Nakon 33 godine zastupanja talijanske tvrtke Pieralisi u sektoru uljarstva i zaštite okoliša, splitska tvrtka Com-ing trade ove godine napravila je nove razvojne iskorake na zadovoljstvo vlasnika, zaposlenika i klijenata. Tvrtku koju uljari i maslinari dobro poznaju, a koja je više od tri desetljeća uspješno poslovala, preuzeo je dipl. ing. Antonio Lozančić, poduzetnik i vlasnik tvrtke Kontrol Test. Straha za klijente nema, poslovanje će biti unaprijeđeno.
Kvalitetan potez
– Nakon pet mjeseci pregovora donijeli smo odluku o preuzimanju tvrtke tako da postojeći djelatnici ostanu raditi, ali i da se kapacitet proširili s novim djelatnicima. Ja ostajem kao poslovni menadžer i nadzorni inženjer, a tvrtka je zapravo ostala ista u poslovnom smislu, što svakako podrazumijeva i kontakte s klijentima u Hrvatskoj i državama u okruženju, uz podršku Ino principala Pieralisi. Jedina je izmjena da je gospodin Antonio sada vlasnik i direktor – kaže nam dipl. ing. Josip Mladinić, dojučerašnji vlasnik, osnivač Com-ing tradea.
– Napravljen je velik iskorak jer Antonio ima tvrtku s deset inženjera, spreman je na ulaganja, u materijalne i ljudske potencijale, sve u svemu ovo je jedan kvalitetan potez. Drago mi je da smo tu ideju, podržanu od Pieralisija, lijepo sproveli. Svečano smo s gospodinom Emanuelom Pascuccijem, predstavnikom Pieralisija za južnu Europu, sredinom veljače u Splitu potpisali novi ugovor na zadovoljstvo svih. Kako je do ovog došlo?
Jednostavno, imam veliko iskustvo ali u svojim godinama nisam više mogao držati tempo. Srećom, Antonio, uz svoju tvrtku, ima zamah mladosti i volje. Uvjeren sam da će ovaj sustav sjajno funkcionirati. Bogu hvala tržište je veliko. Nije to samo maslinarstvo već i industrijski sektor koji obavljamo u svim zemljama u okruženju – objašnjava Mladinić. S druge strane zadovoljan je i novi vlasnik.
– Za mene je ovo novi sektor, ali je struka koja mi je bliska. Prepoznao sam nešto inženjersko što me vuče u ovaj izazov, posao mi je jako zanimljiv. Ideja je bila da zaposlenici ostaju, a postojeći klijenti su i dalje zbrinuti. Kako već imam zaposlene inženjere volio bih napraviti sinergiju postojeće tvrtke i Com-ing tradea. Nadam se sve dići na malo veći nivo – pojašnjava Antonio.
– Bez obzira na to kakva je sezona, strojeve treba servisirati, pripremiti, održavati... Nismo htjeli klijente staviti u nezgodan položaj, njihova bojazan bila je da se tvrtka možda ne bi ugasila. No, srećom uspjeli smo sve sretno zaokružiti. Teško je naći ljudi koji će se upustiti u poduzetnički dio. I zato mi je drago da sam susreo Antonija jer nas dvojica to imamo – zadovoljan je Mladinić. Antonio se, čini nam se, već sjajno snašao.
Kompletna usluga
– Zahvaljujući radu svoje tvrtke prošao smo kroz dosta pogona. Radimo atestiranje, odnosno pregled u svojstvu sigurnosti strojeva, tako da sam rad jedno petnaestak uljara upoznao prije preuzimanja. Usluga koju mi radimo je zakonska obaveza, evo sad je preuzimanjem Com-ing tradea tu i servis, ujedinili smo usluge, pa će i uljarima biti lakše. Sada kod nas mogu dobiti kompletnu uslugu. Radimo i zaštitu okoliša i zaštitu na radu i tehnološki aspekt – pojašnjava Antonio, koji iz prve ruke zna što znači prerada i kako je čekati na svoje ulje.
