StoryEditor
Domaći nogometotvorene kuverte

U igri je sedam tvrtki: HNS procjenjuje da bi prvoligaši od TV prava mogli podijeliti čak pet puta veći iznos nego do sada

Piše Mladen Bariša
17. svibnja 2020. - 09:17
Jakov Prkić/HANZA MEDIA

Zaprimanjem ponuda proceduralno je zaključen međunarodni poziv za prodaju televizijskih i svih povezanih medijskih prava za natjecanja i utakmice u vlasništvu HNS-a.

Zanimanje za paket koji uključuje hrvatsku reprezentaciju i HNL iskazalo je sedam tvrtki. Neslužbeno, među prispjelim su ponudama i agencije iz Italije, Švicarske i Švedske, s kojima je HNS već vodio preliminarne razgovore.

No, ‘’u igri’’ su i Vox-nogomet, u koaliciji s HT-om (trenutačnim nositeljem TV prava i titularom Prve HNL), kao i United Media Group (tvrtka koju je osnovao srpski poduzetnik Dragan Šolak i prodao Amerikancima za milijardu eura), najveća pay platforma na području nekadašnje Jugoslavije, koja od hrvatskih postaja u vlasništvu drži N1 televiziju, Sportklub i Novu TV. U kuloarima se upravo UMG spominje kao izgledni favorit za dobivanje koncesije na TV prava u hrvatskom nogometu.

Na ‘’svečanosti’’ otvaranja kuverti u poslovnom centru Green Gold bili su predstavnici svih prvoligaških klubova. No, osim boje kuverti i imena onih koji su ih poslali, prvoligaši nisu ništa više saznali. Ono što je ljude iz klubova najviše zanimalo – brojke iz ponuda, Povjerenstvo HNS-a (izvršni direktor Marijan Kustić, dopredsjednik Robert Markulin, glavni tajnik Vlado Iveta i Jurica Bodrožić, tajnik Povjerenstva) nije im dalo na uvid. Članovi Povjerenstva potpisali su izjave o povjerljivosti podataka, a iste je u javnobilježničkom trezoru pohranio angažirani prisjednik Boro Bubnjić.

- Svi podaci, uključujući i cijene iz početnih ponuda, unijeti su u zapisnik. HNS je već oformio komisiju (Šuker, Mišković, Vučemilović, Markulin, Kustić) koja će obaviti pregovore s ponuđačima i onda o tome izvijestiti klubove. Tada će i klubovi dobiti na uvid sve brojke, ponuđene i ispregovarane. Ukoliko klubovi, u konačnici, ne budu zadovoljni s ponudama međunarodni će poziv biti poništen. No, osobno sam optimist. I činjenica da se javilo sedam zainteresiranih poslovnih subjekata dovoljno govori o ozbiljnosti ovog projekta – tvrdi izvršni direktor HNS-a, Marijan Kustić.

Među hrvatskih prvoligašima prevladava veliko očekivanje glede prodaje TV prava. Ponajprije se izdašnijoj financijskoj potpori nadaju klubovi iz donjeg doma Prve HNL (oni s najskromnijim budžetima), ali i HNK Rijeka, kao najugroženiji član elitnog društva (prošlu je poslovnu godinu aktualni viceprvak završio s rekordnim minusom od 29,64 milijuna kuna).

Dinamo se pak u cijeloj priči doima nezainteresirano, jer novac od TV prava u proračunu maksimirskog kluba ima tretman – statističke pogreške.

Dinamo kao prvak dobiva uvjerljivo najveći dio financijskog kolača (20%), ali svota od TV prava (manje od tri milijuna kuna) čini tek 0,7% maksimirskog budžeta (382 milijuna u 2019.).

Prema optimističkim projekcijama HNS-ovog međunarodnog poziva, Prva HNL bi ubuduće mogla dobivati od TV prava pet puta veći iznos nego do sada, otprilike 10 milijuna eura. Dakle, ukoliko bi osvojio titulu i po dolasku novog vlasnika TV prava, Dinamo će inkasirati čak dva milijuna eura, a Hajduk, ukoliko bude drugi, 1,5 milijuna eura.

U proračunu maksimirskog kluba to je i dalje stavka koja ne prelazi – 4%! Za usporedbu, klubovima koji egzistiraju u nogometno razvijenijim ligama i tržištima, udio TV prava u proračunu iznosi od 40-60%.

#HNS#TV PRAVA#HAJDUK#PRVA HNL

Izdvojeno

23. svibanj 2020 10:06