StoryEditor
Auto motoAUDI A3 SEDAN

Kompaktni model s četvera vrata digitalan je i potpuno povezan, od informacijsko-zabavnog sustava do sustava za pomoć u vožnji

Piše Zdravko Juričko
6. svibnja 2020. - 06:25
Audi

Usprkos pandemiji koronavirusa Audi je pustio u javnost još jedan novitet, naravno, virtualnim putem, a riječ je o drugoj generaciji modela A3 u limuzinskoj inačici. Kompaktni model s četvera vrata digitalan je i potpuno povezan, od informacijsko-zabavnog sustava do sustava za pomoć u vožnji. Novi A3 Sedan sportski je i elegantan.

U odnosu na prethodnika četiri je centimetra duži, s dužinom od 4,5 metara, dok je međuosovinski razmak ostao nepromijenjen (263,7 cm). Širina mu iznosi 1,82 m, a visina 1,43 metra, što znači da je dva centimetra širi i jedan centimetar viši od prethodnika. Time je povećan prostor iznad glave za dodatna dva centimetra sprijeda zahvaljujući nižem položaju sjedala vozača i osiguran nešto veći prostor za laktove. Prtljažnik zapremine 425 litara potpuno je jednak kao kod prethodnika.

Kod modela A3 Sportback, linija karoserije proteže se iznad praga i podiže prema stražnjim svjetlima prije luka stražnjeg kotača, čime je naglašen kratki stražnji kraj. Suprotno tome, linija karoserije na limuzini proteže se do stražnjeg odbojnika. Tako je naglašena njegova dužina te je 15 centimetara duži od modela Sportback, povećavajući njegovu eleganciju s boka. Krovna linija dinamički se spušta od B-stupa, kao na modelu coupé, te završava s upadljivim spojlerom na vratima prtljažnika.

Kokpit limuzine modela A3 u potpunosti je usmjeren na vozača. To kreće od dizajna unutrašnjosti, a završava s elementima za prikaz i kontrolu. Tako je ploča s instrumentima sa središnjim MMI dodirnim zaslonom malo nagnuta prema vozaču. Ima dijagonalu od 10,1 inča i lagana je za rukovanje.

Ploča s instrumentima od 10,25 inča iza kola upravljača digitalna je već na osnovnom modelu. Budući da se radi o Audi virtualnom kokpitu plus, dijagonala zaslona iznosi 12,3 inča i ima tri različita prikaza, uključujući grafiku sportskog izgleda s ukošenim znamenkama i posebno dinamičkim rasporedom. Tu se prikazuju broj okretaja i brzina kao stupčasti dijagrami s crvenim, kutnim grafičkim elementima.

Limuzinska inačica novog Audija A3 na početku prodaje bit će dostupna u izvedbi s dva TFSI motora i jednim TDI motorom. Turbobenzinac oznake 35 TFSI je 1,5-litreni motor s direktnim ubrizgavanjem snage 150 KS, a dostupan je u dvije izvedbe: s novorazvijenim 6-stupanjskim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva 4,7 do 5,0 l/100 km, te kombinirane CO2 emisije 108 do 114 g/km) i brzim 7-stupanjskim S-tronic mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva 4,7 do 4,9 l/100 km; kombinirana emisija CO2 od 107 do 113 g/km).

Pored tehnologije s cilindrom na zahtjev, pogon zajedno sa S-tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom rabi 48-voltni blagi hibridni sustav. Obnavlja energiju prigodom usporavanja i motoru pruža podršku s okretnim momentom do 50 Nm prigodom kretanja i usporavanja do niskih “điri”, što modelu A3 Sedan pruža laganu vožnju s isključenim motorom u brojnim situacijama. Pri svakodnevnoj vožnji smanjuje potrošnju goriva za do 0,4 l/100 km.

Turbodizelaš, 2,0-litreni TDI s 150 KS troši u kombiniranoj vožnji između 3,6 i 3,9 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 96 do 101 g/km, a uparen sa 7-stupanjskim S-tronic mjenjačem, gdje se brzine mijenjaju putem prekidača koji rabi tehnologiju mijenjanja brzina preko žice.

U Njemačkoj i širom Europe narudžbe za novi A3 Sedan kreću ovih dana, a prve isporuke su planirane za ljeto. Benzinac 35 TFSI s ručnim mjenjačem na njemačkom tržištu kreće od 29.800 eura.

#AUTO-MOTO#AUDI A3

Izdvojeno

02. lipanj 2020 11:49