StoryEditor
SplitRASTE VOZNI PARK

Uskoro na splitske ulice stiže 18 buseva: deset ‘ganc-novih‘ je iz Njemačke, a ostatak iz Češke. Direktor ‘Prometa‘ najavljuje i nove projekte

3. srpnja 2020. - 14:44
Novi autobusi većim se dijelom izrađuju u Mecedesovoj tvornici u njemačkom MannheimuGRAD SPLIT

Još jedna "pošiljka" novih "Prometovih" autobusa, ukupno 10 zglobnih Mercedesa Citaro, na putu je iz Njemačke, preko Dugopolja, do garaže javnog prijevoznika u Kopilici, a njihov dolazak očekuje se tijekom subote navečer ili ranog nedjeljnog jutra.

- Osim ovih deset vozila tijekom sljedećeg tjedna dolazi i osam novih "solo" autobusa iz češke tvornice koja djeluje u sklopu kompanije "Iveco". Nabava tih 18 autobusa ostvarena je preko europskog ITU mehanizma, a vrijedna je oko 45 milijuna kuna, od čega bespovratna sredstva čine dvije trećine ulaganja, odnosno 30 milijuna kuna. U drugom dijelu srpnja sva ta vozila bit će puštena u promet - kazao je za naš list Miroslav Delić, direktor "Prometa".

U rujnu prošle godine prvi put se tijekom posljednjih desetak godina značajno pomladila "Prometova" flota s 34 autobusa vrijedna oko 93 milijuna kuna, od čega je iz europskih fondova sufinanciran dio investicije od oko 64 milijuna kuna.
- S prošlogodišnjim novim autobusima i ovih 18 koji nam pristižu, dolazimo do brojke od 52 vozila koje ćemo rotirati na svim našim gradskim i prigradskim linijama.

Nakon što svi autobusi budu pušteni u promet, uništit ćemo isto toliko starih vozila koja smo rashodovali i nalaze se u našoj garaži. Ovo je još jedan pokazatelj kako radimo na pomlađivanju flote. Kada se ovi autobusi isporuče, prosječna starost voznog parka naše tvrtke će biti sedam godina, a usporedbe radi, prošle godine je iznosila 14 godina - rekao je direktor Delić.

No, po svemu sudeći, "Promet" neće na ovome stati. Prema riječima čelnog čovjeka javne prijevozničke tvrtke, već mjesecima rade na studijama za nekoliko desetaka autobusa.

- Riječ je o četiri tipa autobusa. Radimo na tome i nadamo se da će se krajem srpnja otvoriti fondovi kako bismo se mogli prijaviti za novu nabavku - za kraj će Delić.

Pomlađivanje voznog parka trebalo bi biti samo dio popravljanja imidža javnog prijevoza pod Marjanom i u okolici grada, jer nedostaje još niz elemenata kako bi Split u tom dijelu dosegnuo komunalni standard Zagreba ili Rijeke. Suvremenije stanice, vozni redovi, online kupnja voznih karata i još niz sadržaja moraju biti imperativ razvoja i rada u tom sektoru.

Izdvojeno

20. srpanj 2020 05:59