StoryEditor
Auto motopredstavljamo

Iz Zuffenhausena stiže nova Targa, inačica kultnog modela 911

Piše Zdravko Juričko
27. svibnja 2020. - 06:25
Porsche

Najnovija, osma generacija Porschea 911, nakon coupe i cabriolet verzije, nadopunjena je trećom karoserijskom inačicom Targa 4 s pogonom na sve kotače, čime je zaokružena ponuda sportske ikone. Novi "elf" zadržao je karakterističan, potpuno automatski krovni sustav koji se otvara i zatvara u samo 19 sekundi. Kao i kod legendarnog iskonskog modela Targe iz 1965. godine, sustav se sastoji od karakterističnog širokog obruča, pokretnog dijela krova iznad prednjih sjedala i savijenog stražnjeg stakla.

Vanjštinu modela 911 Targa krase dizajnerski elementi generacije modela 992. Sprijeda karoseriju karakterizira znatno izraženija kućišta kotača u usporedbi s prethodnim modelom. Između LED svjetala prednji poklopac dobiva s utisnutim udubljenjem dizajn prvih generacija modela 911. Na stražnjem dijelu vozila dominira široki stražnji spojler koji se može varijabilno izvući te besprijekorno integrirana fina svjetlosna traka. Uz iznimku prednjeg i stražnjeg dijela, cijela vanjska obloga sastoji se od aluminija.

Interijer odgovara modelima 911 Carrera i karakteriziraju ga jasne i ravne linije armaturne ploče s uvučenom razinom instrumenata. Pritom su "jedanaestice" iz 70-ih godina prošlog stoljeća bile uzor. Osim tahometra, koji je tipično za Porsche smješten u sredini, dva tanka zaslona slobodnog oblika bez okvira proširuju prikaze informacija za vozača.

Ispod 10,9-inčnog središnjeg zaslona za Porsche Communication Management (PCM) nalazi se kompaktna jedinica sklopki s pet tipki za direktan pristup važnim funkcijama vozila. PCM, među ostalim, serijski obuhvaća online navigaciju temeljem podataka pohranjenih u oblaku i sustav Connect Plus.

Snažan nastup omogućuje 3,0-litreni 6-cilindarski biturbo bokser motor koji kod modela 911 Targa 4 istiskuje 385 KS, što je 15 KS više nego kod prethodnika, uz okretni moment od 450 Nm između 1950 i 5000 "điri". S opcionalnim Sport Chrono paketom postiže ubrzanje s mjesta u 4,2 sekunde do 100 km/h, što je jednu desetinku brže nego dosad.

Motor u 911 Targa 4S raspolaže snagom od 450 KS, što je 30 KS više nego prije, te okretnim momentom od 530 Nm (plus 30 Nm) između 2300 i 5000 "điri". Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za 3,6 sekundi, ili četiri desetinke brže u usporedbi s prethodnikom. Najveća brzina modela 911 Targa 4 je 289 km/h, što je plus dva km/h, a kod modela 4S maksimalna brzina je 304 km/h, ili tri km/h više.

Sportski užitak u vožnji serijski osiguravaju u oba sportska vozila mjenjač s osam stupnjeva prijenosa (PDK) s dvostrukom spojkom i pametni pogon na sve kotače Porsche Traction Management (PTM). Model 911 Targa 4S može se alternativno naručiti s novorazvijenim manualnim mjenjačem sa sedam brzina, uključujući Sport Chrono paket. Nove tehnologije dodatno proširuju spektar ponude za oba modela "elfa".

Prvi put je dostupan Porsche InnoDrive uključujući tempomat za održavanje razmaka. S dalje razvijenom Smartlift funkcijom može se programirati povećanje razmaka od tla za svakodnevnu potrebu. Te opcije se nadopunjuju opsežnom opremom Porsche Tequipmenta i novim mogućnostima individualizacije Porsche Exclusive Manufakture. Povezivanje tradicionalnih stilskih elemenata, bezvremenskog dizajna i moderne tehnologije, Porsche produbljuje s posebnim modelom 911 Targa koji uskoro stiže na tržište.

Model 911 Targa 4 na prednjoj osovini koristi gume dimenzije 235/40 ZR na 19-inčnim lakometalnim kotačima, a na stražnjoj osovini su montirani 20-inčni kotači s gumama dimenzije 295/35 ZR. Model 4S serijski je opremljen pneumaticima dimenzije 245/35 ZR na 20-inčnim kotačima sprijeda i 305/30 ZR na 21-inčnim kotačima straga. Usporavanje kod modela Targa 4 pospješuju kočioni diskovi od 330 milimetara na obje osovine. Targu 4S usporavaju kočioni diskovi veličine 350 mm sprijeda i straga.

#AUTO-MOTO#PORSCHE 911 TARGA

Izdvojeno

07. srpanj 2020 13:06