StoryEditor
Auto motoISTRAŽIVANJE

Svako treće vozilo u Hrvatskoj imalo je neku štetu

9. srpnja 2021. - 06:33

Prema istraživanju portala CarVertical, više od 35 posto automobila na hrvatskim cestama, za koje se kod njih provjeravaju podaci, sudjelovalo je u nekom obliku prometne nezgode. Jedna od najvažnijih stvari kod kupnje rabljenog automobila jest saznati je li vozilo ikada bilo u nesreći. Jednom kada se karoserija automobila ošteti, slabi i njegova čvrstoća, zbog čega su sve daljnje nesreće mnogo opasnije i štetnije za automobil, ali i za putnike. Rijetki su slučajevi u kojima vozači ulože novac u odgovarajuće popravke karoserije nakon nesreće. Često su ti popravci jeftini i nekvalitetni, samo kako bi se automobil prodao.

Istraživanje carVerticala temelji se na izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici preko ove platforme. Platforma carVertical pruža podatke o povijesti vozila koristeći broj šasije (VIN), koji otkriva informacije o svakoj nesreći u kojoj je vozilo sudjelovalo, bilo kakva oštećenja, koliko su iznosili popravci, i još mnogo toga. Od lipnja 2020. do lipnja 2021. carVertical je analizirao gotovo milijun izvješća o povijesti automobila. U istraživanje su uključene zemlje kao što su Poljska, Rumunjska, Mađarska, Češka, Bugarska, Hrvatska, Srbija, Slovačka, Slovenija, Rusija, Bjelorusija, Francuska, Litva, Ukrajina, Latvija, Italija i Njemačka.

Među deset zemalja koje imaju najveći postotak oštećenih vozila u prometnim nezgodama, prvo mjesto pripada Poljskoj s 44 posto šteta, dok se Hrvatska nalazi na sedmom mjestu sa 35,1 posto oštećenih automobila. Iza Poljske je Litva (43,1 posto), Slovačka (41,9 posto), Češka (38,3 posto), Mađarska (38,2 posto) i Rumunjska (37,7 posto), a onda slijedi Hrvatska.

Najviše oštećenja kada su u pitanju marke automobila bilježi Lexus s 48,1 posto, a slijede ga Subaru (47,5 posto), Jaguar (44,1 posto), BMW (42,2 posto) i što je vrlo zanimljivo, Dacija, koja je daleko najjeftiniji brend - 40 posto. Automobili prve četiri marke su pouzdani, ali snažni, pa vozači često precijene svoje vozačke vještine, što može završiti katastrofom. No, tu je i Dacia – jedna od najjeftinijih marki automobila u svijetu. Oni proizvode minimalističke automobile koje, zbog pristupačnosti, korisnici koriste kao radna vozila, a nesreće se mogu dogoditi i zbog nedostatka brige.

Tablica pet marki automobila u Europi, za koje je najmanja vjerojatnost da će biti oštećene, otkriva da su čak i ovdje postoci relativno visoki, odnosno rijetko su oni ispod 30 posto. Fiat je s najmanjim postotkom oštećenja (28,3 posto), a slijede ga Citroen (30,2 posto), Peugeot (31,1 posto), Opel (31,8 posto) i Nissan (32,1 posto). Ovi rezultati pokazuju da poželjnost marke i karakteristike automobila utječu na vjerojatnost nesreće. Marke Citroën i Peugeot nude uglavnom pristupačne automobile s motorima uglavnom od 100 do 150 KS. Takve karakteristike rijetko zadovoljavaju potrebe onih koji vole ubrzati i voziti iznad ograničenja brzine.

Prometne nesreće danas postaju sve veći problem. Pisanje poruka, pozivi, hrana, piće – vozači obavljaju sve veći broj radnji koje, prije ili kasnije, dovode do prometnih nesreća. Štoviše, motori postaju sve snažniji, a ljudi se približavaju svojoj granici mogućnosti obavljanja više stvari istovremeno. Pravilno popravljanje automobila nakon nesreće često je skupo, i ne može si ga svatko priuštiti. Potrebno je vratiti originalnu čvrstoću karoserije, zamijeniti zračne jastuke, itd. Mnogi vozači pronalaze jeftinije, manje sigurne alternative. Zato danas na cestama vidimo sve veći broj nesigurnih rabljenih automobila.

item - id = 1111403
related id = 0 -> 1127652
related id = 1 -> 1127368
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. rujan 2021 14:05