StoryEditor
Auto motoAUDI Q3

Testirali smo: coupe u SUV pakiranju s poznatim turbodizelašem od 150 KS opaka je konkurencija u premium segmentu

Piše Zdravko Juričko
29. ožujka 2020. - 07:25
Vojko Bašić/HANZA MEDIA

Model Q3 Sportback prvi je Audijev kompaktni SUV kupeovskog oblika, odnosno prvi kompaktni crossover koji izgledom sliči na smanjenu verziju modela Q8.

Ovaj se novitet temelji na standardnom Q3, a razlikuje ga prvenstveno dinamičnija izvedba vanjštine s crnom Singleframe maskom motora i trapezoidnim usisnicima zraka. Q3 Sportback s tri centimetra nižom linijom krova (157 cm) od klasičnog Q3, sportskije stiliziranom stražnjicom i dva centimetra većom dužinom na račun branika, dosegao je 4,5 metra, čime se dodatno potencira mišićava linija i u konačnici Sportback na upadljiv način čini otklon od klasike.

S velikim naplatcima doima se posebno moćnim. Konkurencija su mu u prvom redu BMW X2 i Range Rover Evoque, no za vratom mu pušu i cijenom nešto pristupačniji Volvo XC40 te znatno skuplji Jaguar E-Pace. Ipak, na prvu se čini da mu je najveća konkurencija klasični Audi Q3.

Za izgled je trebalo nešto i žrtvovati. Sportskija arhitektura prenosi se i na unutrašnjost, naročito u stražnjem dijelu. Atmosfera je zatvorenija i vidljivost unatrag je lošija. Mala je zamjerka što testni model, usprkos bogatoj i skupoj dodatnoj opremi, nema stražnju kameru. Doduše, na zaslonu se projicira položaj automobila u odnosu na druga vozila i prepreke, ali isto bismo voljeli da postoji kamera za “prijenos uživo”.

Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 268 centimetara, koji je identičan običnom Q3, mjesta ima dovoljno čak i straga, gdje putnike dočekuje solidan prostor za koljena i po širini. Udobnom smještaju putnika straga pridonosi mogućnost namještanja stražnjih sjedala, koja se mogu uzdužno pomicati 13 centimetara. U trenucima kada je prtljažnik prazan ili se trebaju smjestiti samo sitnice, putnicima se nudi izdašan prostor. Manjak od tri centimetra do stropa zbog kupeovske linije ne odražava se negativno. Prtljažnik je kapaciteta 530 litara, a s preklopljenim stražnjim sjedalima povećava se na 1400 litara.

Virtualni kokpit od 12,3 inča (3704 kuna doplata) osjetno podiže dojam za upravljačem i nudi fleksibilan prikaz informacija. Iako je mogućnosti podosta, prikaz se jednostavno mijenja i u vožnji. Iako to nije preporučljivo. Povišena pozicija za upravljačem odredila je izgled mjenjača, koji nije malen i širok kao, primjerice, u A4, nego izdužen i s tanjom ručicom. Sjedala su udobna i podatna te ne umaraju ni na dužim putovanjima. Doplatni paket Interijer S line (14.569 kuna) donosi presvlake u kombinaciji kože i tkanine, papučice od čelika, dekorativne umetke...

U vožnji ima razlike u odnosu na standardni Q3. Iako se i dalje sjedi povišeno, sportski ovjes čvršće drži karoseriju u zavojima i poziva na agresivniju vožnju. Više za ugodno krstarenje nego za jurnjavu podešen je i motor, koji je tradicionalno najpopularniji izbor kupaca, 2,0-litreni turbodizelaš sa 150 KS koji u Audiju nosi oznaku 35 TDI. Prošao je niz preinaka te sada dolazi s unaprijeđenim sustavom ubrizgavanja pod tlakom od 2200 bara, s dotjeranim hlađenjem i ispušnim plinovima te smanjenim toplinskim gubicima.

Dorade su većinom poduzete kako bi se dodatno umanjila potrošnja. Prosječna potrošnja kreće se oko 6,5 l/100 km, što je odličan prosjek za SUV težak popriličnih 1655 kilograma. Turbodizelaš sa 150 KS i uz okretni moment od 340 Nm između 1750 i 3000 “điri” odlično se nosi s težinom i visinom karoserije. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 9,3 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 205 km/h. U kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG automatskim mjenjačem odlično funkcionira, ali očito je da je mjenjač tako podešen da uvijek stremi za stupanj ili dva višoj brzini, a sve radi uštede potrošnje goriva.

Testni model s 2,0-litrenim turbodizelašem od 150 KS, automatskim DSG mjenjačem i pogonom na prednje kotače košta 45.970 eura. Međutim, Q3 Sportback ima veliki broj doplatnih elemenata (metalik boja, 19-colni naplatci, virtualni kokpit 12,3 inča, paket Interijer S line, prednja svjetla Matrix, navigacijski sustav MMI, zatamnjena stražnja stakla...), tako da na kraju košta 59.015 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 150 KS pri 3500-4000/min

Okretni moment: 340 Nm pri 1750-3000/min

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4500 mm x 1840 x 1570 mm

Međuosovinski razmak: 2680 mm

Prtljažnik: 530 l

Ubrzanje: 9,3 s

Najveća brzina: 205 km/h

Potrošnja: 6,2 l/100 km

Cijena: testni model 45.970 eura, s doplatama 59.015 eura

#AUTO-MOTO#AUDI Q3

Izdvojeno

06. lipanj 2020 18:40