Do sada je imala ime, a sada je dobila i prezime: neretvanska mandarina postala novi hrvatski autohtoni brend, certifikat će proizvođačima jamčiti profitabilnije poslovanje

Do sada je imala ime, a sada je dobila i prezime: neretvanska mandarina postala novi hrvatski autohtoni brend, certifikat će proizvođačima jamčiti profitabilnije poslovanje

Neretvanska mandarina postala je novi hrvatski autohtoni brend. Radi se o certificiranju neretvanske mandarine kojim će se potaknuti razvoj proizvodnje mandarina, ali i hrvatske poljoprivrede općenito.

Ovim certifikatom, neretvanska mandarina pridružuje se popisu hrvatskih proizvoda koji su upisani u registar zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla, slavonskom kulenu, ogulinskom kiselom zelju, ličkom krumpiru te istarskom ekstra djevičanskom maslinovu ulju.

Naime, Europska komisija zaštitila je neretvansku mandarinu na europskoj razini, čime je priznala njezinu posebnost u odnosu na mandarine proizvedene u drugim državama.

Tako su nedavno proizvođači mandarina Nikola Ujdur, Alenko i Nino Šešelj uspjeli dobiti certifikat uz pomoć tvrtke "Frigo Bonsai", Regionalne županijske razvojne agencije DUNEA, agencije Biotehnicon i Dubrovačko-neretvanske županije, a brendirane mandarine plasirat će se kroz prodajni sustav tvrtke "Tommy".

Novi hrvatski brend neretvanska mandarina predstavljen je na prigodnoj svečanosti u Opuzenu, čime je oznaka zemljopisnog podrijetla mandarina i službeno priznata na razini Europske unije.

Neretvanska mandarina tako je pronašla svoje mjesto na zahtjevnom tržištu zemalja EU-a.

- Mandarina je ovim certifikatom dobila i službenu potvrdu da je drugačija - kazala je ovom prigodom Katarina Ujdur, donedavna gradonačelnica Metkovića, koja se nakon lokalnih izbora vratila gospodarstvu, u obiteljsku tvrtku "Frigo Bonsai", gdje radi na mjestu voditeljice prodaje.

 
- Cilj brendiranja neretvanske mandarine je zajednički nastup na tržištu kako bi se postigla prepoznatljivost i bolji uvjeti prodaje - istaknula je zamjenica dubrovačko-neretvanskog župana Žaklina Marević.

- Nakon što je dobivena EU oznaka izvornosti, Dubrovačko-neretvanska županija je u suradnji s razvojnom agencijom DUNEA-om provela natječaj i dobili smo program razvoja brenda neretvanske mandarine, kao i novi vizualni identitet koji će moći koristiti svi proizvođači koji prođu postupak certifikacije za oznaku izvornosti - pojasnila je ovom prigodom Marević.

Tako bi se neretvanska mandarina pakirala u ambalažu s prepoznatljivim dizajnom koji karakterizira proizvod i regiju.

Na pakiranju će biti natpis brenda iza kojega stoji prepoznatljiva kvaliteta i EU oznaka izvornosti koja označava zaštitu proizvoda po toj osnovi, pa bi se tako zaokružio cjeloviti proizvod koji ima svoju prepoznatljivost i tržišnu vrijednost - kazala je Marević, naglašavajući da će i ostali proizvođači i otkupljivači u Neretvi slijediti ovakav primjer certificiranja mandarina.

A sam postupak certifikacije nije nimalo lagan za proizvođača jer se provode različite kontrole na terenu. kao i laboratorijske analize proizvoda, u ovom slučaju mandarina.

Proizvođač mandarina Alenko Šešelj naglašava da je dobivanjem certifikata zaokružena petogodišnja aktivnost na zaštiti zemljopisnog podrijetla neretvanske mandarine.
 
- Svi proizvodi koji imaju certifikat i oznaku izvornosti više se troše i postižu bolju cijenu. Ovo što smo dobili moramo sačuvati i u kompletnu priču uključiti što više proizvođača mandarina i otkupnih centara. To je budućnost - kaže Šešelj, naglašavajući da je certifikat dobio u suradnji s tvrtkom "Frigo Bonsai" koja je imala desetak proizvođača koji su ušli u sustav "Global gap", takozvani sustav dobre prakse proizvodnje mandarina.

Certifikat znači puno za daljnju proizvodnju mandarina jer će krajnji kupci gledati drugačije na neretvansku mandarinu, a i sama cijena će biti bolja, jer se sve kontrolira s razine EU-a, smatra Šešelj.

- Ova godina je bila vrlo loša za mandarine zbog teškog mraza. Kada sve zbrojimo, moramo biti zadovoljni jer su nasadi ostali živi. Malo su oštećeni, ali će se povratiti. Urod je ove godine bio smanjen, ali zato je i cijena bila malo bolja - kazao je Šešelj.

Govoreći o značenju certifikata za neretvansku mandarinu, Nikola Ujdur je ovom prigodom kazao da je mandarina do sada imala ime, a sada je dobila i prezime.

Zaštita geografskih oznaka manadrine kao autohtonog hrvatskog proizvoda je značajna jer će time neretvanska mandarina postati prepoznatljiv izvozni brend.

Krajnji kupac dobiva jamstvo kupnje kvalitetnog proizvoda iz kontroliranog uzgoja, a proizvođač dobiva sigurnost plasiranja proizvoda i mogućnost postizanja bolje cijene.

Naslovnica Voćarstvo

Anketa

Koliko je suša utjecala na vaš ovogodišnji urod?




Pošalji Rezultati