StoryEditor
Pelješac‘ZAVARIT‘ ĆE ROKOVE |

KINESKI ZAVARIVAČI NA GRADILIŠTE PELJEŠKOG MOSTA STIŽU 21.KOLOVOZA: Radit će u tri smjene, radovi već kasne oko dva mjeseca

Piše Stanislav Soldo/SD
11. kolovoza 2020. - 18:22
CROPIX
Radnici kineske tvrtke China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja gradi pelješki most, njih 150 od kojih je većina zavarivača na gradilištu mosta u Komarnoj i Brijesti, trebali bi se pojaviti 21. kolovoza, piše Slobodna Dalmacija.

Toliko im, naime, traje obvezna samoizolacija u jednom dubrovačkom hotelu. Kako doznajemo, prema tim radnicima neće biti nikakvih epidemioloških postupanja. Nakon odrađene samoizolacije mogu početi raditi na gradilištu, osim u slučaju da se kod nekoga od njih pojave simptomi bolesti COVID-19.

Dolaskom tih kineskih zavarivača u Hrvatsku investitor Hrvatske ceste i izvođač radova na pelješkom mostu, CRBC, mogu odahnuti jer će se smanjiti kašnjenje radova uzrokovano pandemijom koronavirusa.

Naime, da zavarivači nisu došli, radovi na pelješkom mostu sigurno bi kasnili, puno više od dva mjeseca, koliko se trenutačno računa.

Samo vlastite snage

Iako se danima čekalo zavarivače iz Kine, čiji je dolazak bio upitan zbog pandemije, tvrtka CRBC nije angažirala zavarivače "Brodosplita" na spajanju rasponske konstrukcije mosta.

Poznato je da su Kinezi mjesecima pregovarali s tvrtkom "Brodosplit" da im ustupi svoje zavarivače. Prema jednim informacijama, Kinezima je bilo preskupo angažirati hrvatske zavarivače jer je jeftinije dovesti radnike iz Kine, dok drugi, pak, tvrde da bi uvođenjem hrvatskih radnika u posao tvrtki CRBC bio narušen poslovni ugled.

Naime, Kinezi pod svaku cijenu žele most izgraditi vlastitim snagama, usprkos problemima s pandemijom koronavirusa. Dolaskom zavarivača u Dubrovnik očito je da će i uspjeti u tome.

Podsjetimo, 29 segmenata čelične rasponske konstrukcije stiglo je iz Kine na gradilište mosta krajem veljače, no zbog pandemije u Hrvatsku nisu mogli doći i zavarivači, koji bi spajali te segmente.

Osim toga, ni nadzorni inženjeri HAC-a nisu mogli putovati u Kinu kako bi utvrdili kvalitetu proizvedenih čeličnih dijelova, koji bi u drugom kontingentu, najvjerojatnije početkom jeseni, stigli na gradilište. Sada je na obostrano zadovoljstvo taj problem riješen. Isto tako, u Kinu nisu mogli ići nadzorni inženjeri pa nije mogla biti isporučena ni nova pošiljka segmenata rasponske konstrukcije.
Prema mišljenju inženjera na samom gradilištu, radovi zasad kasne otprilike dva mjeseca.

No, to bi se trebalo kompenzirati intenzivnijim radom u tri smijene čim zavarivači s istoka zauzmu svoje pozicije na mostu. Tako rok dovršetka koji je predviđen za srpanj 2021. godine ne bi trebao biti značajnije probijen.

Pet kontingenata

U Hrvatskim cestama ne očekuju značajnije probleme kod dopreme elemenata čelične rasponske konstrukcije, koja bi trebala doći u pet kontingenata. Jedan je već u Komarnoj, a očekuju se još četiri. S montažom neće biti problema jer će stotinjak zavarivača uskoro na teren.

Planove bi im jedino mogao pomrsiti COVID-19, no za nadati se da će gradilište, koje je doslovno mjesecima samoizolirano, ostati pošteđeno pandemije.

Dosad je izgrađeno sedam od ukupno 12 stupova te dva upornjaka mosta s neretvanske i pelješke strane.
Grade se i pristupne ceste, koje su godinu dana kasnile za radovima na samoj trasi mosta. Prema planu, pristupne ceste će biti gotove tijekom 2022., dakle godinu dana nakon mosta.

Do dovršetka pristupnih cesta, promet preko pelješkog mosta planira se kroz naselje Brijestu do spoja na postojeću pelješku cestu, piše Slobodna Dalmacija.
loading...

Izdvojeno

19. rujan 2020 22:59