibridni pogon sačinjavaju još generator, pretvarač istosmjernog u izmjenični napon, upravljačka elektronika i NiMH paket baterija od 204 ćelije koji se nalazi ispod stražnjih sjedala, čime je volumen prtljažnika istovjetan konvencionalnom modelu.



Hibridna verzija RAV4 ima niz standardnih sigurnosnih sustava, ali i sustava pomoći vozaču, od kojih su neki u opcijskom izdanju. RAV4 hibrid dostupan je s opcijskim Toyota Safety Sense paketom aktivne sigurnosti koji sprječava ili znatno umanjuje mogućnost sudara i ostalih oblika prometnih nesreća.

Dodatno na standardne sustave aktivne sigurnosti, novost uz RAV4 hibrid je prikaz vozila u mrtvom kutu i sustav upozorenja na nailazak vozila straga, koji koristi osam senzora i stražnji radar kako bi pomogao vozaču u otkrivanju prepreka i mogućem nailasku vozila pri kretanju unatrag, ovisno o paketu opreme serijski ili uz nadoplatu.

Sustav automatskog reguliranja tempomata pomaže vozaču u održavanju sigurne udaljenosti od vozila ispred. Sustav detektira vozilo ispred i definira njegovu brzinu kretanja. Adaptivni tempomat tada podešava brzinu kretanja vozila kako bi omogućio siguran razmak između dva automobila.

Koristeći prednju kameru i napredni radarski senzor u promatranju situacije ispred i detektiranju vozila koja se prestrojavaju iz trake u traku, adaptivni tempomat omogućuje automatsko uglađeno ubrzavanje i usporavanje tijekom vožnje – bez reakcije vozača.

Sustav upozorenja prilikom napuštanja prometne trake prati oznake na kolniku i pomaže u sprječavanju nesreća i frontalnih sudara zbog napuštanja trake. Ako vozilo počne odstupati od trake bez danih pokazivača smjera, sustav ovisno o modelu nudi automatske korekcije na upravljaču kako bi se vozilo vratilo u traku.



Tu su još sustav prepoznavanja prometnih znakova koji prati ograničenje brzine, kao i sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala, koji omogućava bolju preglednost tijekom noćne vožnje. Prikaz vozila u mrtvom kutu više nije novost, ali ga obnovljeni RAV4 također posjeduje.

U svakom slučaju novi RAV4 hibrid je dizajnerski obnovljen, pri čemu je dobio prepoznatljivu masku, a da se radi o hibridu dovoljno je vidjeti Toyotin logo na maski motora u plavoj boji.

                                                                                                                                       zdravko juričko, foto: toyota


Testne vožnje

Na testnim vožnjama imali smo priliku isprobati hibridni model s pogonom 4x4, koji se na zavojitim brdskim cestama pokazao kao vrlo dobar. Naime, sustav elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini, naravno uz snažni benzinski aagregat, omogućava sjajnu stabilnost ovom kompaktnom SUV-u.

S obzirom na to da smo dio vožnje odradili i na autocesti, gdje smo maksimalno pritiskali papučicu gasa, prosječna potrošnja od 7,5 l/100 km je sasvim zadovoljavajuća, doduše daleko iznad deklariranih 4,9 l/100 km.

Verzija sa samo prednjim pogonom učinila nam se nekako agresivnijom, bez obzira na to što obje inačice raspolažu istim brojem konjskih snaga – 197, te istim okretnim momentom. Potrošnja nam je bila nešto veća nego kod 4x4 pogona, ali moramo priznati, uz znatno agresivniju vožnju.


Ponuda motora i cijena

Obnovljeni RAV4 uz hibridni sustav sa 197 KS, koji ga čini najsnažnijim u ponudi, raspolaže s 2.0-litrenim novim turbodizelašem snage 143 KS i okretnim momentom od 320 Nm koji je preuzet od BMW-a, te s dodatno poboljšanim 2.0-litrenim Valvematic benzincem snage 151 KS, koji krasi okretni moment od 195 Nm pri 4000 „điri“.

Hibridni RAV4 s prednjim pogonom i osnovnim paketom opreme košta 259.900 kuna, dok bazna inačica s pogonom na sve kotače zapada 30.000 kuna više, odnosno stoji 289.900 kuna. Najjeftiniji je osnovni turbodizelaš sa 143 KS, čija je startna cijena 209.900 kuna, dok je početna cijena osnovnog benzinca sa 151 KS 245.900 kuna.


#TOYOTA

Izdvojeno

07. lipanj 2020 08:39