StoryEditorOCM
ŠibenikVeliki iskorak

Desetljećima je javni prijevoz u našem gradu izazivao podsmijeh... A sada Šibenčani mogu očekivati vožnju na struju

Piše Toni Veljača
8. ožujka 2024. - 15:44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zastarjeli vozni park, kašnjenja, neredovite autobusne linije pored kojih je bilo jednostavnije uputiti se pješice ili iznajmiti taksi, početkom rujna 2022. godine u Šibeniku su, kada je javni gradski prijevoz u pitanju, postali stvar prošlosti.

Desetljećima je javni gradski prijevoz u Krešimirovu gradu kod Šibenčana izazivao podsmijeh, kod turista i onih koji su bili tek u prolazu, nevjericu, zgražanje, međutim, to se unatrag nepune dvije godine promijenilo. Šibenik je u kontekstu javnoga gradskog prijevoza doživio pravu malu renesansu.

Zahvaljujući novcu iz europske blagajne nabavljeno je 11 novih niskopodnih autobusa, uvedene su nove gradske i prigradske linije (tu još ima prostora za napredak op. a.), dok su na 17 autobusnih stajališta postavljeni suvremeni info displejevi koji prikazuju vrijeme dolaska autobusa.

Dvije opcije

Grad je zakoračio u novu etapu, kompletno reorganizirao javni gradski prijevoz i što veseli, na ovome što je do sada napravljeno, a napravljeno je mnogo, ne planira stati. Dapače, priča će dobiti svoj nastavak i to u industrijskoj zoni Podi, gdje se na površini od gotovo 36.000 četvornih metara planira gradnja prometno- logističkog centra u sklopu kojeg je predviđen veliki parking za 50-ak autobusa te osobna vozila.

image

Ovako će izgledati ‘remiza’ na Podima za šibenski javni gradski prijevoz

U planu su i praonice kojima će moći pristupiti i drugi autobusi, poput turističkih, stanica za tehnički pregled, odnosno kontrolu tehničke ispravnosti vozila te prostori za sve faze servisa vozila i održavanja vozila.

Zanimljivo je i da će na Podima biti smještene punionice za dizelsko gorivo, ali i za struju. Grad naime namjerava nabaviti još 11 autobusa, ovoga puta – električnih.

- Nabavili smo 11 autobusa u onoj prvoj “turi”, a sada nam je u planu nabaviti dodatnih 11, električnih. Čekamo europski natječaj Ministarstva mora, prometa i infrastrukture – kazao nam je dogradonačelnik Šibenika, Danijel Mileta, dodajući kako se razmatrala i mogućnost da punionice umjesto na Podima budu na autobusnim ugibalištima.

- Tu imate dvije opcije. Punionica je mogla biti na Podima ili na autobusnim ugibalištima. Studija koju smo napravili pokazala je da će s obzirom na kilometražu koju autobusi na gradskim i prigradskim linijama prolaze, punionica na Podima biti dovoljna – ističe Mileta.

Nove linije

Povećanje voznog parka automatski znači i uvođenje novih linija te povećanje frekvencije polazaka. Kako će se linije, kupnjom novih autobusa organizirati, još uvijek je rano za govoriti. Vrijedi tek napomenuti kako bi prema procjenama gradu trebalo 30 autobusa da javni gradski prijevoz bude besprijekoran. Pretpostavka je stoga da će se i nakon nabavke novih, električnih autobusa, nastaviti suradnja s ATP-om (ili nekim drugim prijevoznikom) koji će u suradnji s Gradskim parkingom preuzeti dio linija.

image

Nabavkom novih autobusa povećat će se broj linija

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

- Autobusi koje smo do sada nabavili, njih 11, imaju propisanu kilometražu koju smiju prijeći tijekom godine. Povećanjem broja autobusa, a time i kilometraže dolazimo u poziciju da možemo povećati broj linija – kazao je Mileta.

Dodajmo za kraj kako je za Prometno-logistički centar javnog autobusnoga gradskog prijevoza u gospodarskoj zoni Podi napravljeno programsko idejno rješenje. U tijeku je i postupak ishodovanja lokacijske dozvole nakon kojeg bi se odmah trebalo krenuti u javni natječaj za izrađivače glavnog i izvedbenog projekta za što su već osigurana financijska sredstva.

27. travanj 2024 02:32