StoryEditor
Split170 METARA

Radovi na cesti izazvali kvartovske podjele: ‘Žnjan će se spojiti, ali Primoštenska će postati pista za aute‘

Piše Tanja Gattin
25. svibnja 2020. - 21:22
NIKOLA VILIĆ/HANZA MEDIA

Započela je izgradnja nastavka Primoštenske ulice zbog koje pojedine zone na istočnom dijelu Žnjana više neće biti “slijepo crijevo” nego će se povezati sa zapadnim područjem tog kvarta u kojem je među ostalima i velika zgrada “Žnjanski blizanci”.

– Dužina trase je oko 170 metara, a širina prometnice bit će šest metara. Imamo uklapanje na Drašničku ulicu i Šetalište svetog Lovre. Uz prometnicu će se urediti nogostupi. Sredit će se kabelska instalacija, fekalna i oborinska kanalizacija, vodovodna mreža i javna rasvjeta. Rok za završetak radova je pet mjeseci, računajući od 18. svibnja kada smo uvedeni u posao. Vrijednost radova je nešto veća od dva milijuna kuna – ističe Dario Lendić, glavni inženjer gradilišta iz tvrtke “Građevno Zec” kojoj je Banovina povjerila radove nakon provedenog natječaja.

Susjedi s kojima smo razgovarali su podijeljenog mišljenja oko izgradnje tog dijela ceste. Jedni su zadovoljni i kažu da se na to čekalo 10 godina od kada je u istočnom dijelu Žnjana izgrađeno više od 1500 stanova.

– Ovdje imamo liječničke ambulante, ljekarnu, velike trgovine prehrambene robe... Ovo je već godinama ozbiljan kvart, a lijepo je kazao jedan gradski vijećnik da u istočni dio Žnjana ulazi kao kroz pirju. Naime, do našeg naselja, koje je izgrađeno po detaljnom urbanističkom planu, dolazi se ili preko Lovrinačke ulice koja se na jugu naglo sužava ili preko Tučepske ulice koja je usko grlo, a prolazi pokraj crkve i dječjeg vrtića – naglašava naš sugovornik.

Građani su na probijanje nastavka Primoštenske čekali punih 10 godina zbog neriješenih odnosa s vlasnicima nevelikog broja neotkupljenih kvadrata na trasi planirane prometnice, a na kojima je netko od tih njih u međuvremenu zasadio stabla masline čime je i zemljištu narasla cijena.

– Da istočni dio Žnjana i dalje ne bi bio kao slijepo crijevo, bitno je napraviti tih 170 metara Primoštenske ulice. Time će se riješiti veliki dio problema, no i dalje ostaje problem Tučepske koja je neprimjereno uska s obzirom na potrebe građana. Ovo veliko naselje će tako i dalje “visiti” na slabim ulaznim cestama – dodaje jedan od stanovnika kvarta koji je zadovoljan što je napravljen korak naprijed.

image
NIKOLA VILIĆ/HANZA MEDIA

Dio trase za kojoj se gradi nastavak Primoštenske do prošlog ponedjeljka je bio makadam koji je korišten kao parkiralište. No, mnogi stanari kažu da im to nije problem jer mnogi od njih imaju mjesto za svoje vozilo u garaži, ali zato imaju drugu brigu:

– Tu će sada biti veliki intenzitet prometa, jer će se povezati Žnjan i Pazdigrad, te svi koji idu s plaže Žnjan bit će zgodnije ići ovim putem nego izlaziti na Mertojak. Na žalost, Makarska i Bračka ulica zbog izgradnje objekata koji se nisu dovoljno ukopali, zbog visinske razlike se nikada neće moći nastaviti tamo gdje su trebale, pa se bojim se da će sada Primoštenskom sada biti letanja autima, tako da će trebati odmah staviti ležeće policajce jer tu ima puno djece koja idu u škole na Mertojaku i Pazdigradu – kaže jedan od žnjanskih starosjedilaca čiji je djed tu počeo živjeti još 1948. godine.

Naš sugovornik objašnjava da je veći dio trase za prometnicu prije puno godina od njegove obitelji i drugih vlasnika otkupio investitor zgrade koja se nalazi pokraj gradilišta ulice. Ostatak otkupa je bio na Gradu i ovisio je o njegovim prioritetima.

– Kao suvlasnik zemljišta kojim prolazi trasa ceste, otkup nikada nisam požurivao, jer mi ta cesta ne odgovara budući da mi je došla na dva metra od kuće – naglašava stanovnik Žnjana.

#SPLIT#ŽNJAN#PRIMOŠTENSKA ULICA

Izdvojeno

02. srpanj 2020 07:22