StoryEditor
Auto motoMERCEDES-BENZ GLA

Ekskluzivni prvi test: urbani SUV u AMG odori

3. lipnja 2020. - 06:17
Joško Šupić/HANZA MEDIA

Druga generacija modela GLA, Mercedes-Benzova urbanog SUV-a, stigla je ovih dana na hrvatsko tržište, a mi smo zahvaljujući autokući „Jolly Autoline“ i njegovu vlasniku Josipu Stojanoviću dobili priliku kao prvi medij u Hrvatskoj isprobati povišenu i nabildanu verziju A-klase. Prva generacija GLA globalno je prodana u više od milijun primjeraka.

Novo izdanje kompaktnog SUV-a predstavljeno je u prosincu prošle godine, što je bila prva digitalna prezentacija nekog Mercedesova modela, koju su u eri pandemije koronavirusa počeli primjenjivati i ostali proizvođači automobila. Nakon odvoženih prvih nekoliko kilometara iz Dugopolja, gdje je prodajno-servisni centar „Jolly Autolinea“ za Splitsko-dalmatinsku županiju, do Splita, bilo nam je jasno da smo sjeli u potpuno drugačiji automobil od onog iz prethodne generacije.

Novi GLA nešto je drugačijih dimenzija nego prethodnik, ali je istodobno puno prostraniji i začinjen visokom tehnologijom za sigurnost, zabavu i vozački užitak. Njegovim dolaskom na tržište zakuhava se bitka u kompaktnom SUV segmentu između njemačkih divova s obzirom na to da novi GLA direktno udara na najveće suparnike, BMW X1 i Audi Q3.

Iako je druga generacija modela GLA kraća za 14 milimetara i sada je duga 4410 mm, ovaj kompaktni SUV s trokrakom zvijezdom prostraniji je od prethodnika. Naime, širi je za 30 mm (1834 mm) te viši za čak 104 milimetara pa sada ima visinu od 1611 mm. Istodobno je i međuosovinski razmak narastao na 2729 milimetara, što je 30 milimetara plus u odnosu na prvu generaciju u koju se uklapa i nova platforma A i B klase.

Rezultat je više nego vidljiv zavirivanjem u unutrašnjost jer na stražnjem sjedalu sada ima čak 11,6 centimetara više mjesta za koljena, po visini sprijeda ima 2,2 centimetra više i straga šest milimetara manje, dok prostor po širini sprijeda raste za 3,4 cm, a straga za 4,5 cm. Obujam prtljažnika od 425 litara veći je 14 litara. Preklapanjem drugog reda sjedala dobiva se maksimalnih 1420 litara prtljažnog prostora. Vozačeva pozicija sjedenja viša je od one u B klasi za pet centimetara, i čak 14 cm od A-klase.

Odlična je i aerodinamika, Cd 0,28. Udaljenost od tla narasla je tek za jedan centimetar, na umjerenih 14,3 cm. Osnova dimenzija guma je 17-colna, a izbor tvorničkih seže do 20-colnih u AMG 35 verziji. Na testnom automobilu s dizelskim 2,0-litrenim agregatom od 150 KS, zahvaljujući dodatnoj opremi u vidu AMG linije, imali smo 19-inčne felge.

Ugođaj za volanom jednak je onom u B-klasi, obilježen prostranošću, zanimljivim dizajnerskim detaljima i visokom tehnologijom multimedijalnog sustava MBUX. S povišene vozačke pozicije vide se zanimljive animacije infoekrana s dva 10,25-inčna displeja u najširoj izvedbi.

Tehnologija koja povezuje vozača s automobilom očekivano se temelji na poznatom, zabavnom i informativnom proširenom multimedijalnom MBUX sustavu (doplata), ali i nizu drugih sofisticiranih funkcionalnosti raznih segmenata rada, naročito sigurnosnog aspekta, također viđenih u Mercedesovim modelima nove generacije. Sva svjetla su u LED tehnologiji, prednja Multibeam s samoprilagodljivom širinom i daljinom bacanja snopa, ovisno o dolazećem prometu.

Testni model bio je oznake GLA 200 d, što znači da ga pokreće 4-cilindarski turbodizelski 2,0-litreni agregat od 150 KS, uz okretni moment od 320 Nm između niskih 1400 i 3200 „điri“. Ovog puta izostao je pogon na sve kotače, tako da se snaga preko brzog i preciznog automatskog 8-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (8G-DCT) prenosi isključivo na prednju osovinu. Bez obzira na to, urbani SUV odlično se ponaša na asfaltu, a ništa manje nije učinkovit i na makadamu.

Ovjes je odlično podešen, tako da GLA bez problema upija neravnine na cesti i bez problema prelazi preko uspornika ili ležećih policajaca. Sa spomenutim agregatom GLA mase 1615 kilograma ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 208 km/h. Pri tome prosječna potrošnja, barem prema tvorničkim podacima, iznosi 4,8 l/100 km iako je u stvarnosti nešto veća.

Osnovni model GLA je oznake 200 d s turbodizelskim agregatom, 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i prednjim pogonom te košta 34.690 eura. Međutim, kako je testni model imao dosta dodatne opreme, među kojom treba istaknuti AMG Line paket, potom proširenu MBUX funkciju uz aktivaciju riječi „Hej Mercedes“, HDD navigaciju, digitalni zaslon iza volana, LED High Performance prednja svijetla, parking paket s kamerom za vožnju unatrag..., cijena je skočila na 48.225 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1950 ccm

Snaga: 150 KS pri 3400-4400/min

Okretni moment: 320 Nm pri 1400-3200/min

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4410 x 1834 x 1611 mm

Međuosovinski razmak: 2729 mm

Prtljažnik: 425/665/1420 l

Ubrzanje: 8,6 s

Najveća brzina: 208 km/h

Potrošnja: 4,2/4,8/5,5 l/100 km

Cijena: testni model 34.690 eura, s doplatama 48.255 eura

Izdvojeno

07. kolovoz 2020 21:10