Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motonoviteti

Redizajn desete generacije E-klase donio je mnogobrojne promjene

Piše Zdravko Juričko
13. ožujka 2020. - 06:18
Mercedes-Benz

Obnovljena deseta generacija Mercedes-Benzove E-klase koja je s više od 14 milijuna isporučenih limuzinskih i karavanskih izvedbi postala svojevrsno „srce marke“ trebala je imati svjetsku premijeru na otkazanom ženevskom autosalonu. 
Međutim, online putem javnost je upoznata s redizajnom najnovije generacije koja je promovirana 2016. godine, a promjena je mnogo, od dinamičnijeg dizajna preko novih sustava pomoći u vožnji, više udobnosti u unutrašnjosti pa do elektrificiranih pogonskih sklopova.

Sada već osnovni model E-klase dolazi s Avantgarde vanjskom linijom. Kao rezultat toga, osnovni model E-klase prvi put uključuje središnju prednju zvijezdu. Novi prednji kraj s više kromiranih detalja igra važnu ulogu u osvježenom izgledu. Maska hladnjaka linije Avantgarde redizajnirana je s dvije kromirane letvice i okomitim crnim prečkama visokog sjaja.

Kromirani i crni ukrasni elementi visokog sjaja na prednjem braniku ističu sportski i elegantan izgled. E-klasa serijski uključuje potpuna LED prednja svjetla. Kao opcija nude se MULTIBEAM LED prednja svjetla uključujući ULTRA RANGE duga svjetla. Dizajneri su također obnovili stražnji kraj limuzinske izvedbe s novim branikom, podijeljenim stražnjim svjetlima i novim poklopcem prtljažnika. Unutrašnji dizajn stražnjih svjetala obnovljen je na svim modelima.

Obnovljena E-klasa uključuje najnoviju generaciju Mercedes-Benz sustava pomoći u vožnji koji vozačima pružaju kooperativnu podršku. To rezultira izuzetno visokom razinom aktivne sigurnosti: limuzina i karavan u mogućnosti su reagirati ako to ne učini vozač. Prepoznavanje da ruke ne drže upravljač, temelji se na kapacitivnim senzorima. To unaprjeđuje korisničku prikladnost kada se vozilo vozi u poluautonomnom režimu.

Kako bi sustavi pomoći znali da vozač i dalje ima kontrolu nad E-klasom, dovoljno je da vozač drži upravljač. Prethodno je bilo potrebno detektirati moment upravljanja uz pomoć blagog pokreta upravljača. Novi upravljač u obruču uključuje odgovarajuće senzore koji registriraju drži li vozač upravljač. Ako sustav detektira da vozač određeno vrijeme ne drži upravljač, aktivira se sekvenca upozorenja koja u konačnici aktivira kočenje u nuždi ako je vozač i dalje neaktivan.

Kao dio serijske opreme, E-klasa dolazi s Active Brake Assist funkcijom koja u mnogim situacijama omogućuje uporabu autonomnog kočenja kako bi se spriječio sudar ili umanjile njegove posljedice. Sustav je također u mogućnosti kočiti u slučaju stacionarnih vozila i pješaka koji prelaze cestu pri tipičnim gradskim brzinama vožnje te, ovisno o situaciji, čak i spriječiti sudar. Kao dio Driving Assistance paketa, to je sad također moguće prilikom skretanja preko suprotnog voznog traka.

Redizajnirana E-klasa opremljena je najnovijom generacijom MBUX multimedijskog sustava (Mercedes-Benz User Experience). Serijski uključuje dva velika 10,25 inčna zaslona, koji su za „widescreen“ izgled poslagani jedan pored drugoga. Opcijski su dostupna dva 12,3 inčna zaslona. Informacije na ploči s instrumentima i medijskom zaslonu lako su čitljive na velikim zaslonima visoke razlučivosti.

S obnavljanjem E-klase elektrifikacija pogona doživjela je još jedan veliki korak naprijed. Sedam modela dostupno je kao plug-in hibridi (dizel i benzin, limuzina i karavan, sa stražnjim i pogonom na sve kotače). Ponuda vrlo učinkovitih i snažnih benzinskih motora niskih emisija kreće se u rasponu snaga od 156 do 367 KS, dok kod dizelskih modela taj raspon iznosi od 160 do 330 KS. Benzinski 2,0-litreni 4-cilindarski motor s drugom generacijom integriranog starter-generatora (ISG) koji razvija 15 KW dodatne snage i 180 Nm više okretnog momenta, po prvi put će nadopuniti ponudu motora.

Modeli opremljeni s ovim motorom imat će 48-voltni električni sustav. Zahvaljujući obnavljanju energije i mogućnosti ”krstarenja” s isključenim motorom, ovaj benzinski motor vrlo je učinkovit. Dizelski motori 2.0 (4-cilindarski) i 3.0 (6-cilindarski) prilagođeni su ekološkim normama Euro 6d. Automatski mjenjač 9G Tronic malo je modificiran, lakši i kompaktniji, nudeći veću učinkovitost (poboljšava performanse i smanjuje potrošnju).

Limuzinska i karavanska verzija obnovljene E-klase na hrvatsko tržište stiže u ljeto ove godine.

Funkcije inteligentne vožnje

Opcijski, Driving Assistance paketu mogu se dodati određene funkcije inteligentne vožnje. To uključuje Active Speed Limit Assist funkciju koja koristi podatke s karte i informacije iz Traffic Sign Assist funkcije kako bi odgovorila na promjene u ograničenjima brzine.

U opremi su uključene i funkcije podešavanja brzine na osnovi rute prije zavoja, kružnih tokova, naplatnih kućica, T-križanja kao i prije izlaska s autocesta/otvorenih cesta. Kada vozač uključi Active Distance Assist DISTRONIC s podešavanjem brzine na osnovi rute, E-klasa se sada u mogućnosti ponaša u skladu s podacima dobivenima putem LiveTraffic informacija.

U idealnom slučaju, to se događa čak i prije nego što vozač ili radar i kamera detektiraju gužvu u prometu. Kada se detektira kraj kolone, brzina se smanjuje na približno 100 km/h kao mjera opreza, osim kada vozač svjesno odluči drugačije.

#AUTO-MOTO#MERCEDES-BENZ E-KLASA

Izdvojeno