StoryEditor
Turizam i gospodarstvoHOTELI ZJAPE PRAZNI |

MOŽE LI ELITNI TURIZAM SPASITI OVOGODIŠNJU TURISTIČKU SEZONU? Sami smo, cijeli grad je samo za nas...

Piše Anđelka Kelava
12. lipnja 2020. - 07:25
Božo Radić/HANZA Media
Otkazane rezervacije, prazan grad, zračna luka bez letova, a gruška vala bez kruzera, u tom ozračju vijest da u grad ipak stižu i to ekskluzivni gosti je vrijedna pažnje. I vlasnicu dubrovačke agenije Adriatic Concierge Iris Domazet Malobabić iznenadio je interes za dolazak VIP gostiju u naš grad baš u ovo vrijeme.

image
Iris Domazet Malobabić, vlasnica agencije Adriatic Concierge
Božo Radić/HANZA Media


- Kada je krenulo s koronavirusom već smo imali pozive nekih naših partnera iz inozemstva o klijentima koji žele poći iz svoje destinacije negdje drugdje. Kad se već dogodila epidemija poželjeli su radije biti u karanteni u Hrvatskoj nego primjerice u Moskvi, Londonu i Kijevu ili nekom drugom velikom gradu. Samo se čekalo otvaranje granica. U travnju smo počeli dobivati još više upita naših partnera. Shvatila sam da ljudi jednostavno nemaju potrebne informacije kakva je situacija kod nas. Stoga sam počela po društvenim mrežama stavljati neke izjave, neke kratke videe da bi ljudima pružila informaciju. Nitko od njih nije znao kakva je situacija u Hrvatskoj i što se kod nas događa, imali su puno nedoumica. Nakon što sam počela stavljati te informacije pojačao se interes i evo prvi gosti su došli 22. svibnja iz Londona, gdje su bili u karanteni i jednostavno nisu više željeli ostati doma. Doslovno, željeli su negdje otputovati. Čuli su da je u Hrvatskoj dobra situacija, ali nisu imali potpunu informaciju. I kada smo ih informirali o tome kako je kod nas odlučili su se doći privatnim avionom i smješteni su u jednu elitnu dubrovačku villu. Naravno da je tome prethodila cijela procedura sređivanja niza dozvola - priča nam Iris, koja već godinama radi u elitnom turizmu, dovodeći najekskluzivnije goste u naš grad.
 

NE TRAŽE NIŠTA POSEBNO


Grad bez gužvi upravo je oduševio ove goste.

- Uzeli su jahtu čak su se i kupali. Oduševljeni su morem, bilo im je super da ne moraju čekati u muzejima i sve im je bilo laganini. Budući je poznata osoba, već bi ga i prepoznali da je bilo puno gostiju u gradu, pa mu je prazan grad odgovarao - kaže vlasnica dubrovačke agencije.

image
Jahta Petara u vlasnistvu Bernieja Ecclestonea stigla je u Dubrovnik
CROPIX


Nakon ovih prvih gostiju koji su u Grad došli nakon korona krize stigli su i novi, također privatnim avionom.
- Dolaze iz destinacije u kojoj je znanto veći postotak zaraženih koronavirusom nego kod nas i bili su preplašeni. Kada su došli morali smo ih dočekati s maskama, rukavicama, ali kada su vidjeli da je kod nas drukčija situacija opustii su se. Glavna klijentica bila je oduševljena što može bez problema šetati po gradu bez velikih gužvi - dodaje Iris.

Kakve su najave?
Ja se iskreno bojim jer je sve neizvjesno. Zadnjih godina sve što bi zaradili ulagali smo u promociju, postali smo prepoznatljivi. U siječnju nam je sve krenulo, međutim u ožujku je sve stalo. Nama je već 80 posto bookinga prebačeno za 2021. godinu. Svibanj i lipanj je sve otkazano, tek krajem srpnja imamo rezervacije koje još stoje i imamo jedan booking u kolovozu koji nam još zasad stoji. Neizvjesnost je velika, sve se događa last minute. Takva je sitauacija da jednostavno ne znamo što će sutra biti. Problem je i što još uvijek nema direktnih letova, pa dolaze preko Frankfurta i Zagreba.


Je li teško udovoljiti ovim gostima posebno u ovo vrijeme kada je malo toga u gradu otvoreno?

-Sigurno da jeste, radi svega nekoliko restorana. Ovi gosti koji su sada tu doveli su svoju kuharicu, a u subotu kada je bio praznik i sve zatvoreno poželjeli su jesti ribu. Odmah smo reagirali i premda uz dosta truda riješimo sve zahtjeve naših gostiju, priča nam Iris ali uz to dodaje kako su velike predrasude da su ovi gosti prezahtjevni i da im je teško udovoljiti.

