Vinska omotnica

Vinska omotnica

U petak i subotu u istom terminu u 13 sati stručnjaci Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju detaljno će informirati o Nacionalnom programu sektoru vina 2019.-2023.

Bit će predstavljena Vinska omotnica i upute kako doći do sredstava iz nje. Vinari će moći saznati koje su izmjene u nacionalnom programu, koje se Mjere provode, tko može sudjelovati na natječajima, koje su najčešće pogreške korisnika, kad će biti objavljeni sljedeći natječaji i mnoge druge detalje.

Ciljevi Nacionalnog programa

  1. Mjera restrukturiranja i konverzije vinograda - provodi se radi povećanja konkurentnosti proizvođača vina kroz prilagodbu postojećih vinograda novim tehnikama upravljanja vinogradom i zamjenu sortimenta s visoko kvalitetnim sortama s naglaskom na autohtone sorte te premještanje vinograda na područja koja daju bolju kvalitetu grožđa (na nagibima), gdje se nastoji sačuvati tipičan vinogradarski krajolik koji će doprinijeti razvoju vinskog turizma.
     
  2. Mjera ulaganja u vinarije - s ciljem povećanja kvalitete vina i učinkovitosti proizvodnje, a samim time i smanjenje cijene krajnjeg proizvoda.
     
  3. Mjera promidžba na tržištima trećih zemalja - ima za cilj povećanje udjela izvoza na tržištima trećih zemalja te unaprjeđenje imidža i prepoznatljivost hrvatskih vina na tržištima trećih zemalja.
     
  4. Mjera informiranje u državama članicama - provodi se obrazovanje i informiranje potrošačke populacije o umjerenom i odgovornom pijenju vina i rizicima povezanim sa štetnom konzumacijom alkohola te EU sustava zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla u pogledu posebne kakvoće, ugleda ili ostalih značajki koje vino ima zbog posebnog zemljopisnog okruženja ili podrijetla.

Tko može sudjelovati?

Proizvođači (fizičke*ili pravne osobe) upisani u Vinogradarski registar u mjeri restrukturiranja, ulaganja i promidžbe na trećim tržištima organizacije proizvođača vina, udruženja organizacija proizvođača vina, sektorske organizacije u mjeri ulaganja, informiranja i promidžbe na trećim tržištima javna tijela utemeljena zakonom koja predstavljaju proizvođače vina, osim korisnika Državnog proračuna, stručne organizacije uključene u sektor vina u mjeri informiranja i promidžbe na trećim tržištima.

Najčešće pogreške korisnika i na što treba obratiti pozornost:

  • dostava ponuda od ponuditelja koji su vlasnički povezani s podnositeljem prijave ili ponuditelja koji su međusobno povezani,
  • dostava dokumentacije van roka ili ne dostavljanje dokumentacije na zahtjev Agencije za plaćanja
  • podnositelj ne ispunjava uvjete i kriterije prihvatljivosti propisane Pravilnikom i Natječajem
  • odustajanje tijekom provedbe projekta (korisnici nisu u mogućnosti samostalno financirati provedbu aktivnosti ili osigurati kreditna sredstva za provedbu projekta)
  • probijanje rokova određenih Odlukom o odobrenju projekta što rezultira poništenjem projekta ili smanjenjem iznosa isplate
  • prolongiranje roka završetka projekta što umanjuje iskoristivost sredstava u tekućoj financijskoj godini i otežava planiranje iskorištenja sredstava
  • korisnici nisu upisani u Vinogradarski registar (za mjeru restrukturiranja i konverzije i mjeru ulaganja)
  • nedovoljna educiranost korisnika.

Financijski okvir za novo programsko razdoblje

Financijska sredstva za razdoblje 2019-2023 (po godini)

  • Informiranje - 260.000 €/god
  • Promidžba - 607.000 €/god
  • Restrukturiranje - 1.530.000 €/god
  • Ulaganja - 8.435.000 €/god
  • UKUPNO - 10.832.000 €/god

*Fizičke osobe moraju biti obveznici poreza na dohodak/poreza na dobit
**U slučaju manjih izmjena projekata, kada vrijednosti planiranih troškova po pojedinim aktivnostima ne prelaze 20% iznosa odobrenih za svaku aktivnost, uz uvjet da se ne prekoračuje iznos odobrene potpore, nije potrebno prethodno odobrenje Agencije za plaćanja. Korisnik je dužan obavijestiti Agenciju za plaćanja o manjim izmjenama najkasnije 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za isplatu.

Naslovnica Vinogradarstvo