StoryEditor
GlazbaMALA NOĆNA MUZIKA

Orkestar HNK Split večeras u 21 sat ispred teatra Splićanima daruje koncert s Mozartovim djelima, za Dan državnosti i predsjedanje Vijećem EU-a

Piše Jasmina Parić
29. svibnja 2020. - 13:30
Zbor HNK nastupio je ispred teatra u prosincu, Orkestar će za Splićane zasvirati večeras  Vojko Bašić/hanza media

Večeras, u petak, 29. svibnja, uoči Dana državnosti Republike Hrvatske, Orkestar Hrvatskoga narodnog kazališta Split izvest će svečani javni koncert u čast hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije na Trgu Gaje Bulata, ispred zgrade kazališta.

Izvedbom u 21 sat ravnat će maestro Jure Bučević, a na programu su djela Wolfganga Amadeusa Mozarta: uvertira opere “Figarov pir” i Simfonija br. 31 u D-duru (Pariška).

Koncert je poklon HNK Split građanima, a pristup je slobodan.

– Klasični sam repertoar odabrao zato što je to najbolji način da se orkestar vrati u formu nakon prinudne dulje pauze. Siguran sam da će to publika čuti i uživati u koncertu – kaže ravnatelj Opere HNK Split i dirigent predstojećega koncerta, maestro Bučević.

Program otvara uvertira Mozartovoj operi “Figarov pir”, nastala 1786. godine.

MOZARTOV PARIŠKI MRAK

Uvertira, skladana u D-duru s oznakom presto, popularno je djelo koje se često izvodi samostalno na koncertima. Simfoniju br. 31 u D-duru, poznatiju kao Pariška, Mozart je skladao 1778., u dobi od 22 godine.

U neuspješnoj potrazi za poslom, nakon što je napustio mjesto na dvoru u Salzburgu, mladi je skladatelj proveo šest stresnih mjeseci u Parizu, koji se često označavaju kao mračno razdoblje njegova života.

U Parizu mu je umrla majka Anna Maria, koja ga je pratila na turneji, bio je u besparici, a njegova potraga za angažmanom bila je neuspješna.

Genijalni je skladatelj bio fasciniran masovnošću tamošnjeg orkestra koji je brojio 55 glazbenika. Bio je to najveći orkestar za koji je skladao do tada. Među ostalim, prvi put je tada u jednu simfoniju uključio klarinet.

Navike pariške glazbene publike, koja je pljeskala između stavaka, pa čak i tijekom njih, nisu se svidjele Mozartu. Upravo osluškujući njihove reakcije skladatelj je napisao dvije verzije drugog stavka, jednu u šestosminskoj, drugu u tročetvrtinskoj mjeri.

Obje se verzije danas ravnopravno izvode, pa je specifičnost u tome što publika, dolazeći na koncert, ne zna koju će od dvije Mozartove verzije drugog stavka slušati, Andantino, 6/8 ili Andante, 3/4 u G-duru. Iz HNK Split ipak doznajemo da će biti izvedena druga verzija, Andante, 3/4 u G-duru.•

#ORKESTAR HNK SPLIT#JURE BUČEVIĆ#W.A. MOZART

Izdvojeno

21. lipanj 2020 07:19