– Pa supruga mi je iz Marine, znate da su tamo gotovo svi maslinari. Njen otac ima 1000 maslina i otkad sam s njom neizostavan sam dio berbe. Imamo sad i svojih 250 maslina. Ušao sam u svaki aspekt posla, već pomalo znam i o maslinama i o ulju, a evo sad mi je i posao za to vezan. Drago mi je, zatvorili smo krug – čini se kako je sve sjelo na svoje mjesto, tvrtka je u dobrim rukama.
120 hrvatskih uljara
Pieralisi je već desetljećima sinonim za kvalitetno uljarstvo. Njihova postrojenja rasprostranjena su od samog sjevera Istre pa sve do krajnjeg juga naše obale.
– U Hrvatskoj ima oko 120 uljara, raspoređenih na obalnom dijelu i otocima. Prva uljara je službeno, po podacima Pieralisija, instalirana i otvorena davne 1906. godine. Mi smo četvrta generacija zastupnika. Nadam se da će i Antonio nastaviti tradiciju i voditi zastupništvo barem 30 godina – vidi se da je Com-ing trade Josipu puno više od posla, stoga i uljari, čini nam se, mogu biti mirni.
Budući da je tvrtka Com-ing trade u vlasništvu gospodina Mladinića osnovana 1990. godine zanimalo nas je koliko je uljarstvo u Hrvatskoj napredovalo.
– Napravljeno je čudo u primarnoj proizvodnji. Broj stabala je porastao, što je velika stvar, a to je generiralo i proširenje kapaciteta i gradnju novih uljara. S druge strane i nove uljare su poticale novu sadnju. To je jedan povezani ciklus. I nitko nije propao, ni zatvorio. Ipak, danas malo njih ostane samo na preradi. Uljare prate trendove i mnoge su postale mjesta prezentacije ulja, kušaonice... Zahvaljujući turizmu baš je u uljarama idealno plasirati naše prvoklasne maslinarske proizvode.
Kad smo počeli raditi bilo je ukupno 60 uljara, sada ih je oko 120. Postrojenja su bila stara, sad su uglavnom nova. Treba znati kako uljare posluju, investicija se vraća između pete i desete godine. Nakon, recimo, petnaeste godine i troškovi održavanja počinju rasti, i tad se strojevi počinju mijenjati. Pieralisi je imao i ponudu "staro za novo" koju su i naši uljari rado koristili. Dobar je to posao i u poslu uljarstva ljudi su zaista korektni – govori nam Josip o svom bogatom radnom iskustvu.
Duga tradicija Pieralisija
Koliko je Pieralisi utjecajan u svijetu najbolje govori činjenica da ima predstavništva u Europi, a i na ostalim kontinentima: prisutni su od Libije, Tunisa, Alžira, na sjeveru Afrike, preko Izraela, Brazila, Kalifornije, sve do daleke Australije. Važno je napomenuti kako je sva proizvodnja iz Europske unije!
– Pieralisi je jedna poduzetna i tradicionalna familija. Nikad nisu dali da se njihova dionica proda, sve se proizvodi unutar EU-a. Postali su talijanska firma koja se stvarno gleda s odobravanjem i poštovanjem. I takva poslovna politika se pokazala odličnom jer i strojevi moraju biti na visokoj razini kvalitete. Ne može se ići na tržište ako nije dobro provjereno i stručno izrađeno i postavljeno. Baš to kod Pieralisija ljudi prepoznaju – veli nam Josip i uvjerava nas kako i Hrvati prate trendove.
– Istina je, lijep broj naših uljara ima najnoviju tehnologiju koju ima Pieralisi. Izišlo je sad njihovo novo postrojenje s novim mijesilicama tzv. "my blend", jedan naš dugogodišnji klijent namjerava je isto kupiti... I maslinari to prate, žele kvalitetnije ulje i tržište jednostavno treba pratiti.
{infobox–gray_full}540819{/infobox–gray_full}
{infobox–gray_full}540820{/infobox–gray_full}
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....