- Ne traže ti ljudi ništa posebno. Imućni su, ali kada dođu u biti žele uživati u odmoru. Nemaju uopće nekih ludih zahtjeva. U stvari žele imati ono što je njima dio svakodnevnog života. Za ovu grupu nam je nezgodno jer je zbog epidemije dosta toga limitirano, pa je i ispunjavanje nekih običnih zahtjeva komplicirano. Ali opet ne žele nešto posebno, tražili su brod, pa recimo žele da ih dođe liječnik pregledati u vilu. Mi smo manji grad pa je za razliku od milijunskih gradova nešto malo teže ostvarivo. Riješimo mi to sve jer u gradu imamo dobru suradnju sa svima. Prednost kod tih ljudi je što će oni platiti svoju uslugu, ali oni znaju vrijednost novca i znaju koliko realno to može koštati. Bitno je kada nešto traže da to odradite odmah. Često je to rješavanje situacija u zadnji tren. Primjerice imali smo kod ove zadnje grupe strku jer je žena željela privatnog trenera tenisa i to je javljeno sat prije. Zvali smo sve privatne trenere u Dubrovniku i svi su bili zauzeti. Klijentu je bilo čudno kako ne može dobiti trenera za sat vremena. Ali bilo je u zadnji tren i nismo im mogli osigurati - ističe Iris.

Imamo li što ponuditi bogatim gostima?
Poanta je da dolaze zbog destinacije, lijepe prirode i čistog mora. To njih oduševljava, čistoća ih oduševljava. Skoro svaki klijent kaže more vam je predivno, čisto, mirisno i prozirno. Nekada ti gosti otvore oči oko Hrvatske. Ranije putujući po svijetu mislila sam da je svugdje ljepše nego kod nas, u biti kada sam počela raditi u turizm, prvo kao vodič, gosti bi mi znali reći 'pa je li vi vidite da vaše more miriše? Prednost je i sigurnost i što nema kriminala.'

 

CIJENA NIJE PROBLEM


Također dodaje kako elitne goste u stvari najviše oduševljavaju prirodne ljepote, klima, prekrasno čisto more, spomenici.

-Tim gostima cijena nije bitna. Njima je Hrvatska jeftina destinacija, kada usporedimo naše cijen s Azurnom obalom one su znanto manje. Jedna gošća koja se stalno vraća u Hrvatsku rekla mi je kako su u Monte Carlu ovake usluge kao naše tri puta skuplje, a ovdje je more čistije i mirnije je. Kada smo počeli iznajmljivati luksuzne vile bogatim klijentima u početku kada bi rekli nekome u Gradu da je noć u elitnoj villi tri tisuće eura bili bi iznenađeni. A u Francuskoj takva vila dođe i do 10 tisuća eura. Čak se događa da klijenti dođu i kažu zar je sve ovo naše za te novce. Puno smo jeftiniji, ali nismo to nekako ispromovirali i globalno slovimo kao masovna destinacija, što je veliki problem - dodaje vlasnica agencije.

image
Jahta Royal Romance u gruškoj luci


Test na koronavirus
Pozitivno je i to što se kod nas u Gradu može napraviti test na koronavirus. Dogodilo nam se da su gosti htjeli doći ali su se bojali koronavirusa. A onda su tražili da cijela posluga prije njihova dolaska bude u karanteni. I dok su tu da budu samo za njih. Međutim kada smo im rekli da možemo napraviti testove, smirili su se i prihvatili taj prijedlog. Ljudi su isprepadani, treba im dati informacju da je kod nas dobro, da su sigurni i da mogu dobiti sve što im treba.


Može li i hoće li dolazak VIP gostiju barem malo ublažiti katastrofalne prognoza za ovogodišnju turističku sezonu teško je reći, kaže Iris, ali situacija je dosta neizvjesna.

Ovogodišnju sezonu treba nekako preživjeti i pokušati promovirati ono što Hrvatska jeste, a to je zemlja sa dobrom klimom, prekrasnim morem... Gostima je sada jako bitno da smo sigurna destinacija i da smo uspjeli pobjediti koronavirus. Trebalo bi ove godine forsirati tu priču da smo zdravstvena destinacija.

Stigla elita!
Proteklih su dana u više navrata u grušku luku uplovile luksuzne jahte. Prva je bila Petara vlasnika Bernija Ecclestonea (89). 
Jahta Petara, duga 58 metara i vrijedna oko 35 milijuna dolara, ime je dobila po Petri i Tamari, Bernijevim kćerima iz braka s Hrvaticom Slavicom.
Prema pisanju medija, jedan od najbogatijih ljudi na svijetu Jadran smatra svojim utočištem iako je prošlo više od deset godina otkako se rastao od nekadašnje supruge Slavice s kojom je počeo dolaziti na Jadran. 
U grušku luku uplovila je i luksuzna jahta 'Faith' vlasnika kanadskog milijardera Lawrencea Strolla, koji je prijašnju jahtu prodao poznatom modnom dizajneru Tommyju Hilfigeru, začetniku istoimenog modnog carstva. Stroll je idejni tvorac modnog brenda Michael Kors koji ga je obogatio. Na superluksuznoj jahti plovio je i modni dizajner Hilfiger koji, čini se, odmore voli provoditi na Jadranu, a Dubrovnik smatra jednim od najljepših gradova svijeta.
Jahta Royal Romance u vlasništvu ukrajinskog biznismena i političara Viktora Medvedchuka također je uplovila u grušku luku. Duga 92 metra, ova jahta prepuna je luksuza i vrijedna je oko 200 milijuna dolara te je često za odmor koriste i drugi bogataši. Ovakvi prizori u Dubrovniku donekle bude optimizam kako bi veliki broj bogatih gostiju mogao odabrati Dubrovnik kao ovogodišnju destinaciju za odmor.


image
CROPIX
loading...

Izdvojeno

27. listopad 2020 09:16