StoryEditor
Auto motoCUPRA FORMENTOR

Prvi samostalni model Seatova novog brenda nudi sportsko iskustvo s turbobenzincem od 310 KS, a u ponudi je i plug-in hibrid

Piše Zdravko Juričko
22. ožujka 2020. - 07:20
Cupra

Nova Seatova marka CUPRA predstavila je prvi samostalni model Formentor, koji je ovaj španjolski brend razvio od samog početka do kraja.

Radi se od crossoveru s izrazito coupeovskim izgledom, koso spuštenog stražnjeg dijela krova, uz visoke performanse koje mu daju sportsku notu. Dvobojna karoserija podsjeća na robusno terensko vozilo, no dizajn modela CUPRA Formentor koristi se prednostima estetski prilagođene tehnike radi ublažavanja siluete vozila.

Za razliku od krutog, tradicionalnog SUV vozila s nešto grubljom završnom obradom, u ovom se vozilu stapaju elementi terenskog vozila te kompaktnost i sportska srž hatchback vozila u obliku koji je gotovo nalik coupéu. Dimenzije automobila savršeno utjelovljuju ovu mješavinu koncepata, koja na vrlo uspješan način predstavlja ispunjenje potreba današnjih kupaca. Model CUPRA Formentor dugačak je 4450 mm i širok 1839 mm.

Njegova visina od 1511 mm također je naznaka impresivnog prostora za glavu za sve putnike te, u kombinaciji s međuosovinskim razmakom od 2680 mm, nudi puno prostora za putnike na stražnjim sjedalima, kapacitet prtljažnika od 450 litara i vrhunsku stabilnost.

CUPRA Formentor na tržište stiže u posljednjem tromjesečju ove godine s dvama pogonskim sustavima vrhunskih performansi. Perjanica ponude je 2,0-litreni TSI benzinski motor s turbopunjačem i ukupnom izlaznom snagom od 310 KS te okretnim momentom od 400 Nm, koji će biti popraćen zvukom koji pridonosi atraktivnosti vozila. Ovaj će motor biti povezan s tehnologijom 4Drive, koja neprestano nadzire naredbe vozila i vozača kako bi isporučila snagu na pravi kotač, i to upravo u onom trenutku kada mu je ona potrebna.

U jeku elektrifikacije pogonskih sklopova i Formentor će dobiti plug-in hibridnu tehnologiju vrhunskih performansi. Njegov 1,4-litreni TSI benzinski motor snage 150 KS, u kombinaciji s elektromotorom snage 115 KS (85 kW) s paketom litij-ionskih baterija od 13 kWh, omogućuje ovom crossoveru da pruži performanse koje kupci i očekuju.

Ovaj pogonski sustav osigurava najveću ukupnu izlaznu snagu od 245 KS (180 kW) i okretni moment od 400 Nm, a odlikuje se i potpuno električnim dosegom od oko 50 kilometara. Obje kombinacije pogonskih sustava uparene su s automatiziranim DSG mjenjačem s dvije spojke koji osigurava preciznije i jednostavnije promjene stupnjeva prijenosa. Tehnologija “shift-by-wire” konstruirana je tako da ručica mjenjača nije mehanički povezana s mjenjačem, nego se umjesto toga za promjenu stupnjeva prijenosa koristi elektronika.

U kombinaciji s naprednim, inteligentnim sustavom adaptivne regulacije voznog postroja DCC i progresivnim upravljačem, vozilo postiže vrhunske rezultate, bez obzira na to za koji se pogonski sustav kupci naposljetku odluče i koji su uvjeti u vožnji ili stil vožnje posrijedi. Uz upravljanje sustavom adaptivne regulacije voznog postroja DCC putem prekidača vozač može točno odabrati koju postavku želi, posebice kada je riječ o modusu Individual.

Cijeli niz sustava potpora vozaču i sigurnosnih sustava jamči da će Formentor moći pružiti jedan od najopuštenijih i najsigurnijih doživljaja vožnje u segmentu. K tomu je u vozilu postignuta 2. razina poluautonomne vožnje.

#AUTO-MOTO#CUPRA FORMENTOR

Izdvojeno

04. srpanj 2020 08:51