StoryEditor
Zdravljeznanjem do promjene

Ne može se mediteranska prehrana uvoditi preko noći, upoznajte njezina ljekovita svojstva prije nego je stavite na svakodnevni jelovnik

Piše PSD
6. rujna 2021. - 12:20
U mediteranskoj prehrani kao izvor proteina koriste se riba i školjkaši, koje je poželjno jesti barem 2 puta tjednoNikša Stipaničev/Cropix

Mediteranska prehrana smatra se jednom od najzdravijih prehrana na svijetu. Temelji se na povećanom unosu voća, povrća, cjelovitih žitarica i maslinovog ulja, a smanjenom unosu crvenog mesa.

Postoji mnogo dokaza koji potvrđuju pozitivne učinke mediteranske prehrane, kao što su manji rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa. Prema nekim istraživanjima, mediteranska prehrana poboljšava kvalitetu života, piše Centar zdravlja.

Želite li uvesti mediteransku prehranu u svoj život, pročitajte četiri savjeta koji će vam u tome pomoći!

image
Dopuštena je čak i tjestenina od bijelog brašna, ali u umjerenim količinama
Marko Todorov/Cropix

Nemojte izbjegavati ugljikohidrate

U mediteranskoj prehrani ugljikohidrati nisu zabranjeni, već poželjni! Najčešći izvori ugljikohidrata kod ove vrste prehrane su cjelovite žitarice, grahorice, voće i povrće. Ove skupine namirnica sadrže antioksidanse, vlakna, vitamine i minerale stoga ih ne treba izbjegavati. Dopuštena je čak i tjestenina od bijelog brašna, ali u umjerenim količinama.

Ipak, kada pripremate jela od tjestenine pazite da ona ne bude prekuhana. Tjestenina koja je predugo kuhana ima znatno viši glikemijski indeks od tjestenine koja je skuhana al dente, što znači da će vas prekuhana tjestenina kraće držati sitima.

image
Maslinovo ulje baza je mediteranske prehrane
Nikša Stipaničev/Cropix

Koristite maslinovo ulje

Gotovo svi recepti mediteranske kuhinje sadrže maslinovo ulje. To ne čudi jer je maslinovo ulje baza mediteranske prehrane. Ekstra djevičansko maslinovo ulje je odličan izvor oleinske, linolenske i palmitinske kiseline koje štite zdravlje cjelokupnog organizma. Osim toga, sadrži vitamin E, koji je poznat po svom antioksidativnom učinku, piše Centar zdravlja.

 Limun umjesto soli

Iako je sol dozvoljena kod mediteranske prehrane, poželjno ju je koristiti u manjim količinama. Ako ne možete bez soli, možete se poslužiti citrusima kao izvrsnom alternativom. Zahvaljujući kiselini, sok i korica od limuna ističu okus jela, baš poput soli.

image
Zahvaljujući kiselini, sok i korica od limuna ističu okus jela, baš poput soli
Vladimir Dugandžić/Cropix

Riba kao izvor proteina

Kao što je ranije navedeno, mediteranska prehrana se temelji na smanjenom unosu mesa. Umjesto toga, kao izvor proteina koriste se riba i školjkaši, koje je poželjno jesti barem 2 puta tjedno. Poželjna je i masnija riba, poput lososa, jer sadrži omega-3 masne kiseline koje su neophodne za zdravlje srca i krvnih žila.

Želite li započeti s ovom vrstom prehrane, a ne znate od kud biste počeli, provjerite kako izgleda plan prehrane za mediteransku dijetu!, piše Centar zdravlja.

image
Poželjna je i masnija riba jer sadrži omega-3 masne kiseline koje su neophodne za zdravlje srca i krvnih žila
 
Nikola Vilić/Cropix
item - id = 1125167
related id = 0 -> 1132559
related id = 1 -> 1131006
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. listopad 2021 18:33