Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Ostalo‘korona‘ kriza

Imate sportski paket, a na televiziji nema sporta? Pitali smo vodeće TV operatere što njihovi pretplatnici u ovom slučaju mogu učiniti

Piše Antonio Juričić
25. ožujka 2020. - 22:35
Ilustracija/Shutterstock

Čini se kao da je prošla vječnost od posljednje utakmice nekog elitnog sportskog natjecanja, a tko zna koliko će još vremena proći prije nego što se sportaši vrate na borilišta, a onda i na naše male ekrane.

Sportska ponuda danas se uglavnom svodi na Bjelorusku nogometnu ligu i snimke već odigranih utakmica. Stoga su se građani koji su pretplaćeni na neki od sportskih paketa počeli pitati zašto ih i dalje moraju plaćati kada ne mogu gledati ono što su platili.

Program koji su se TV distributeri ugovorno obvezali prikazivati pretplatnicima i dalje se prikazuje, a većina natjecanja je za sada odgođena, ne i otkazana, stoga pretplatnici nemaju temelja za raskid ugovora. No problem je u tome što se na tom programu ne prikazuju natjecanja koja su najavljena, a zbog kojih su se pretplatnici odlučili sklopiti ugovor.

S obzirom na to da se radi o višoj sili, upitali smo vodeće Hrvatske TV operatere što njihovi pretplatnici u ovom slučaju mogu učiniti.

Najatraktivniji sportski programi na hrvatskom tržištu su Sportklub (Premier League, La Liga, košarkaška Euroliga…), Arena Sport (HT Prva HNL, Serie A, Ligue 1, Europska liga, NBA…) i PlanetSport (Liga prvaka, Njemačka liga hokeja na ledu, Poljska nogometna liga, Hrvatska rukometna liga...).

Ovaj potonji gledatelje najviše privlači utakmicama Lige prvaka, a u posljednja tri mjeseca na njima se moglo gledati ukupno samo devet utakmica najelitnijeg nogometnog klupskog natjecanja, dok ih gotovo sigurno neće biti još barem mjesec dana. Naravno, tu je uzet u obzir i predviđeni period zimske stanke, ali samo šest večeri atraktivnog programa u četiri mjeseca ne čini se baš kao „value for money“.

S obzirom na ostala natjecanja, koja nisu baš najatraktivnija, jasno je da je Liga prvaka ono čime PlanetSport privlači najveći broj gledatelja, a nje nema i tko zna kada će je i hoće li je opet biti ove sezone. Također, s obzirom na razvoj pandemije, ako se natjecanje uopće nastavi ovog ljeta, postoji izgledna mogućnost da se susreti četvrtfinala i polufinala odluče jednom utakmicom, što će značajno smanjiti broj utakmica i u suštini zakinuti pretplatnike.

A1, koji ima ekskluzivna prava na prikazivanje PlanetSporta (postoji i opcija kupovine web paketa, kao i „pay per view“, odnosno plaćanje svake utakmice pojedinačno), nedavno je povukao hvalevrijedan potez i svim svojim pretplatnicima učinio dostupnim svih 14 TV kanala za djecu, dok je također privatnim i poslovnim korisnicima omogućio dodatne besplatne gigabajte.

A mi smo ih upitali mogu li pretplatnici otkazati svoje pakete ili ih barem zamijeniti za neki drugi. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti.

„Tijekom ove izvanredne situacije uzrokovane koronavirusom, A1 Hrvatska svojim korisnicima boravak kod kuće želi učiniti ugodnijim i jednostavnijim te smo im omogućili niz dodatnih pogodnosti prilagođenih svim članovima kućanstva. Osim besplatnih GB za privatne i poslovne korisnike, korisnicima TV usluge dostupno je svih 14 TV kanala za djecu iz Osnovnog, Proširenog i Dječjeg paketa.

Što se tiče sportskog sadržaja, nakon odgode održavanja natjecanja u stalnom smo kontaktu s vlasnicima TV prava. Aktivno pratimo situaciju i čekamo službene odluke sportskih, posebno nogometnih, asocijacija o eventualnoj novoj odgodi, skraćivanju ili prekidu natjecanja.

Čim se objave odluke reagirat ćemo na dobrobit naših korisnika. A1 kontinuirano radi na obogaćivanju sadržaja te nastojimo zadovoljiti potrebe korisnika po pitanju svih vrsta sadržaja. O svemu ćemo ih, kao i do sada, na vrijeme informirati“, stoji u priopćenju.

Dakle, A1 pretplatnici će za sada morati pričekati odluku UEFA-e i nogometnih saveza, a onda vjerojatno i pregovore njih s vlasnicima TV prava.

Podsjetimo, jedan od glavnih razloga zbog kojih nogometni savezi i UEFA žele završiti natjecanja jest upravo novac kojeg dobivaju od prodaje TV prava i kojem uvelike ovise, a koji bi u određenoj mjeri mogao izostati ako se prvenstva ne nastave.

Ista pitanja postavili smo i Hrvatskom Telekomu, Iskonu i Optima Telekomu.

