StoryEditor
SlikarstvoIzložba u Krakowu

Splitski plakati Borisa Bućana osvojili Poljsku

Piše Renato Kragić
4. srpnja 2020. - 22:00
najavni plakat poljske izložbe Borisa Bućana

Izložba plakata Borisa Bućana svečano je otvorena u Međunarodnom kulturnom centru u Krakowu, a u okviru bilateralne suradnje Poljske i Hrvatske, te u suradnji Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i spomenute poljskog kulturnog centra.


Zbog mjera sigurnosti vezanih uz pandemiju koronavirusa otvorenje je upriličeno u četvrtak, premda je riječ o aktivnosti u okviru kulturno-umjetničkog programa tijekom hrvatskog predsjedanja Vijećem EU.

U Međunarodnom kulturnom centru u Krakowu izložba će biti otvorena do 16. kolovoza ove godine, a nakon toga putuje u Gdanjsk, gdje će od 4. rujna do 30. listopada biti izložena u kazalištu Gdański Teatr Szekspirowski kao dio festivala Hrvatski tjedan, koji će se upriličiti od 8. do 14. listopada.

Izložba plakata umjetnika Borisa Bućana, jednog od najistaknutijih hrvatskih grafičkih oblikovatelja, nakon uspješnog predstavljanja u Galeriji Miejska Arsenał u Poznanju gostuje i u Krakowu, gdje će se poljskoj javnosti prezentirati plakati koji prekoračuju granicu oglasnog medija te inventivnim likovnim, kolorističkim i kompozicijskim rješenjima stvaraju autentičan autorov potpis koji je odavno postao prepoznatljiv i priznat i izvan granica Lijepe naše.

Samosvojan pristup

Njegove "ulične slike" djela su koja prikazuju umjetnikov samosvojan pristup koji se temelji na širenju percepcije i redefiniranju medija plakata uvođenjem nestandardnih monumentalnih formata i elemenata slikarskog, grafičkog i crtačkog izraza.

Plakatni opus umjetnika Borisa Bućana zaseban je fenomen koji počiva na iznimnoj idejnoj kreativnosti koja kod promatrača pobuđuje višeslojni svijet slobodnih asocijacija i tumačenja. Izložba obuhvaća izbor plakata velikih formata, nastalih početkom 1980-ih godina, koji pripadaju antologijskoj seriji rađenoj za HNK Split.

Njegovi radovi nalaze se u najvažnijim muzejima i galerijama diljem svijeta, kao što su: MoMA, Cooper-Hewitt Museum u New Yorku, Staatliches Museum für Angewandte Kunst u Münchenu, Deutsches Plakat Museum u Essenu, The Victoria and Albert Museum u Londonu i drugi.

Izložbu Borisa Bućana financijski je podržalo Ministarstvo kulture, a dio je kulturnog i umjetničkog programa u zajedničkoj organizaciji Ministarstva kulture i Ministarstva vanjskih i europskih poslova, kojim se Hrvatska predstavlja tijekom predsjedanja Vijećem EU.

Od klinastog pisma do animalnih obilježja

U svojim plakatima za HNK u Splitu - primjerice plakati za predstave "Roko i Cicibela" 1983. godine, "Tijardović: život i vrijeme" iste godine, "Kroćenje goropadnice" - miješa različite šarolike uzorke za koje inspiraciju nalazi u razdoblju secesije.

Na plakatu za Verdijev "Nabucco" 1983. koristio je znakove nalik klinastom pismu kojima oblikuje Nabukodonosora, odnosno situaciju u kojoj najveći vladar Novobabilonskog Kraljevstva doživljava poraz i pada.

Isti motiv ponovit će i na plakatu za predstavu Dušana Jovanovića "Vojna tajna", ali u drukčijem kontekstu i na drugi način. Kirchnerovi motivi i citati uočljivi su na njegovim plakatima za predstave "Balada o Pulcinelli" i "Aretej" iz 1984. godine.

Na njegovom najpoznatijem plakatu za "Žar ptica" ("Petruška"), baletnu predstavu Igora Stravinskoga, Bućan prikazuje biće s animalnim i antropomorfnim obilježjima.

#BORIS BUĆAN

Izdvojeno

06. srpanj 2020 22:08