StoryEditor
Auto motoMERCEDES-AMG SL

‘Hiperanalogni‘ kokpit: miks analogne geometrije i digitalnog svijeta

21. srpnja 2021. - 06:31

Mercedesov model SL ikona je marke s trokrakom zvijezdom, a kao roadster u konfiguraciji sjedala 2+2 desetljećima predstavlja poželjnu automobilsku fascinaciju. Kao najava nadolazećeg modela SL, Mercedes-Benz je pustio u javnost detalje unutrašnjosti koji prenose gene ikone prvog modela 300 SL Roadster u suvremenu eru. Njegova minimalistička i visokokvalitetna unutrašnjost inspirirala je dizajnere u kreiranju unutrašnjosti novog modela Mercedes-AMG SL.

Za novu izvedbu ove ikone stvorili su mješavinu analogne geometrije i digitalnog svijeta, nazvanu ”hiperanalogni” kokpit. Dobar primjer toga je potpuno digitalna ploča s instrumentima, koja je integrirana u trodimenzionalni vizir. Fini materijali, precizna završna izrada i briga za detalje dodatno ističu visoke standardne luksuza unutrašnjosti. Dizajn kokpita, sve do podesivog središnjeg zaslona na središnjoj konzoli, usmjeren je prema vozaču i impresionira harmoničnim ukupnim dojmom. U isto vrijeme, potpuno redizajnirani koncept dimenzija s 2+2 sjedala nudi više funkcionalnosti i prostora.

Novi sofisticirani dimenzijski koncept još jednom dozvoljava 2+2 konfiguraciju sjedala, prvi put od 1989. i Mercedes SL modela serije R 129. To čini novi SL još raznovrsnijim. Stražnja sjedala povećavaju svakodnevnu iskoristivost i nude prostor za osobe do 1,5 metara visine. Ako dodatna sjedala nisu potrebna, zaštita od vjetra može se koristiti za povećanje udobnosti i zaštitu vratova putnika na prednjim sjedalima. Ili se drugi red sjedala može koristiti kao dodatno odlagalište za, na primjer, torbu s golf palicama.

Simetrična armaturna ploča dizajnirana je kao lijepo oblikovano snažno krilo i razdvojena u dva dijela, gornji i donji. Istaknuta značajka su četiri, novorazvijena, galvanizirana ventilacijska otvora koji podsjećaju na turbine. Njihove površine se stapaju s armaturnom pločom u obliku istaknutih detalja. Donji dio armaturne ploče tečno izlazi iz središnje konzole i bez prekida spaja dva elementa.

Unatoč simetriji, dizajn kokpita stvara jasnu usmjerenost na vozača: zaslon ploče s instrumentima s dijagonalom od 12,3 inča nije izveden da bude samostojeći, nego je integriran u tehnološki napredni vizir. To sprječava refleksije sunčeve svjetlosti.

Središnja konzola dominira prostorom između vozača i suvozača. Maksimalne širine i oštro nagnuta prema naprijed, stapa se s donjim dijelom armaturne ploče. Funkcionalni i vizualni centar središnje konzole je metalna ploča koja se nazire kroz kožom presvučene površine sprijeda i straga. Uz inspiraciju pronađenu u NACA zračnim usisima, prenosi gene modela AMG GT i GT 4-Door Coupé. Time ovaj dizajnerski element postaje karakteristični AMG stilski element unutrašnjosti. NACA „usis“ skoro se bez prekida stapa u 11,9-inčni multimedijski dodirni zaslon u portret formatu. Ovaj dodirni zaslon lebdi između dva središnja turbinska ventilacijska otvora kao digitalni kontrast emotivnim dizajnerskim elementima.

Određeni funkcionalni sadržaj i operativna struktura druge generacije MBUX sustava odgovaraju onima iz S-klase. Iscrpno su nadopunjeni ili zamijenjeni AMG specifičnim sadržajem i prikazima. Stavke izbornika, kao što su "Performance" ili "Track Pace", naglašavaju sportski karakter vozila. Unutrašnjost je postala još više digitalna i inteligentna jer su hardver i softver iscrpno unaprijeđeni. Briljantni prikazi na zaslonima olakšavaju kontrolu vozila i funkcija udobnosti. Prikaz na ploči s instrumentima i središnji zaslon nude estetski privlačno iskustvo.

Opcijski head-up zaslon doprinosi opuštenoj vožnji jer vozač ne treba skidati pogled s ceste. U stvarnim situacijama u vožnji i stvarnim okolinama trodimenzionalno prikazuje odgovarajuće informacije i akcije.

item - id = 1114139
related id = 0 -> 1127911
related id = 1 -> 1127652
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. rujan 2021 23:05