Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
HrvatskaSNAĐI SE, MEŠTRE

Što ako vam baš sad ‘crkne mašina‘? Serviseri izlaze na teren, ali nemojte se iznenaditi dođu li vam na vrata u ronilačkom odijelu

Piše Linda Perić
23. ožujka 2020. - 19:25
Di su oni dani kad su serviseri u trlišima mogli hodat po kućama?Shutterstock

Ako vam u sljedećih 30 dana perilica za suđe ili, što je još pogubnije, ona za rublje, otkaže poslušnost, naći ćete se u velikom problemu.

Naime, serviseri kućanskih aparata i sami su zbunjeni novonastalom situacijom - ne znaju primjenjuje li se na njih zabrana rada, odnosno smiju li ići po kućama i popravljati uređaje...

Servis Andabaka objavio je, primjera radi, na svojim web-stranicama obavijest da rade bez fizičkog kontakta sa strankama, te da pokvareni uređaj građani isključivo sami mogu dostaviti pred njihov servis, a oni će ga popraviti, dezinficirati i isporučiti na isto mjesto. Naime, i njihova trgovina, kao i sve ostale trgovine bijelom tehnikom, zatvorene su do daljnjega.

- Ne znamo zbilja što nam je činiti - iz ove Vladine uredbe o zabrani rada nije precizno definiran naš status u idućih mjesec dana. Proizvođači uređaja za koje radimo uputili su nam prije nekoliko dana dopis u kojem i sami navode da se država nije precizno odredila o ovoj uslužnoj djelatnosti, te da mi serviseri izlazimo na teren na vlastitu odgovornost - kaže nam Splićanin Ž.M. (podaci poznati redakciji op.a.), vlasnik obrta za servisiranje kućanskih aparata koji zapošljava deset ljudi.

Kako bi dobio prave informacije, kontaktirao je u četvrtak Obrtničku komoru u kojoj mu je rečeno kako, za sebe i za djelatnike, mora nabaviti zaštitne skafandere ako želi ići popravljati kvarove po kućama.

- Pa dobro kad je tako, govorim ja djelatnici Komore i pitam je gdje uopće mogu naći te skafandere. Ona mi odgovori da ne zna, da ih trenutačno uopće nema na tržištu, da pogledam u dućanima ronilačke opreme?! Gdje da gledam kad su sve trgovine zatvorene?!

Taj skafander ne bi sličio ni na što nakon popravka jedne mašine, ali bio sam ga spreman kupiti ako tako nalažu propisi... Sad ispada da uopće nemam gdje nabaviti tu zaštitu. Ma, luda kuća - jada nam se sugovornik.

Zasad mu preostaje raditi barem po sistemu koji je izložio "Andabaka" jer ako uopće ne bude radio, naći će se u problemu.

- Prema zakonskim propisima, ako korisniku ne isporučim rezervni dio koji se pokvario, moram mu osigurati novi uređaj. To ne vrijedi samo za aparate koji su pod garancijom, već i za one koji su kupljeni unatrag deset godina. Toliki je rok nedavno propisao zakonodavac za proizvođače i, posljedično, nas servisere. Da me snađu takvi zahtjevi kupaca, mogao bih slobodno staviti ključ u bravu - smatra naš sugovornik s dugogodišnjim iskustvom servisiranja uređaja renomiranih proizvođača.

Pojašnjenje o tome smiju li i na koji način serviseri idućih 30 dana raditi, zatražili smo u Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK). Ovih dana, inače, u HOK-u telefoni bjesomučno zvone - zovu ih obrtnici raznoraznih djelatnosti čiji status nije jasno definiran Vladinom odlukom o zabrani rada. Problem je, međutim, što ni u Komori sami ne znaju što da kažu svojim članovima, a što je razvidno i iz odgovora koji su nama poslali.

- Hrvatska obrtnička komora tražila je od Stožera civilne zaštite da se u skladu s donesenom odlukom propišu djelatnosti čiji se rad ne obustavlja, ali do danas taj popis nismo zaprimili. Iz odluke proizlazi da pružatelji usluga koji mogu osigurati pridržavanje propisanih protuepidemijskih mjera, sukladno uputama Stožera civilne zaštite i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, mogu nastaviti obavljati svoje djelatnosti.

HOK ovih dana zaprima brojne upite svojih članova, koji se tiču mjera iz odluke Stožera civilne zaštite o ograničavanju društvenih okupljanja, radu u trgovini, uslužnim djelatnostima i održavanju sportskih i kulturnih događanja.

Još jednom apeliramo na sve da primjenjuju propisane higijenske i epidemiološke mjere Nacionalnog stožera civilne zaštite i Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo te da po njima postupaju, kako bi zaštitili svoje i tuđe zdravlje - navode iz Komore.

#RADE LI SERVISERI?#SERVISERI KUĆANSKIH APARATA#KORONAVIRUS#RESTRIKCIJE ZBOG KORONAVIRUSA

Izdvojeno