StoryEditor
Auto motoPREDSTAVLJAMO

Rio je prvi Kijin model s benzinskim blago hibridnim elektromotorom

4. lipnja 2020. - 06:19
Kia

S modelom Rio četvrte generacije Kia je najavila značajan iskorak u segmentu gradskih automobila. Novi Rio ujedinjuje osvježen dizajn vanjštine i unutrašnjosti sa sigurnosnim i infotainment tehnologijama automobila iz više klase.

Rio je prvi Kijin model s benzinskim blago hibridnim elektromotorom (MHEV). Novi pogon EcoDynamics+ djeluje u kombinaciji s Kijinim novim Smartstream 1.0-litrenim T-GDi motorom s Kijinim 48-voltnim MHEV sustavom, koji maksimizira štedljivost pomoćnim električnim okretnim momentom i regenerativnim kočenjem. Sustav nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, a i produžava nedjelovanje zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator - MHSG).

Novi Smartstream motor zamijenit će Rijevu prošlu generaciju 1,0-litrenog Kappa T-GDI motora. Opremljen je Kijinom naprednom tehnologijom promjenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimjetno preklapa među različitim ciklusima izgaranja s obzirom na opterećenje i tako smanjuje potrošnju goriva u svim uvjetima vožnje. Smartstream motor proizvodi jednaku snagu kao stari Kappa motor – 100 KS ili 120 KS, dok pruža 16 posto veći okretni moment kod jače verzije (200 Nm).

Oba 48-voltna pogona bit će opremljena sustavom načina izbora vožnje (Drive Mode Select – DMS), koji vozačima pruža izbor kako bi među opcijama „Eco“, „Sport“ i „Normal“ izabrali svoj preferirani način. Rio EcoDynamics+ je i jedan od prvih modela Kia koji će dobiti novi inteligentni ručni mjenjač (iMT - Intelligent Manual Transmission). Sustav kvačila „clutch-by-wire“ blagom hibridu (MHEV) omogućava manju potrošnju goriva i niže emisije CO2, dok vozaču još uvijek nudi zabavnu vožnju, karakterističnu za uobičajene ručne mjenjače.

Unaprijeđeni Rio donosi promjene u ponudi benzinskih motora, s manjom potrošnjom goriva, nižim emisijama CO2 i poboljšanim voznim svojstvima. Kao i ostali EcoDynamics+ modeli, i Rio će u Europi nuditi Smartstream benzinske motore – novi 1,0-litreni T-GDi motor sa 100 KS te novu izvedbu Kijina 1,2-litrenog atmosferskog motora s 84 konjske snage te s inovativnom tehnologijom Dual Port Injection (dvostruko brizganje goriva). Motor 1.0 T-GDi snage 100 KS sada ide uz 6-stupanjski ručni mjenjač, koji će zamijeniti dosadašnji 5-stupanjski, a tu je i Kijin 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (7DCT).

Novi Rio je uz grupu Kijinih naprednih sustava asistencije (ADAS) dobio nekoliko dodatnih funkcija, kao npr. sustav za sprječavanje naleta (FCA) s prepoznavanjem pješaka, vozila i biciklista, sustav za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), upozorenje na dekoncentriranost vozača (DAW) i sustav za upozorenje na sudare s vozilima u mrtvom kutu (BCW).

Ovisno o opremi pojedinog vozila, Rijev sustav ADAS uključuje najnoviju izvedbu Kijina sustava za sprječavanje naleta (FCA), a raspoloživi su i sustav asistencije u slučaju prepoznavanja vozila u mrtvom kutu (BCA), inteligentni sustav za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLW), radarski tempomat (SCC) i sustav za održavanje vozila na voznoj traci s prilagođavanjem udaljenosti od vozila sprijeda i s automatskim ubrzavanjem kod pretjecanja nakon aktiviranja pokazivača smjera (LFA).

Izdvojeno

05. kolovoz 2020 16:08