StoryEditor
Auto motonovitet

Corsu-e pokreće elektromotor snage 136 KS koji se napaja iz baterije kapaciteta 50 kWh, uz maksimalni domet od 337 kilometara

Piše Zdravko Juričko
30. ožujka 2020. - 06:22

Novom, šestom generacijom Corse Opel prvi put nudi električnu verziju na baterije s dosegom do 337 kilometara po WLTP sustavu. Početna cijena Corse-e na hrvatskom tržištu je 242.348 kuna (maloprodajna cijena s PDV-om, a prije poticaja). Uz poticaj od 80.000 kuna, kada to bude aktualno, u Hrvatskoj bi električna Corsa koštala 162.348 kuna.

Baterija snage 50 kWh nudi doseg do 337 kilometara prema WLTP-ovu voznom ciklusu. Na postaji za brzo punjenje istosmjernom strujom snage 100 kW baterija se može napuniti do 80 posto popunjenosti za 30 minuta. Utičnica Wallbox, brzo punjenje ili kabel za punjenje putem kućne utičnice – nova Corsa-e spremna je za razne mogućnosti punjenja (baterija ima jamstvo u trajanju osam godina ili 160.000 km). Corsa-e standardno dolazi s jednofaznim ugrađenim punjačem snage 7,4 kW.

Standardno je opremljena i utičnicom za istosmjerno napajanje, pa može koristiti postaje za brzo punjenje snage do 100 kW/napona do 500 V. Stanje napunjenosti baterije može se provjeriti pomoću aplikacije myOpel, pa se vrijeme i troškovi punjenja uvijek mogu optimirati.

S elektromotorom snage 100 kW, odnosno 136 KS i 260 Nm okretnog momenta, Corsa-e ubrzava od 0 do 50 km/h za 2,8 sekundi. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h električnoj Corsi treba 8,1 sekunda, a maksimalna je brzina elektronički limitirana na 150 km/h. Vozač može birati između tri načina vožnje: Normal, Eco i Sport. Mod Normal zadani je način rada odmah nakon pokretanja vozila. Sport mijenja responzivnost i stavlja u prvi plan živahniju dinamiku.

Način rada Eco prilagođava Corsu-e maksimalnoj energetskoj učinkovitosti i potiče još učinkovitiji stil vožnje. Kao mjere dodatnog poboljšanja učinkovitosti, Corsa-e ima regenerativno kočenje za vraćanje energije koja se oslobađa tijekom kočenja ili usporavanja. Taj se višak kinetičke energije pretvara u električnu energiju i koristi se odmah ili se pak pohranjuje u bateriju i omogućuje dodatni doseg. Umjesto uobičajenog HVAC sustava (grijanje, ventilacija i klimatizacija), Corsa-e za grijanje hladne kabine koristi toplinsku pumpu, čime se dodatno unaprjeđuje učinkovitost.

Uz dužinu od 4,06 metara Corsa ostaje agilan, praktičan peterosjed s dobrim rasporedom. Aerodinamički optimirani kotači dodatno poboljšavaju izgled i učinkovitost. Linija krova nalikuje onoj dvosjeda i 48 mm je niža nego kod prethodne generacije, što ne utječe negativno na prostor za glavu. Vozač sjedi 28 mm niže. Ponašanje u vožnji i vozna dinamika bolji su zahvaljujući nižem težištu.

S Corsom-e premijerno se predstavljaju tehnologije i pomoćni sustavi koji su se dosad mogli susresti samo u višim tržišnim segmentima. Među najvažnijim su značajkama prilagodljiva svjetla IntelliLux LED® Matrix, koja ne zasljepljuju, a koja Opel prvi put nudi u segmentu malih automobila. Osam LED elemenata, koje kontrolira prednja kamera visoke razlučivosti najnovije generacije, automatski i neprestano prilagođavaju svjetlosni snop trenutačnoj prometnoj situaciji i okruženju.

Corsa-e opcionalno je dostupna i s posebno učinkovitim LED svjetlima, koja štede više od 80 posto energije u usporedbi s halogenim svjetlima, bez kompromisa u kvaliteti osvjetljivanja – dapače, zahvaljujući posebnoj reflektorskoj tehnologiji, i LED svjetla pretvaraju noć u dan.

Napredni pomoćni sustavi namijenjeni vozaču nude opipljivu dodatnu sigurnost. Zahvaljujući naprednoj prednjoj kameri, prepoznavanje prometnih znakova otkriva širok raspon informacija, poput LED znakova. Ograničenja brzine koje se pohrane u sustav prikazuju se na zaslonu. Tempomat utemeljen na radaru i bočni čuvar utemeljen na senzorima također se premijerno predstavljaju u novoj Corsi. Ako automobil nenamjerno napusti trak, aktivna pomoć u držanju prometnog traka primjenjuje blago korektivno upravljanje.

Uz aktivnu pomoć pri vožnji automobil se drži sredine voznog traka. Prilagodljivi tempomat održava određenu udaljenost od vozila ispred uz korištenje radara i senzora kamera. Taj sustav nudi dodatnu funkcionalnost zaustavljanja i kretanja, kočenje do zaustavljanja i praćenje vozila ispred u prometnim zastojima. Dostupna je i pomoć koja prepoznaje objekte u mrtvom kutu te cijeli niz pomoćnika za parkiranje.

Opel je za Corsu-e predvidio tri razine opreme. Početna nosi naziv e-Edition te stoji 242.358 kuna, a na koju se nadograđuju dva dodatna, i to e-GS Line, koja stoji 256.811, te e-Elegance s cijenom od 251.298 kuna.

Baterija s 216 ćelija u 18 modula

Elektromotor pokreće baterija od 50 kWh. Riječ je o 216 ćelija raspoređenih u 18 modula. Ovi su moduli raspoređeni ispod prednjeg i stražnjeg sjedala i proizvod su grupacije PSA. Za njihovo hlađenje koristi se voda, teška ukupno 345 kilograma.

To je i razlog zašto se ukupna težina vozila povećala na 1530 kilograma, što je 475 kg više od početnog benzina. Također, to je razlog što se ovjes, posebno stražnji, razlikuje od benzinske i dizelske verzije. Postavljanje baterija vrlo nisko rezultiralo je smanjenjem težišta vozila za 57 milimetara i povećanjem torzijske krutosti za 30 posto.

Istodobno, takvo postavljanje baterija nije narušilo kapacitet prtljažnika, koji je iznad poda iste zapremnine –267 litara, a može se povećati na 1042 litre preklapanjem naslona stražnjih sjedala.

#AUTO-MOTO#OPEL CORSA-E

Izdvojeno

04. lipanj 2020 15:31