StoryEditor
SplitŽALBA ODBIJENA

Splićanin ogorčen nakon kupovine novog mobitela: Iskrivio se sam od sebe, pogledajte. Kad sam čuo objašnjenje na servisu mislio sam da se šale

8. veljače 2020. - 12:52
Razlika između dva od tri ista modela mobitela koje je djeci kupio naš sugovornik – donji je očito iskrivljen

Da je dvogodišnja garancija vrlo često “mrtvo slovo na papiru” kad su u pitanju elektronički uređaji, svjedoči slučaj koji nam iznosi Robert Skelo iz Splita.

Jamstvo, naime, ne pokriva fizička oštećenja uređaja, pa serviseri pod ovu stavku, tvrdi naš čitatelj, trpaju i ono što nema veze s tim. Njemu se, naime, dogodila prilično bizarna situacija – mobilni aparat Samsung Galaxy A10, koji je kupio u rujnu prošle godine, doslovce se iskrivio. No, u splitskom servisu ovog proizvođača ne priznaju Skelinu reklamaciju, tvrdeći da se mobitel iskrivio jer se na njemu – sjedilo.

Ista iskustva

– Da ne povjeruješ! Priča, dakle, ide ovako... Kupio sam lani u kolovozu u trgovini “Sancta Domenica” u City Centeru one u Splitu dva mobitela Samsung Galaxy A10, a mjesec dana nakon toga još jedan, u istom dućanu elektroničke opreme. Imam petero djece, a uređaji su bili kupljeni za troje starijih. U svakom slučaju, s ova dva koji su prvi kupljeni nikakvih problema zasad nema. Treći se, međutim, nakon tri mjeseca jednostavno iskrivio. Da je ikakvo fizičko oštećenje bilo u pitanju, dakle da je mobitel sinu pao ili da je sjeo na njega, bilo bi to valjda vidljivo i na ekranu mobitela. Ali, osim ovog iskrivljenja, uređaj izgleda kao nov, što praktički i jest, bez ikakve ogrebotine. Zanimljivo je i to što se kolegi iz kćerkina razreda dogodila ista stvar s ovim Samsungovim modelom... Na forumima su kupci također iznosili slična iskustva. Po svemu sudeći, vjerojatno je riječ o nekakvoj proizvodnoj grešci ili lošoj izvedbi; baterija se možda pregrijala i rastalila, zbog čega se kućište mobitela savinulo – smatra Skelo.

U Samsungovu servisu u Splitu ništa od navedenog nisu, međutim, uzeli u obzir, nego su donijeli zaključak, ponavljamo, da je do savinuća mobilnog uređaja došlo nakon što je netko na njega sjeo.

– Kad sam to čuo, nisam znao šale li se sa mnom... Uzeo sam svoj mobitel, stavio ga na jednu od visokih plastičnih stolica kakve imaju u servisnom uredu i sjeo na njega. Digao sam se i pokazao im aparat kojem, naravno, nije bilo ništa. Inzistirali su i dalje, međutim, na tomu da je uzrok fizičko oštećenje, te da servis mobitela ne pokriva dvogodišnje jamstvo, nego da ga ja, kao kupac, moram platiti. Cijena popravka koju bih ja, dakle, trebao podmiriti iznosi 760 kuna, a novi takav uređaj u trgovini košta 1199 kuna. Svašta – govori čitatelj koji bi, dodaje, bio najsretniji da mu se nakon ovog javnog istupa jave i drugi kupci koji se smatraju oštećenima kupnjom spomenutog mobilnog aparata, pa da onda razmotre zajedničke korake u ostvarenju svojih prava.

Nakon razgovora s potrošačem, kontaktirali smo i trgovca kod kojeg je sporni uređaj kupljen. Nadležne u trgovini “Sancta Domenica” pitali smo imaju li oni saznanja da određena proizvodna linija spomenutih Samsungovih mobitela ima grešku. Uz to, zanimalo nas je jesu li, i koliko, pritužbi na uređaje Samsung Galaxy A10 oni dosad zaprimili.

Ništa o broju pritužbi

– Iz činjenica koje ste nam poslali kupac je direktno kontaktirao ovlašteni servis koji je izvršio tzv. defektažu uređaja te ustanovio da je došlo do oštećenja koje ne podliježe jamstvenim uvjetima proizvođača. Nama se potrošač sa svojim problemom najvjerojatnije nije obratio... Što se tiče eventualnih saznanja o tome ima li određena proizvodna linija ovih Samsung mobitela grešku, navodimo kako mi, kao prodavatelj, takva saznanja nemamo. Broj zaprimljenih pritužbi na Samsung A10, kao i sve ostale uređaje, spada u dio poslovnih informacija koje ne možemo podijeliti s vama – navode iz “Sancta Domenice”.

Pregrijana baterija mogla ga je iskriviti


Kako je moguće da se mobitel savine samo tri mjeseca nakon kupnje, odnosno može li uzrok tomu biti isključivo fizičko oštećenje, pitali smo Đuru Luburu, stalnog sudskog vještaka za telekomunikacije, tehniku i metodologiju prisluškivanja.

– Premda je, naravno, za bilo kakav službeni zaključak potrebno obaviti vještačenje uređaja, ono što iz prakse mogu reći jest da se mobitel mogao “iskriviti” u slučaju da je netko sjeo na njega, ali jednako tako i iz drugih razloga koji nisu krivnja potrošača, a to je pregrijavanje baterije i slično. Ono što mogu sugerirati čitatelju kako bi zaštitio svoja potrošačka prava jest da se pozove na materijalni nedostatak, odnosno Zakon o obveznim odnosima koji propisuje da je teret dokazivanja (ne)ispravnosti uređaja na trgovcu – objašnjava Lubura.

Reakcija Samsunga: Radi se o vanjskoj sili


Nakon objave teksta “Mobitel se sam iskrivio, ali servis mi to ne priznaje”, u “Slobodnoj Dalmaciji” od 5. veljače 2020., iz Samsunga je naknadno stiglo traženo očitovanje u kojem se navodi:

“Svi Samsungovi uređaji zadovoljavaju najviše standarde kvalitete i provjere u svim fazama proizvodnje te nije ustanovljena niti jedna serijska greška u A seriji pametnih telefona. Vezano uz navedeni slučaj korisnika, ovlašteni stručnjaci u servisnom centru napravili su detaljnu analizu uređaja kojom su nedvojbeno utvrdili kako je oštećenje prouzrokovano vanjskim utjecajem. Jamstvo ne pokriva popravak uređaja s obzirom na to da oštećenje nije uzrokovano pogreškom u samom uređaju.”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

28. listopad 2020 10:16