U trendu je brendiranje seoskih gospodarstava, a to poboljšava i imidž Hrvatske kao turističke zemlje

U trendu je brendiranje seoskih gospodarstava, a to poboljšava i imidž Hrvatske kao turističke zemlje
Željana Šikić

Novi projekt Turističke zajednice Šibensko-kninske županije za standardizaciju i certifikaciju ruralnog turizma provodi Hrvatska udruga za turizam i ruralni razvoj – Klub članova Selo, a partneri su TZ grada Knina, lokalne turističke zajednice s područja ove županije i HF Eko-etno grupa.

Specifičnost proizvoda i usluga, tradicionalan pristup organizaciji usluga, poštovanje ambijentalnih vrijednosti, tradicijsko graditeljstvo za potrebe turizma, prepoznatljivost proizvoda i marketinška diverzifikacija seoskih domaćinstava... polazišta su za standardizaciju i certifikaciju ruralnog turizma, istaknuto je na predstavljanju projekta "labellinga" agroturizma Šibensko-kninske županije.

Od ukupno 500 registriranih domaćinstava u Hrvatskoj, na području Šibenika je njih 24, dok se na području Knin-Drniš nalazi 18 turističkih seljačkih gospodarstava.

Dodatni motiv

– Cilj "labellinga" je još kvalitetnije uvođenje raznih usluga na domaćinstvima, ali i detaljno informiranje turista o tome što mogu očekivati na odmoru u ruralnom prostoru županije. Na taj način, vlasnik seljačkog turističkog gospodarstva ima dodatni motiv za povećanje usluge na svom domaćinstvu, a s druge strane turist može pratiti i uspoređivati ponudu na takvim gospodarstvima – kazala je Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj – Klub članova Selo.

Standardizacija se provodi po općim standardima koje je propisala Europska federacija ruralnog turizma (EUROGITES). Uz njih, postoje i obvezni standardi koje svako takvo domaćinstvo mora posjedovati, a njima se propisuju minimalni uvjeti za smještaj i usluge.

Osim toga, uvedeni su i dodatni standardi koji se odnose na tipičnost i karakterističnost svih tipova domaćinstava na kojima se pružaju turističke usluge.

Svi imaju koristi

Govoreći o standardizaciji seljačkih turističkih objekata na području Šibensko-kninske županije, Željana Šikić, direktorica županijskoga TZ-a, istaknula je važnost brendiranja i promocije takvih tipova objekata.

Dodala je kako od toga imaju svi koristi, od lokalne zajednice, preko ponuđača ugostiteljsko-turističkih usluga, samih turista, pa do nacionalne razine, jer se na taj način poboljšava imidž i kvaliteta usluge Hrvatske kao turističke zemlje.

– Slijedom razvojne strategije, akcijskog plana njezine provedbe te županijskog master-plana, prije godinu dana pokrenuli smo projekt "Like home", u okviru kojeg je do sada kategorizirano 88 objekata u obiteljskom smještaju, a slijedi podbrendiranje oznakama "city", "rural bike" te posebice "luxury". Iznimno me veseli što pokrećemo sličan projekt na području agroturizma, u kojem leži golem potencijal i vrijednost. Riječ je o detaljnoj klasifikaciji i standardizaciji prilagođenoj našoj destinaciji koja će kvalitetnije integrirati usluge. Osim brendiranja i promocije, ovim projektom se uvažavaju i ističu specifičnosti destinacijskog proizvoda – naglasila je Željana Šikić.

Naslovnica Novosti

Anketa

Koliko je suša utjecala na vaš ovogodišnji urod?




Pošalji Rezultati