StoryEditor
Auto motoPEUGEOT 208

Testirali smo: francuski lavić jedan je od najoriginalnijih ponuda u gradskoj klasi

Piše Zdravko Juričko
27. ožujka 2020. - 06:19
Jakov Prkić/HANZA MEDIA

Atraktivna pojava s niskom siluetom, dugim poklopcem motora, svjetlećim očnjacima i crna traka koja se proteže cijelom širinom stražnjeg dijela koja spaja svjetla smještena u rubovima automobila glavne su dizajnerske karakteristike druge generacije Peugeota 208.

U suštini druga generacija 208-ice sljednik je linije začete 1983. s modelom 205 koja je dosegla prodajnu brojku od 22 milijuna primjeraka. Ovaj put francuski lavić nadmašio je sva očekivanja. Potvrda za tako nešto je i nagrada „Car of the Year 2020.“ za europski automobil godine.

Od prijašnjeg izdanja ostala je tek oznaka. Druga generacija 208-ice stilski je povezana s modelima 3008 i 508 uključujući i vrlo efektne crne lukove blatobrana. Smjena generacija donijela je ponešto izmijenjene dimenzije, a jedan od razloga je CMP platforma (Common Modular Platform, u prijevodu zajednička modularna platforma) koncerna PSA na kojoj je nastala i nova Opel Corsa.

Riječ je o modularnoj bazi koja opslužuje gradsku i kompaktnu klasu, ali i prihvaća konverziju na električni pogon. Dužina novog “lavića” iznosi 4055 mm, širina 1745 mm, visina 1430 mm te međuosovinski razmak 2540 milimetara. Prtljažnik je srednjih dimenzija, ima obujam od 311 litara, izgubivši pritom desetak litara u odnosu na prethodnika, ali u podnici se krije rezervni kotač umanjenih dimenzija.

Na testu smo imali 208-icu pokretanu 3-cilindarskim 1,2-litrenim turbobenzincem u varijanti od 101 KS, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i vrhunskim paketom opreme GT Line. Dodatni razlog zbog kojeg je testni model plijenio pažnju bila je metalik žuta boja u kombinaciji s crnim sjajnim elementima koja je poput magneta privlačila poglede prolaznika. Priča o kompaktnom modelu za čijim se upravljačem osjećate kao u automobilu više klase se ponavlja.

Unutrašnjost je napravljena tako da preslikava sve ono dobro što je prije koju godinu donio crossover 3008. Najuočljiviji je “piano bar”, kako je dobio nadimak sustav tipki za opsluživanje većine funkcija automobila, tu su i jako kvalitetni materijali, a i ergonomija sjedala je “na visini”. Tek poneki neizbježni trag štednje neizbježan u ovoj klasi (kruta plastika i manje plemeniti materijali u skrivenim područjima) teško je uočljiv.

Peugeot je s novom generacijom 208-ice predstavio posljednju verziju i-Cockpita, čija je najznačajnija inovacija 3D digitalni zaslon na kojem se informacije projiciraju u dvije razine. Središnji displej lagano je zakrenut prema vozaču i postavljen u razinu instrumenata. Klavijatura na središnjem grebenu još uvijek djeluje efektno, a obogaćene su i dodatnim funkcijama.

Natpis GT na malom kolu upravljača podsjetnik je paprene verzije iz 80-ih godina prošlog stoljeća. Novi zanimljiv detalj je pretinac u kojem se (uz nadoplatu od 1000 kuna) može bežično puniti mobitel, a poklopac može poslužiti i kao idealno postolje.

Francuski 3-cilindarski turbobenzinac snage 101 KS nakon serije dorada dosegao je zavidnu razinu u kojoj uspješno spaja performanse i ekonomičnost. S ovim turbobenzincem obujma 1199 ccm koji krasi okretni moment od 205 Nm pri 1750 „điri“ 208-ica sprinta do „stotke“ za 9,9 sekundi te postiže maksimalnu brzinu od 188 km/h. Pri tome je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 4,2 l/100 km.

Međutim, mi smo najveći dio kilometara prošli autocestom, gdje smo ostvarili prosječnu potrošnju od 7,8 l/100 km, što je odličan rezultat za jednog turbobenzinca. Praktično je dosegao razinu koju je prije samo nekoliko godina imao 1,6-litreni dizelaš u prethodnim izdanjima. U konačnici 208-ica u vožnji djeluje sigurno i pouzdano te nudi lakoću upravljanja.

Testni model bio je opremljen bogatim paketom opreme GT Line u kombinaciji s 1,2-litrenim turbobenzincem i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, a cijena mu je 19.170 eura. Od dodatne opreme je imao dvobojnu karoseriju, pretinac za bežično punjenje mobitela, stakleni krov, pokretanje bez ključa, 10-inčni HD središnji zaslon osjetljiv na dodir... tako da u konačnici košta 21.535 eura. Osnovni model s benzincem od 75 KS zapada 13.320 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 101 KS pri 5500/min

Okretni moment: 205 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4055 x 1745 x 1430 mm

Međuosovinski razmak: 2540 mm

Prtljažnik: 311/1106 l

Ubrzanje: 9,9 s

Najveća brzina: 188 km/h

Potrošnja: 3,7/4,2/5,2 l/100 km

Cijena: testni model 19.170 eura, s doplatama 21.535 eura

#AUTO-MOTO#PEUGEOT 208

Izdvojeno

04. lipanj 2020 11:35