Talijani objavili zanimljivo istraživanje vezano uz mediteransku i vegetarijansku prehranu

Talijani objavili zanimljivo istraživanje vezano uz mediteransku i vegetarijansku prehranu

Klasična mediteranska prehrana ili vegetarijanska obogaćena jajima i mliječnim proizvodima podjednako smanjuju rizike za srčane bolesti kao što su tjelesna težina i masno tkivo, pokazalo je talijansko istraživanje.

Znanstvenici su nasumično podijelili 107 pretilih odraslih osoba u dvije skupine od kojih je jedna tri mjeseca bila na vegetarijanskoj, a druga na mediteranskoj prehrani, te su zatim sljedeća tri mjeseca zamijenili prehranu. Na početku istraživanja svi su ispitanici jeli hranu i životinjskog i biljnog podrijetla.

U usporedbi s ranijim prehrambenim navikama, ispitanici u obje skupine značajno su smanjili unos kalorija, kao i ukupnih masnoća i zasićenih masti. Bez obzira na vrstu prehrane, podjednako su izgubili na težini i masnom tkivu, oko dva kilograma.

Vegetarijanska hrana obogaćena jajima i mliječnim proizvodima rezultirala je većim smanjenjem tzv. lošeg LDL kolesterola, dok je mediteranska bila povezana s većim smanjenjem triglicerida i pokazatelja upale.

Svaka je prehrana sama po sebi rezultirala većim poboljšanjima zdravlja u smislu težine i drugih faktora rizika za srčane bolesti od tipične zapadne prehrane bogate crvenim mesom, škrobom, industrijski prerađenom hranom i zaslađenim napitcima.

Mediteranska prehrana uobičajeno se sastoji od mnogo voća, povrća, integralnih žitarica, grahorica i maslinova ulja te nemasnih izvora bjelančevina poput piletine ili ribe. Vegetarijanci također jedu voće, povrće i integralne žitarice kao i jaja i mliječne proizvode no izbjegavaju perad, meso i ribe. 

Naslovnica Gastro i zdravlje