StoryEditor
Zdravlje(muško) zdravlje

Igraju ulogu u plodnosti, seksualnoj funkciji, zdravlju kostiju i mišićnoj masi: ove namirnice ‘bildaju‘ testosteron, uključite ih u svoju prehranu

Piše M. Z.
29. lipnja 2020. - 18:28
Ilustracija/Shutterstock

Testosteron je muški spolni hormon koji igra ulogu u plodnosti, seksualnoj funkciji, zdravlju kostiju i mišićnoj masi, a osobe s niskim razinama ovoga hormona možda mogu potaknuti tijelo da proizvodi više testosterona mijenjajući način prehrane, odnosno jedući određenu hranu, poput đumbira, masne ribe i povrća.

Neki proizvodi, pak, treba izbjegavati jer imaju suprotan učinak.

Namirnice koje mogu djelovati na povećanje razine testosterona:

Đumbir Stoljećima se koristi kao ljekovita biljka i kao začin, no moderna istraživanja pokazuju da ovaj korijen može poboljšati plodnost kod muškaraca.

Prema rezultatima studije iz 2012., uzimanje dnevnog dodatka đumbira tokom tri mjeseca povećalo je razinu testosterona za 17,7 posto u skupini od 75 odraslih muškaraca s problemima plodnosti.

Kamenice Sadrže više cinka po obroku nego bilo koja druga hrana - a cink je važan za zdravlje sperme i reproduktivnu funkciju. Ima ga i u drugim školjkama, crcenom mesu, peradi, grahu i orašastom voću.

Šipak Stoljećima je simbol plodnosti i seksualne funkcije. Rezultati istraživanja iz 2012. pokazuju da šipak povećava razinu testosterona kod muškaraca i žena.

Šezdeset zdravih sudionika pili su čisti sok od šipak 14 dana, a istraživači su tri puta dnevno testirali nivo testosterona u slini. Na kraju studije, i muškarci i žene su pokazali prosječno povećanje testosterona u slini za 24 posto. Poboljšali su i raspoloženje i krvni tlak.

Lisnato zeleno povrće Povrće poput špinata, blitve, kelja... bogato je magnezijem, mineralom koji može povećati razinu testosterona u tijelu.

Autori studije iz 2011. otkrili su da je uzimanje dodataka magnezija tijekom mjesec dana potaknulo povećanje razine testosterona (veće kod sportski aktivnih muškaraca; studija je provedena kako bi se utvrdilo kako dodavanje magnezija tijekom četiri tjedna i vježbanje utječu na slobodnu i ukupnu razinu testosterona u plazmi kod sportaša koji treniraju tae kwon do i kod sedentarnih tipova muškaraca. Povećanja su veća kod osoba koje vježbaju).

Ostali dobri prehrambeni izvori magnezija su grah i leća, orašasti plodovi i sjemenke, cjelovite žitarice

Masna riba i riblje ulje Masna riba može biti posebno korisna jer je bogata omega-3 masnim kiselinama. Osoba također može povećati razinu masnih kiselina uzimanjem ribljeg ulja ili omega-3 dodataka.

Rezultati ispitivanja na životinjama iz 2016. godine pokazuju da je riblje ulje povećati kvalitetu sjemena i razinu testosterona u serumu kod pasa poboljšavajući njihov profil masnih kiselina.

Studija na miševima prijavila je slične nalaze. Omega-3 masnim kiselinama bogata je i atlantska skuša, haringa, losos, srdela i pastrva.

Ekstra djevičansko maslinovo ulje Maslinovo ulje bogato jemononezasićenim masnoćama i vitaminom E, antioksidansom. Također može poboljšati reproduktivno zdravlje muškaraca.

Rezultati manjeg ispitivanja pokazuju da ulje može povećati razinu testosterona u serumu kod zdravih odraslih muškaraca. Sudionici su također imali povećanje luteinizirajućeg hormona koji stimulira stanice u testisima da proizvode testosteron.

Luk (kapula) U studiji iz 2012. na modelu štakora, istraživači su otkrili da je dnevni unos svježeg soka od luka tijekom mjesec dana značajno povećao ukupnu razinu testosterona u serumu.

Međutim, za određivanje učinaka na ljude trebat će provesti daljnja istraživanja.

Izdvojeno

05. kolovoz 2020 21:06