StoryEditor
Zdravljedobrobiti hodanja

Uvedete li najobičniju šetnju u rutinu, vaše će tijelo reagirati čudesnim promjenama: ne znate kako ljeti to realizirati? Možda vas ovo nagovori

Piše PSD
3. srpnja 2020. - 13:50
Shutterstock

Dolaskom sve toplijih dana, malo koga raduju odlasci u teretanu i dodatne fizičke aktivnosti, no čak i u ljetnom periodu postoji više načina da zadržimo svoj ritam rekreacije i zdravog stila života.

Uz plivanje, još jedan izvrstan način održavanja forme je i svakodnevno pješačenje. Ostavite li svoj automobil parkiran kada idete na neke kraće relacije i odlučite li se za opciju hodanja, vaše će vam tijelo biti višestruko zahvalno, a evo i zašto.

Prednosti pješačenja

Za početak, pješačenje je besplatna tjelovježba. Ne trebaju vam nikakvi dodatni rekviziti niti termin u teretani, a vrijeme i tempo sami si možete regulirati, no još važnije, svakodnevnim pješačenjem stvorit ćete bolju sliku sami o sebi i svome izgledu, smatra certificirana osobna trenerica Annie Calhoun.

- Zapravo, studije pokazuju da će povećana svjesnost fizičkih sposobnosti pruženih vježbanjem rezultirati osjećajem povećane samoefikasnosti i poboljšanog izgleda tijela, rekla je Calhoun za magazin The List.

Nadalje, redovita rekreacije i pješačenje pomoći će vam i u razvijanju koncentracije i zadržavanja fokusa na bitnim stvarima tijekom obavljanja svakodnevnih obaveza, rada ili učenja, smatra fizioterapeut Chris Norris:

- Vaša će se koncentracija poboljšati jer hodanje povećava moždanu aktivnost, posebno u područjima mozga odgovornima za fokus i pažnju. Svakodnevno hodanje poboljšava povezanost važnih moždanih krugova, bori se protiv smanjenja moždanih funkcija povezanih sa starenjem i povećava rad kognitivnih zadataka, objasnio je Norris.

Muče li vas problemi sa zglobovima ili artritisom pješačenje bi vam i tu moglo pomoći. Osobni trener Sergio Pedemonte smatra da svakodnevno pješačenje može spriječiti oštećenja u zglobovima i olakšati bolove:

- Redovne šetnje osobito su korisne kod smanjenja bolova u koljenima, kukovima i donjem dijelu leđa kod starijih osoba, pa čak i kod osoba koje pate od artritisa, rekao je Pedamonte za List. Dijetetičar Trist Best također naglašava da redovito hodanje jača mišiće koji podržavaju i štite zglobove što je dobro za svakoga, a ne samo za osobe sklone artritisu.

Svakodnevnim i redovitim hodanjem možete utjecati i na svoju kilažu budući da povećana razina fizičke aktivnosti utječe i na gubitak suvišnih kilograma te na regulaciju probave, no samo ako u svoj organizam ne unosimo više hrane no što nam je potrebno i ako pazimo na izbor namirnica. 

Još jedna bitna prednost redovitog svakodnevnog hodanja je i dobrobit za naše srce budući da ovaj oblik aktivnosti može smanjiti rizik od srčanog udara. Dijetetičarka Kelsey Lorencz smatra da je redovito pješačenje, pet dana u tjednu, pola sata dnevno sasvim dovoljno za poboljšanje zdravlja kardiovaskularnog sustava.

Redovitim hodanjem u organizmu nam se podiže i razina endorfina, hormona zbog kojeg se dobro osjećamo, pa nam je i raspoloženje automatski bolje nakon rekreacije, a zanimljivo je da se razina kortizola, hormona stresa, spušta za vrijeme pješačenja. 

- Imate li problema s anksioznošću i depresijom, hodanje na suncu, u prirodi ili u paru s drugom osobom, može u potpunosti transformirati vaše raspoloženje i emocionalno blagostanje, smatra psiholog Brian Wind. 

I za kraj dana, nakon obavljenog treninga i barem pola sata hodanja, i vaš san će biti kvalitetniji. Borite li se s težim usnivanjem, tankim snom ili čak nesanicom, svakako razmotrite opciju pješačenja u večernjim satima budući da potrošnja energije kroz fizičku aktivnost potiče san. Trenerica Nancy Feinstein podsjeća i da vježbanje potiče razvoj melatonina, hormona koji nam je potreban za postizanje kvalitetnog sna što je još jedan dodatan razlog da pripremite svoje tenisice i hodanje promaknete u svoju svakodnevnu rutinu.

Izdvojeno

13. kolovoz 2020 13:47