StoryEditor
TrendNije kasno

‘Dijeta za lijene‘ je hit: ‘light verzija‘ popularnog režima mogla bi vam pomoći da smršavite bez puno muke, ali ipak je potrebno mrvicu samokontrole

Piše Jelena Vrcelj
21. svibnja 2020. - 12:33
Shutterstock

Kad bi postojala neka dijeta na koju bi se krenulo krajem svibnja, a da se pritom jede zdravo i raznoliko te se uspije uvući u kupaći kostim bez srama od 'viška' oko bokova i trbuha, ne sumnjamo da bi bila hit.

Ovaj put iza nas nije samo duga zima, već i nekoliko (pre)dugih tjedana provedenih u karanteni. Uglavnom na kauču ili na relaciji hladnjak-kauč. Šteta je, kažu nam poznanici koje srećemo nakon perioda distanciranja, više nego očita.

Jer odjednom kao da svi pričaju samo o debljanju. Temu koronavirusa i svih mogućih posljedica epidemije zamijenili su uzbuđeni usklici po gradu. Kao da odjednom svi vide samo jedno.

- Ajme, šta si se udebljala!

Uz to je i malo teže popeti se stepenicama nego prije. Bedra su malo manje zategnuta. Sve se nekako dogodilo brzo, a prije nego se okrenete, poželjet ćete se svući i u kupaći kostim.

Izgladnjavanje ne dolazi u obzir. Rigorozne dijete. Treninzi dok ne padate s nogu od iscrpljenosti. Uostalom, čemu? Ako već niste bili karakter, pa niste pazili na kalorične zalogaje dok ste bili zatvoreni u kućama, sigurno vas taj ležerni stav nije napustio ni sada.

A kad smo već kod ležernog stava, vratimo se na početak ovog teksta. Postoji li, dakle, dijeta koja bi nas ugurala u kupaći kostim zategnute i osigurala nam pritom dovoljno nurijenata i energije?

Kažu da je "lijena keto dijeta" sve to.

Trenutni je hit u svijetu, a ako znate što je keto dijeta, možete pretpostaviti o čemu je riječ. Dok u običnoj, prvotnoj varijanti morate brojati makro i mikronutrijente, te, uglavnom, paziti na svaki zalogaj, osiguravajući određeni postotak masti (65 do 85%) i proteina (15 do 35%) u danu, dok ugljikohidrate pokušavate svesti na postotak od 1 do 10%, u onoj "lijenoj" varijanti možete si dopustiti malo labaviji unos.

Jer lijena ketogena dijeta ostavlja prostor za manevre upravo u posljednjem aspektu - ugljikohidratima.

- Naprosto je cilj pokušati se držati nekog okvira kad su u pitanju ugljikohidrati, ali ne ih potpuno zanemariti. Između 20 i 50 grama bi bilo u redu, tumači postavke ove blaže varijante superpopularne dijete Jessica Cording, dijetetičarka i autorica knjige "The Little Book of Game-Changers".

Cilj ketogene dijete je dovesti se u stanje ketoze, a to ne izostaje ni ovdje. Drugim riječima, radi se o stanju u kojemu vaše tijelo zbog manjka unesenih ugljikohidrata počinje sagorijevati skladištene masti te ih koristiti kao energiju.

Lijena ketogena dijeta još uvijek je ketogena, zato treba paziti na kompletni dnevni unos ugljikohidrata, no ni približno onako rigorozno.

Prednosti lijene keto dijete

- manje je stresna od obične ketogene dijete

- ne zahtijeva brojanje svakog mikronutrijenta (okvirno znate što jedete, a brojite samo količinu ugljikohidrata - poželjno je da ona ostane ispod 50 grama u danu)

- daje rezultate

- održivija je od obične ketogene dijete

Nedostaci ''lijene keto dijete''

- mogla bi biti manje efektivna nego regularna ketogena dijeta

- nije za svakoga (najbolje se konzultirati s liječnikom i stručnim dijetetičarom)

- iako ne u podjednakoj mjeri kao prethodnica, ograničava raznolikost ishrane

Što se uopće jede na lijenoj ketogenoj dijeti?

Baza su proteini i masti. To znači da se generalno prehrana bazira na ove dvije grupe hrane, s tim da u "lakšoj" varijanti možete povećati unos proteina, a smanjiti masti.

No povrće poput rajčica, patlidžana, brokule, kaula je više nego poželjno. Proteini poput pilećeg mesa, govedine, lososa i tune najbolje su opcije. Poželjnu grupu masti čine maslinovo ulje, avokado i orašasti plodovi.

Što se ugljikohidrata tiče, treba na kraju paziti da je njihov dnevni unos ispod 50 grama. Previše voća, tjestenine i kruha nije poželjno konzumirati. No osim toga, možete slobodno uživati u ugljikohidratima po želji, naročito cjelovitim žitaricama.

Ključna riječ je ipak - umjereno.

#DIJETA#MRŠAVLJENJE#KETO DIJETA#LIJENA KETO DIJETA

Izdvojeno

05. lipanj 2020 01:40