StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetNEDOSTAJE RADNIKA

Splitski škverani zavarivat će konstrukciju Pelješkog mosta? Župan Dobroslavić potvrdio da će otvaranje kasniti

Piše Silvija Rudinović, Stanislav Soldo/ Slobodna Dalmacija
11. lipnja 2020. - 19:43
Na gradilištu pelješkog mosta nedostaje najmanje 100 varilaca. Istina, postojeći radovi se za sada obavljaju prema planu, ali kada krajem ljeta iz Kine dođe brod s konstruktivnim dijelovima mosta, varilaca će itekako faliti jer zbog pandemije koronavirusa u Komarnu ne mogu doći radnici iz Kine, koji bi radili isključivo na spajanju konstrukcije mosta, donosi Slobodna Dalmacija.

Tako je bilo naime prvotno planirano, ali je koronavirus poremetio planove kineskoj državnoj tvrtki CRBC koja se do sada uspješno borila s pandemijom i radovi na gradilištu u Neretvanskom kanalu su dobro napredovali.

Kako doznajemo, još uvijek se montiraju dijelovi na rasponskoj konstrukciji, koji su stigli krajem veljače. Međutim, ovaj dio posla je pri kraju pa se uskoro očekuje polazak dodatne pošiljke konstruktivnih elemenata, iz čeličane u Kini, koja će u Luku Ploče uploviti samo s nužnom pratnjom tereta, bez stotinjak radnika koje je CRBC planirao u ovoj fazi radova.
Očekuje se dolazak 47 čeličnih blokova za rasponsku konstrukciju teških po 200 tona, koji će se zatim spajati u jedinstvenu cjelinu budućeg pelješkog mosta.

Započeli pregovori

S obzirom na to da nedostaje varilaca, koje je teško pronaći na tržištu rada, kineski izvođač radova pokrenuo je pregovore o poslovno-tehničkoj suradnji s tvrtkom “Brodosplit”, koja bi im u sljedećoj fazi radova ustupila svoje varioce. Međutim, o ovome nismo uspjeli doznati više detalja ni u splitskom škveru ni u CRBC-u.
Iz škvera su nam tek potvrdili da su pregovori o agažmanu njihovih radnika na pelješkom mostu u tijeku te do okončanja pregovora neće u javnost iznositi detalje.

Unatoč evidentnom nedostatku varilaca, investitor projekta Hrvatske ceste ne očekuju nikakve značajnije zastoje samog projekta koji bi se, ako sve protekne po planu, mogao završiti dogodine do kraja srpnja. Eventualno može biti kraćih produljenja rokova do maksimalno dva mjeseca.

– Prema prvobitnom dinamičkom planu radilo se između 90 do 100 varilaca ​za dvije smjene koji su trebali doći iz dva proizvodna pogona u Kini.Nedostatak varilaca svakako utječe na dinamiku montaže čelične konstrukcije, a dok ne dođe i druga pošiljka segmenata (predviđeno za rujan), CRBC na gradilištu ima i drugoga posla oko pripreme za montažu ovješene konstrukcije – završetak stupova, podizanje svih skela i radnih platformi, te dizanje baznih segmenata – pojasnila nam je Tamara Pajić iz Hrvatskih cesta.

Kasne obilaznice

I dok radovi na gornjem i donjem ustroju mosta teku predviđenom dinamikom, to se baš ne može reći za pristupne ceste, koje su u startu kasnile godinu dana za mostom, i to zbog kompliciranih postupaka javne nabave i brojnih žalbi građevinskih tvrtki kod izbora najpovoljnijeg izvođača radova.

Tvrtka Strabag nedaleko od gradilišta mosta s neretvanske strane radi čvor Duboka, dok je na pelješkoj strani najzahtjevniji objekt tunel Debeli brijeg ukupne dužine 2467 metara, koji se probija.
Ova zahtjevna dionica pelješke ceste čija je vrijednost 478,3 milijuna kuna bez PDV-a, dovršila bi se u kolovozu 2022. godine.
Međutim, druga dionica takozvana Stonska obilaznica koju je na natječaju dobio grčki Avax, debelo kasni jer iz Grčke zbog korona-krize nisu stigli radnici i strojevi.

Iako će pristupne ceste kasniti, pelješkim mostom moći će se prometovati čim se završi. Naime, most će se spojiti na postojeću pelješku cestu preko naselja Brijesta. Riječ je o lokalnoj cesti dužine desetak kilometara, koja bi se mjestimično proširila i preuredila i kojom bi se moglo prometovati dok se ne dovrše pristupne ceste pelješkom mostu.

‘Očekuje se da će izvođač tražiti produljenje roka‘

Radovi na Pelješkom mjestu donekle će kasniti, potvrdio je dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić (HDZ) na početku sjednice Županijske skupštine koja se u srijedu, zbog mjera protiv širenja COVID-a 19, iznimno održala u Orašcu. 
Posjetio je gradilište i utvrdio, kako kaže, da kašnjenja postoje, iako minimalna, zbog nemogućnosti dovođenja dijelova konstrukcije iz Kine i odlaska naših stručnjaka u kineske tvornice.

- Očekuje se da će izvođač tražiti produljenje roka. Što se tiče pristupnih cesta, one su dogovorene relativno kasno. Žalbe su otegnule postupak, ali posao se uredno odvija. Mislim da je jedan izvođač imao nešto bolju dinamiku od drugog, ali očekujemo da će se i taj dio posla uredno odraditi i da će ceste biti gotove u ugovorenim rokovima. Naravno, bit će završene nešto kasnije od mosta, jer su se poslovi kasnije ugovorili - izjavio je župan Dobroslavić.

Upitan od vijećnika Mare Kristića (Most) kad će ispraviti “drugu povijesnu nepravdu koja je učinjena na prostoru Srđa, a to su ciljane izmjene prostornog plana zbog nezakonitog širenja građevinskog obuhvata”, župan je kazao:
- Pratili smo Gradsko vijeće koje je doista donijelo odluku o raskidanju koncesijskog ugovora s tvrtkom Razvoj golf za tvrđu Imperijal. Mislim da je ta odluka dobra, ako su imali dovoljno razloga, a vjerujem da jesu. Ne možemo to povezivati s obuhvatom na Srđu. Odluke se odnose na istu kompaniju, ali su posve različite. Spomenuto je nezakonito proširenje građevinskog područja. 

Nije nezakonito proširen obuhvat na Srđu, što je potvrđeno u tužbi koja je išla prema Visokom trgovačkom sudu. Naravno da se uvijek može postavljati pitanje, može li se to područje smanjiti tijekom izmjena prostornog plana – rekao je župan Dobroslavić, napomenuvši kako treba imati na umu koliko to može imati utjecaja na poslove investitora koji je uložio određena sredstva, donosi Slobodna Dalmacija.
25. travanj 2024 04:06