StoryEditorOCM

oprečna mišljenjaStručnjaci protiv plave boje: Postoji bolja čaša za testiranje ulja! Evo i zašto

Piše M. Č.
27. svibnja 2017. - 10:01
skola_kusanja8-091209

Kako bi se obavila osjetilna evaluacija uzorka maslinovog ulja, kušač će ga pomirisati, potom kušati, ali nikad ne treba uzimati u obzir boju ulja koja nema nikakvog utjecaja na njegovu kvalitetu i ne smije biti faktor u određivanju organoleptičkih karakteristika ulja. 

Upravo zbog toga je 2007. godine International Olive Council postavio standard čaša za testiranje u kobaltnoplavoj boji, i tog se standarda od tada pridržavajau ocjenjivači ulja širom svijeta. 

No, sad dizajneri stakla i stručnjaci sa Sveučilišta Jaen u Španjolskoj smatraju kako su otkrili bolju čašu za testiranje, a ona je crvene boje.

- Dosada je klasična boja profesionalnih čaša bila plava, međutim, utvrdili smo kako to nije primjerena boja za svrhu koju standardi opisuju. Optimalna boja je crvenih tonova – tvrdi Jose Juan Gaforio, voditelj Centra za napredne studije maslinova ulja i maslina, te profesor imunologije na Sveučilištu Jaen.

Daniel Millan iz tvrtke Elaia Zait, proizvođača predmeta od stakla, pak, tvrdi kako se radi o povijesnom trenutku, predstavljanju novih oruđa poput nove čaše za profesionalno testiranje u skladu s 21. stoljećem. 

Predstavljena je nova, crvena čaša za koju njeni tvorci tvrde kako je efikasnija u prikrivanju različitih nijansi žute boje maslinovog ulja.

Premda može biti točno da crvena bolje "guši" žute i zelene tonove, ona isto tako ometa motivaciju i sposobnost razmišljanja, te potiče snažne, često negativne psihološke odgovore, kaže u svom odgovoru kreatorima crvene čaše Curtis Cord, izdavač Olive Oil Timesa.

Cord kaže i kako nema ništa protiv promjene posude ako se ona pokaže boljom, ali zasad u to nije uvjeren. 

- Što je gore, ugodna plava čaša koja potpuno ne prikriva boju uzorka ulja, ili čaša koja je crvena, što je prirodni znak za opasnost, simbolična boja znakova upozorenja i etiketa za otrove? - pita Cord.

Crvena je vjerojatno najmanipulativnija boja koja utječe na sve, od ponašanja na radnom mjestu do ljubavnog života, piše David Robinson u članku za BBC. 

A Andrew Elliot sa Sveučilišta Rochester u New Yorku je utvrdio kako ljudi postižu lošije rezultate na spoznajnim testovima kad su ih dobili u crvenim omotima.

- Kad pomislite na crvenu boju, prve asocijacije su svjetlo na semaforu, znakovi za zaustavljanje, opasnost, hitna pomoć... Plavo je boja neba, mora, sigurnosti... - kaže psihologinja Juliet Zhu sa Sveučilišta British Columbia.

A hoće li se nakon deset godina promijeniti standardi čaša koje se upotrebljavaju za ocjenjivanje maslinovog ulja, tek ćemo vidjeti. 

20. travanj 2024 04:08