StoryEditor
Auto motorabljeni

Suzuki Vitara 1.0 Boosterjer GL+: mali turbobenzinac troši na kapaljku

24. lipnja 2020. - 20:00
Vojko Bašić/Hanza media

Novi Suzuki Vitara na tržištu je od 2018. godine, pri čemu je doživjela lagani redizajn koji je najprimjetniji na prednjoj rešetki. Bez obzira na to što je iz ponude izbačen jedini dizelski agregat od 120 KS, dok je osnovni 1,6-litreni benzinac, također od 120 KS, zamijenjen modernijim i manjim 1,0-litrenim turbobenzincem sa 112 KS, ovaj japanski crossover i dalje jako dobro kotira na tržištu. Naročito je popularan kod privatnih kupaca, kojima je vrlo bitan odnos između uloženog i dobivenog, a tu je Vitara "svjetski prvak". Stoga uopće nismo dvojili kada smo dobili ponudu da isprobamo rabljenu, ali relativno novu Vitaru s malim 3-cilindarskim turbobenzincem iz 2019. godine i prijeđenih samo 6000 kilometara. Još kad smo čuli cijenu od 112.000 kuna za model s bogatim paketom GL+, koji je samo prije godinu dana koštao 141.000 kuna, to nam se učinilo vrlo primamljivom ponudom, ali i prilikom.

Na novoj Vitari ispravljeni su dotadašnji "nedostaci", što je ovaj Suzukijev crossover dovelo u ravnopravniji položaj s novijom konkurencijom. Modernizacija je vidljiva već izvana jer prednji dio izgleda agresivnije, dok su stražnja svjetla dobila LED tehnologiju i zanimljivu, vodoravnu grafiku s tri vidljive crte. Za novi imidž najzaslužniji su kromirana, okomito postavljena rebra maske te izraženiji prednji i stražnji branik. Na kraju sve te male izmjene utječu na bolju aerodinamiku.

Unutrašnjost je redizajnom postala puno kvalitetnija jer je tvrda plastika, koja je bila meta čestih kritika, zamijenjena mekšom, gotovo gumenom. Sada je mekana i plastika armature u sklopu s novim izgledom i bogatijim sadržajem instrumentne ploče. Osim novog dizajna instrumentne ploče, novost je i središnji informacijski zaslon u boji, koji pruža puno više informacija nego prije. Vitara je i tehnički naprednija, tako da standardna oprema uključuje upozorenje kod napuštanja voznog traka i vraćanje natrag, automatsko kočenje u slučaju nužde i upozorenje na vozilo u mrtvom kutu.

Rabljena Vitara bila je opremljena 1,0-litrenim 3-cilindarskim turbobenzincem BoosterJet s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, pogonom na prednje kotače i bogatim paketom opreme GL+. Maleni turbobenzinac iz obujma od samo 998 ccm izvlači 112 KS "konja", uz okretni moment od 170 Nm raspoloživ između 2000 i 3500 "điri". S obzirom na nešto manji broj "konja" u odnosu na prijašnji atmosferski benzinac, ostali smo pomalo iznenađeni živahnošću malog turbobenzinca. Premda mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 11,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h, čini nam se da je automobil u realnosti puno brži u startu i živahniji nego na papiru. U svemu tome veliki je faktor i mala masa Vitare, koja u ovoj kombinaciji teži tek 1,1 tonu. Ručni 5-stupanjski mjenjač odlično je odmjeren, tako da se brzine precizno i brzo mijenjaju. Prosječna je potrošnja ovog modela, prema tvorničkim podacima, 5,0 l/100 km, što je u realnim uvjetima tek neki decilitar više.

Što se tiče rabljenog primjerka, ako ga uopće tako možemo nazvati s obzirom na godinu proizvodnje i prijeđenu kilometražu, riječ je o gotovo novom automobilu koji ima još dvije godine tvorničkog jamstva. Osim toga, automobil je jako dobro očuvan, a podizanjem na dizalicu mogli smo ustanoviti da je podnica netaknuta i da se nije vozilo čak ni po makadamu. I samo letimičan pregled dovoljan je da bi se ustanovilo da je testni automobil u odličnom stanju i da je dobra prilika za kupnju.

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Izdvojeno

03. kolovoz 2020 09:19