- Počela sam prije 5-6 godina jer sam htjela napraviti neke personalizirane poklone za Božić svojim prijateljicama i palo mi je na pamet da napravim njihova imena u oblačiću kao kuglice za bor. Kupila sam mala kliješta i žicu, međutim ta prva imena nisu baš dobro ispala, mislim da im na kraju nisam to ni dala... Ali pošto mi je ostalo žice, radila sam srca i bookmarke i tako se počela praksirati u rukovanju žicom kao materijalom, priča nam Ena Mašić, lice iza AloeWire-a.
U trenutku kad smo na Instagramu naišli na ove ukrase od žice, tako simpatično jednostavne, a tako efektne, odlučili smo porazgovarati s pokretačicom brenda o ideji.
31-godišnja Splićanka odmah nam je uzvratila poziv, a iako živi na relaciji Split-Zagreb i uz posao u Ericssonu Nikola Tesla, uz to radeći na svojoj "žici", bila je spremna na razgovor. Magistra računarstva koja je u Zagreb preselila prije četiri godine, kako nam je odmah rekla, na ideju je kreiranja ukrasa došla potpuno slučajno.
A nakon "propalih" poklona i prvog pokušaja, posvetila se izradi ukrasa za vlastiti stan.
- U međuvremenu sam se selila i imala neke druge preokupacije, ali sam istraživala materijale, boje i debljine žice, gdje se može nabaviti i slično... Tek sam zadnjih godinu dana usavršila tehniku savijanja i oblikovanja žica. Za sada to smatram hobijem i dodatnim prihodom, nekom vrstom odmora od računala i ispunjavanjem svojih kreativnih ideja koje me baš veseli i opušta.
Pitamo je koliko joj treba vremena za izradu jednog ukrasa.
- Dosta ovisi o dimenzijama, za veće ukrase mi treba više vremena jer se radi sa debljom žicom, kod koje nema nimalo prostora za greške jer se sve vidi i ne može se ispraviti, pa puno vremena provedem za odmjeravanje kuta savijanja i mjerenje da bi bilo skladno. Evo, primjerice, za vjenčić s imenom mi treba par sati jer ima puno manjih dijelova koje treba spajati i omotavati jedan oko drugoga. I za lice od žice trebam jako paziti na proporcije i određivanje mjesta savijanja.
Riječi isto izrađujem duže jer mjerenje veličine slova i svih kvačica i detalja potraje, dogodi se da pogriješim na predzadnjem slovu i ne mogu ispraviti pa sve zgužvam i krenem ispočetka..., opisuje nam Ena proces izrade.
Što se kreativnog procesa tiče, kaže nam da su tu veliku ulogu odigrale - društvene mreže.
- Instagram i pinterest, kao i neki servisi poput etsyja, definitivno imaju svoju ulogu u poticanju nadahnuća i svojevrsna su riznica kreacija talentiranih ljudi koje volim pratiti i gledati. Odkad se bavim ovim najčešće i sama kupujem poklone drugima, a i za sebe, radove malih, većinom lokalnih, kreativaca, a nalazim ih najviše na instagramu.
Mislim da su društvene mreže glavni prostor predstavljanja svojih radova i uvelike pomažu za promociju te prodaju rukotvorina i umjetnosti (od nakita, do dekoracija za dom i ostalih predmeta)...
Radove najčešće prodaje putem instagrama, iako, otkriva nam, ima u planu izradu weba i vizualnog identiteta. Ljudi joj se javljaju porukom i dogovore se oko cijene.
A najtraženiji predmeti?
- Traženi su predmeti sa slika personalizirani po njihovim željama ili identični, a neki imaju i svoje ideje, što bude posebno izazovno jer to bude prvi put da radim baš takav predmet i nemam primjer za odrediti proporcije i dimenzije nego kreiram u glavi i mjerim usporedno sa izradom. Neke radove, naravno, poklonim prijateljicama, prijateljima ili rodicama, kaže nam svestrana Ena.