Iz HT-a su nam odgovorili sljedeće:

„Kako bi barem djelomično olakšao ovo razdoblje puno izazova, Hrvatski Telekom je svim svojim korisnicima od 16. ožujka omogućio određene pogodnosti, bez dodatne naknade, među kojima su i sadržaji u sklopu MAXtv usluge. Korisnicima je tako omogućeno praćenje i uživanje u ekskluzivnim premijerama, hit-serijama, filmovima i crtićima holivudske, europske i regionalne produkcije na Pickbox NOW videopaketu.

U produljenom promo periodu korisnicima smo omogućili pristup novim RTL Premium i Nova paketima koji nude nove dodatne TV sadržaje na zahtjev te uključenu Snimalicu na Nova kanalima. U sklopu videopaketa Instrukcije.tv na MAXtv-u dodani su i video prilozi dosadašnjih lekcija Škole za život – nastava na daljinu, a omogućena je i usluga Snimalica svim korisnicima na HRT 3 i SPTV, kako bi dodatno olakšali praćenje školskih lekcija.

Također, uskoro planiramo i dodatno proširiti ponudu sadržaja koji se neće dodatno naplaćivati, a s ciljem kako bismo svojim korisnicima dodatno olakšali boravak kod kuće.

Kada je riječ o zamjeni programskih paketa, ističemo kako mnogi korisnici MAXtv-a imaju na raspolaganju dodatne usluge i napredne funkcionalnosti. Tako, na primjer, korisnici MAX Biram paketa imaju mogućnost odabira jednog ili dva dodatna TV paketa koja mogu po izboru mijenjati nekim drugim, bez dodatne naknade, pa tako u ovoj situaciji umjesto sportskog mogu odabrati premium filmske pakete.

Nažalost, s obzirom na trenutnu situaciju, svjesni smo kako su korisnici zakinuti za atraktivne sportske prijenose, međutim HT je i nadalje obvezan izvršavati svoje obveze prema nakladnicima sportskog sadržaja. Dodatno, želimo istaknuti kako u svakoj sportskoj sezoni postoje razdoblja kada je smanjen intenzitet natjecanja te je isto uračunato u nižu cijenu paketa uz dulju ugovornu obvezu“, stoji u njihovom priopćenju.

Dakle, pretplatnici koji imaju navedeni paket mogu zamijeniti svoj sportski paket za neki filmski, dok je HT također izašao ususret svojim korisnicima u vidu dodatnih besplatnih gigabajta i pogodnosti za praćenje školske nastave.

Iskon je također svojim pretplatnicima omogućio zamjenu sportskog paketa za neki drugi.

„U svojem portfelju imamo dodatni Sportski paket kanala, koji je korisnicima ponuđen u 3 opcije: bez ugovorne obveze tj. sa ugovornom obvezom na 12 ili 24 mjeseca. Korisnici koji nemaju ugovornu obvezu mogu aktivirati i otkazivati svoj Sportski paket bez ikakvih izlaznih naknada, u svega nekoliko klikova na TV sučelju.

Korisnici koji su odabrali ugovornu obvezu, s obzirom na trenutne okolnosti u svijetu sporta, imaju mogućnost napraviti zamjenu za neki drugi dodatni paket sadržaja. Najpopularniji u Iskonu su Filmski i Zabavni paketi. Zamjenu je potrebno potvrditi s našim agentima u pozivnom centru, putem e-maila info@iskon.hr ili inboxa na našoj Facebook stranici“, odgovorili su nam iz Iskona.

Optima Telekom ne nudi zamjenu paketa, ali su zato svoj filmski paket otvorili svim svojim korisnicima, dok su također u svojoj videoteci omogućili svakog tjedna besplatne filmove.

„Svjesni smo situacije u kojoj se svi nalazimo te pokušavamo dodatnim aktivnostima našim korisnicima televizije barem malo olakšati vrijeme koje provode kod kuće. Stoga smo omogućili velik broj sadržaja bez naknade te omiljeni premijerni filmski paket otvorili svim OptiTV korisnicima.

U videoteci je svaki tjedan i do deset besplatnih filmova, a povećali smo i kapacitet Snimalice. Ovaj tjedan ćemo i Yogu&pilates koji su također u videoteci omogućiti bez naplate. Svi kanali na kojima naši mali i veliki školarci prate nastavu imaju i dodatne funkcionalnosti: Snimaj, Pauziraj, Vrati na početak ili Gledaj propušteno do 72h unatrag.

U Sportski paket za koji pitate smo uključili još 4 dodatna sportska kanala koji će, vjerujemo, kad ova situacija prođe, biti vrlo gledani od strane ljubitelja sportskog sadržaja.

Nažalost u ovom trenutku ne možemo uvažiti traženo te omogućiti korisnicima raskid ugovorenih dodatnih paketa bez penala, no vjerujemo da će ovi drugi benefiti koje imamo biti adekvatna zamjena dok se ne vratimo starim navikama i aktivnostima“ poručili su iz Optime.

Svi TV operateri izašli su ususret svojim pretplatnicima u određenoj mjeri. Neki malo više, neki malo manje, ali svima im je zajedničko to da će se situacija sa sportskim paketima sasvim razjasniti tek kada sportske organizacije definiraju što i kako dalje.

#A1#HRVATSKI TELEKOM#ISKON#OPTIMA TELEKOM#KORONAVIRUS

Izdvojeno